Harry Potter Wiki
Advertisement

L'encanteri desarmador o conegut popularment com a Expelliarmus és un encanteri desarmador, amb

Batalla de Hogwarts, on en Harry derrota definitivament en Voldemort

l'objectiu, obvi, de desarmar l'oponent, provocant que el que té a la mà, normalment una vareta, surti volant fora del seu radi. També torna els conjurs del rival en contra del mateix.

En algunes ocasions, ha tingut un efecte semblant al del encanteri Expulso, i depèn de si l'encanteri colpeja la vareta del oponent o el seu cos.

Usos

Harry Potter i la Cambra Secreta

  • S'utilitza per primera vegada al Club de Duel quan en Severus Snape contra en Gilbert Decors.
  • En Harry contra en Draco perquè li tornés el diari d'en Tod Rodlel (en Malfoy havia pensant que era el diari d'en Harry)
  • En Harry l'utilitza al descobrir que en Decors és un mentider i un farsant, i que tot el seu èxit es deu a que ha robat els fets aconseguits a altres persones i després els hi ha borrat la memòria. Quan aquest intenta fugir en Harry apunta cap el seu cos, fent l'efecte de projectar-lo cap a les maletes.
  • Harry Potter, Ron Weasley, Hermione Granger, Fred Weasley i George Weasley, tornant cap a casa aprofitant les últimes hores per fer màgia.

Harry Potter i el presoner d'Azkaban

Harry Potter i el calze de foc

  • Usat per en contra una Acromàntula al laberint.
  • Usat per en Cedric Diggory contra en Viktor Krum al laberint.
  • Usat per en Harry contra en Voldemort quan aquest últim l'ataca al cementiri i es fa una connexió entre les dos varetes.
  • Usat per Albus Dumbledore contra en Barty Mauch Jr. quan tracta de matar a en Harry Potter

Harry Potter i l'Orde del Fénix

Harry Potter i el Misteri del Príncep

Harry Potter i les Relíquies de la Mort

  • Usat per en Harry en un intent de desfer-se de l'Stan Senspagà, que estava sota el Malefici Impero.
  • Usat per l'Hermione per a desarmar en Mundugus Fletcher quan intenta escapar de la Plaça Grimmauld 12 quan envien a en Kreacher al portar-lo a casa
  • Usat per en Voldemort per a desarmar en Neville Longbottom quan aquest lluita contra la mort d'en Harry.
  • Usat per en Ron Weasley per desarmar a en Yaxley a la Conselleria d'Afers Màgics.
  • L'últim ús de la saga de Harry Potter, és quan en Harry i en Voldemort es baten en duel, i la Vareta d'Àlber es nega a matar al seu amo (Harry) i l'Obitus per Subitum que en Voldemort llança, s'inverteix acabant així amb el mag més obscur de tots els temps.

Experts coneguts

Etimologia

La primera meitat de la paraula "-expelli-" es semblant a la paraula llatina "expellô-is" que significa expulsar o llançar. La última part "-armus-" pot venir directament del llatí "armus" que significa armar o arma. Les paraules combinades vene a significar expulsar l'arma que coincideix amb els seus efectes coneguts.

Advertisement