FANDOM

Aquests esdeveniments van ocórrer l'any 1995:

Món màgic Edit

  • 24 de Juny:

- Comença la Tercera Prova del Torneig dels Tres Bruixots, en Cedric Diggory i en Harry Potter arriben empatats i toquen la copa, que es un portarreu que els trasllada al cementiri on veuen ressucitar a Voldemort.

- Es descobreix qui era responsable de la mort de Barty Mauch Sr. resultant ser Alastor Ull-Foll Murri, en veritat Barty Mauch Jr. sota l'influència de la Poció de la Mutació

- Mor en Cedric Diggory i en Ben Babbaw fa ressucitar a Lord Voldemort.

- La Conselleria d'Afers Màgics nega la ressurrecció de Voldemort.

- Extraoficialment comença la Segona Guerra Màgica.

Morts Edit

Al món muggle Edit

  • 10 de gener, París, França: el rei d'Espanya, Joan Carles I i l'expresident dels Estats Units, Jimmy Carter obtenen el Premi de la Pau de la UNESCO.
  • 17 de gener, Kobe, Japó: El Terratrèmol de Kobe, de magnitud 7,3 en l'escala Richter destrueix la ciutat i hi causa més de 6.400 víctimes.
  • 26 de gener, Illes Balears: El Govern de les Illes Balears declara sa Dragonera Parc Natural a través del decret 7/1995 de 26 de gener. Encara avui, l'illa roman deshabitada.
  • 18 de març, Sevilla: Helena de Borbó i Grècia, Infanta d'Espanya es casa amb Jaime de Marichalar.
  • 8 de juny: La primera versió del llenguatge de programació PHP és alliberada pel seu creador, Rasmus Lerdorf.
  • 14 de juliol, Nuremberg, Alemanya: La Societat Fraunhofer tria el nom mp3 per al nou format d'audio digital comprimit (còdec) que farà possible la gran expansió de la distribució de música per Internet.
  • 21 de novembre, Dayton (Ohio), Estats Units: Es signen els Acords de Dayton, l'acord de pau que va posar el punt final als més de tres anys de guerra a Bòsnia.
  • 15 de desembre:
    • El Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees emet l'anomenada Llei Bosman.
    • Madrid: Els estats membres de la Unió Europea acorden la creació d'una moneda comuna europea, l'Euro.