FANDOM

"L'Hermione va prendre la vareta al Harry, va donar uns cops sobre el pany de la porta i va mussitar: Alohomora!"
—Encanteri aplicat l'any 1991 per l'Hermione
L'encanteri Alohomora és un encanteri que serveix per obrir portes tancades amb clau o tancades per l'encanteri Colloportus. Alguns encanteris desconeguts fan que les portes siguin immunes a l'encanteri.
Alohomora

L'Hermione aplica l'encanteri Alohomora

Aquest encanteri és descrit en varis llibres, incloïnt El llibre dels Encanteris, Grau 1, on apareix al capítol 7, i a un llibre d'encanteris de la biblioteca de Hogwarts.

A Harry Potter i la Pedra Filosofal, Hermione Granger utilitza l'encanteri per escapar del zelador Filch, i allà coneixen el Pelut, el gos de tres caps.

Persones que es sap que l'han fet:

Usos coneguts Edit

Amb èxit Edit

  • El 31 d'Octubre de 1981, Lord Voldemort va utilitzar l'encanteri per entrar a la casa dels Potter i assassinar-los.
  • L'Hermione, utilitza aquest encanteri en varies ocasions: el va posar en pràctica per obrir l'entrada prohibida per escapar del zelador Filch el 1991, i per obrir la porta del dormitori de Regulus Black al número 12 de Grimmauld Place el 1997.
  • La sala Janus Thickey, a l'Hospital de Lesions Màgiques San Mungo, només es pot accedir mitjançant aquest encanteri.
  • Durant la Batalla del Departament de Misteris, els Cavallers de la Mort, van obrir les portes tancades per l'ED.
  • A la Mansió dels Malfoy, en Ben Babbaw el va utilitzar perquè en Harry en Ron i la Luna i el Senyor Ollivander poguessin sortir del calabós.

Sense èxit Edit

  • La porta que guardava la Pedra Filosofal estava protegida contra aquest encanteri, i requeria una clau alada per poder obrir-la. Una única porta al Departament de Misteris també era immune a aquest encanteri
  • El 1996, en Harry va donar per fet que la porta del despatx de la Dolors Umbridge estava protegida contra aquest encantament
  • El 1996, en Harry va tractar de realitzar aquest encanteri a les portes de l'entrada de l'Escola de Màgia i Bruixeria Hogwarts sense cap resultat, ja que l'Albus Dumbledore havia posat un contramalefici