FANDOM

Delfini Diggory (tunnetaan yleisesti lempinimellään "Delfi") on lordi Voldemortin ja Bellatrix Lestrangen tytär. Delfillä on hopeat/valkoiset hiukset joissa on sinisiä raitoja. 2010-luvulla hän yritti herättää isänsä Voldemortin henkiin menemällä ajassa taakseppäin, mutta epäonnistui yrityksessään.

Delfi salasi oikeat vanhempansa pitkään ja esitti olevansa Amos Diggoryn veljentytär, vaikka todellisuudessa Amoksella ei edes ollut veljeä tai siskoa.

Elämänkerta Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Delfin ensimmäisistä vuosista tiedetään vähän. Omien sanojensa mukaan hän syntyi Malfoyn kartanossa hieman ennen Tylypahkan taistelua. Hän myös on väittänyt, ettei käynyt koulua Tylypahkassa, koska oli sairas.

Aikamatkustus ja Godrickin notko Muokkaa

Delfi matkusti Albukselta ja Scorpiukselta varastamallaan ajankääntäjällä James ja Lily Potterin kuoliniltaan yrittäen estää isäänsä tappamasta Harry Potteria, jotta voisi tappaa tämän itse näin estääkseen isänsä kukistumisen. Hermione Granger, Ginny Weasley, Ron Weasley ja Draco Malfoy muuttivat Harryn Voldemortin näköiseksi ja Harry lähti hakemaan Delfiä. Kun Harry oli alkanut muuttua taas itsekseen, Delfi tunnisti hänet Harryksi. Hän lukitsi oven Umpiovius-loitsulla ja riisui Harryn aseista. Albus tuli kuitenkin paikalle lattialuukun kautta ja päästi muut sisään, jolloin Hermione sitoo Delfin. Delfi sanoo että halusi vain tuntea isänsä. Harry sanoo että hän on aina orpo. Delfi pyytää Harryä tappamaan hänet mutta Harry ei suostu.

Lähteet Muokkaa