Potterwiki
Advertisement
250px-Albus Severus Potter.jpg
Albus Severus Potter
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Kirkkaan vihreät

Hiusten väri

Pikimustat

Syntynyt

23. maaliskuuta 2006

Perhe
Alias
  • Al
  • Pottereiden aspiskyy
  • Juoruilija Albus
Taikasauva

Jalavaa, lohikäärmeen sydänjuurta

Mörkö

Yksinäisyys

Suojelius

Aspiskyy

Liittoutumat
Kulissien takana
Näyttelijä

Albus Severus Potter(s.23.Maaliskuuta 2006) on Harry ja Ginny Potterin keskimmäinen lapsi.Hänellä on Neljä vuotta vanhempi veli James ja kaksi vuotta nuorempi sisar Lily.Albus on ainoa Harryn lapsista kenellä on Harryn äidin Lilyn silmät kuten Harrylläkin.

Elämäkerta[]

Ensimmäinen lukuvuosi[]

Vuonna 2017 Albus matkustaa Tylypahkaan yhdessä serkkunsa Rosen kanssa. Ennen lähtöä hän kuitenkin jännittää lajittelua ja uskoutuu huolestaan isälleen, joka sanoo näin "Albus Severus,Olet saanut nimesi Tylypahkan Rehtorilta.Toinen heistä oli Luihuinen,enkä usko että olen koskaan tavannut häntä urheampaa miestä".

Insert the text of the quote here, without quotation marks.

Harry myös jatkaa sanomalla, että hän voi itse myös esittää tupatoiveensa Lajitteluhatulle.

Matkalla Tylypahkaan Albus pohtii isänsä sanoja ja päättää lopulta, että antaa Lajitteluhatun tehdä päätöksensä itse.Lopulta Albus lajitellaan Luihuiseen.

Hän ystävystyy samana vuonna Draco Malfoyn pojan Scorpius Malfoyn vaikka hänen isänsä ja Draco inhosivat toisiaan yli kaiken.

Albus päätyy myös Luihuisen huispausjoukkueen etsijäksi.

Neljäntenä vuotenaan matkalla Tylypahkaan Albus ja Scorpius Malfoy karkaavat Tylypahkan pikajunasta ja lähtevät Delfi-nimisen tytön kanssa monijuomaliemen avulla varastamaan Hermione Grangeriltä ajankääntäjää pelastaakseen Cedric Diggoryn kuolemalta.

Ajassa matkustaminen[]

He käyttävät ajankääntäjää ja yrittävät estää Cedricin kuoleman, mutta ensimmäisellä kerralla aika muuttuu pahasti, kun Hugo Granger-Weasley ja Rose Granger-Weasley jäävät syntymättä, sillä Ronald (Ron) Weasley menee Hermione Grangerin sijaan naimisiin Padma Patilin kanssa. Tämä johtui siitä, että Albus ja Scorpius olivat sabotoineet kolmivelhoturnajaisten ensimmäistä koetusta (kun oli Cedricin vuoro kilpailla), ja Hermione oli luullut sabotaasin olevan Viktor Krumin tekosia, joten siksi hän ei mennyt joulutanssiaisiin tämän kanssa. Näin ollen Ronista ei koskaan tullut kateellinen siitä syystä, ettei päässyt Hermionen kanssa tanssiaisiin. Näin Ron ei koskaan alkanut pitämään Hermionesta vaan joulutanssiaisten paristaan Padmasta.

Myöhemmin he yrittävät estää Cedriciä voittamasta toista koetusta, mutta Cedricistä tulee niin katkera, että hän liittyy kuolonsyöjiin. Lisäksi Albus, Lily Luna ja James Sirius Potter jäävät syntymättä, koska Harry kuolee eikä mene naimisiin Ginny Weasleyn kanssa.

Viimeisessä koetuksessa pojat yrittävät varoittaa Cedriciä, mutta Delfi estää sen, kun selviää, ettei tämä ole Cedricin serkku vaikka väittikin niin, vaan hän oli oikeasti Voldemortin tytär ja yritti palauttaa isänsä henkiin jättämällä Cedricin henkiin.

Lopulta Harry Potter, Ginny Weasley, Ron Weasley, Hermione Granger ja Draco Malfoy pelastavat pojat vuodesta 1981 (Harryn vanhempien kuolinvuosi).

Näyttelijät[]

Tämä on lista Albuksen näyttelijöistä eri medioissa.

  • Arthur Bowen / Kuoleman varjelukset, osa 2 (2011)
  • Sam Clemmett / Kirottu lapsi, West Endin versio vuosina 2016—2017 ja Broadwayn alkuperäinen versio [1]
  • Theo Ancient / Kirottu lapsi, West Endin versio vuosina 2017—2018
  • Joe Idris-Roberts / Kirottu lapsi, West Endin versio vuosina 2017—2018
  • Sean Rees-Wemyss / Kirottu lapsi, Melbournen alkuperäinen versio [2]

Lähteet[]

Advertisement