Potterwiki
Advertisement
Dean-in-OotP-dean-thomas-alfie-enoch-647082 428 285.jpg
Dean Thomas
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Ruskeat

Hiusten väri

Mustat

Syntynyt

1980, Lontoo, Englanti

Syntyperä

Puoliverinen

Arvonimi(/et)

Jahtaaja

Mörkö

Irti leikattu itsekseen liikkuva käsi

Liittoutumat
Kulissien takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja viisasten kivi

Viimeisin ilmestyminen

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Viimeisin esiintyminen

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Näyttelijä

Alfie Enoch

Dean Thomas (s. 1980) on velho, joka kävi Tylypahkan noitien ja velhojen koulua samaan aikaan Harry Potterin kanssa. He kuuluivat samaan tupaan eli Rohkelikkoon. Hän oli puoliverinen: hänen isänsä oli velho ja äitinsä jästi. Deanin ollessa vielä pieni lapsi hänen isänsä kuoli, ja hänen äitinsä meni uuden miehen kanssa naimisiin, minkä kautta Dean sai useita sisaruspuolia.

Dean pelasi vähän aikaa Rohkelikon huispausjoukkueessa jahtaajana, kun edellinen jahtaaja Angelina Johnson oli saanut koulunkäyntinsä päätökseen. Dean kuului myös Albuksen kaartiin. Hänen paras ystävänsä Tylypahkassa oli Seamus Finnigan. Kuudentena kouluvuotenaan hän alkoi seurustella Ginny Weasleyn kanssa.

Dean joutui muutaman muun kanssa pakenemaan Voldemortin kaappaamaa taikaministeriötä oletetun jästisyntyisyytensä takia, eikä voinut enää turvallisuutensa takia palata viimeiseksi kouluvuodekseen Tylypahkaan. Myöhemmin kaapparijengi sai heidät kiinni. Hänet pidätettiin ja vietiin Malfoyn kartanoon, mutta hän onnistui pakenemaan sieltä ja osallistui myös Tylypahkan taisteluun.

Advertisement