FANDOM

Ford anglia

Jästiesineistä kiinnostunut Arthur Weasley sai joskus ennen syksyä 1992 käsiinsä tavallisen Ford Anglia -merkkisen auton, johon hän päätti lisäsi lentämis- ja näkymättömyysominaisuudet. Autoa säilytettiin Kotikolon pihassa ja se oli ilmeisesti koko Weasleyn perheen käytössä.[1] Auton rekisterinumero oli 7990 TD. [2]

Kolme Weasleyn perheen lapsista, Ron, Fred ja George varastivat auton pelastaakseen ystävänsä Harry Potterin Dursleyn perheen luota, jonne tämä oli lukittu, jotta Harry pääsisi Tylypahkaan tämän toista lukuvuotta varten.

Muutamaa päivää myöhemmin Molly ja Arthur Weasley ajoivat kaikki kouluikäiset lapsensa sekä Harryn King's Crossin asemalle kouluunlähtöä varten. Kaikki muut astuivat laiturille 9 ja 3/4 ennen Harrya ja Ronia. Näiden kahden yrittäessä päästä läpi huomasivat he, että sisäänkäynti oli tukittu, eikä sitä pystynyt enää käyttämään. Pojat päättivät lentää kouluun Anglialla.

Matka ei sujunut kommelluksitta. Sen lisäksi, että Harry miltei tippui autosta Ronin nopean väistöliikkeen takia, auto myös huomataan jästien toimesta, saaden auton useiden sanomalehtien etusivulle. Saavutettuaan vihdoin Tylypahkan pihamaan, osuu auto Ronin huolimattoman ohjauksen seurauksena Tällipajuun, joka kolhii auton pahoin. Kun auto tippuu puusta, se heittää Ronin, Harryn sekä heidän matkatavaransa pihalle vihaisena ja lähtee kaasuttamaan kohti Kiellettyä metsää, missä se on elänyt villinä siitä lähtien.

Ford anglia 2

Harry ja Ron tapaavat auton vielä kerran saman lukuvuoden aikana, kun se pelastaa heidät akromantella-hämähäkkien keskeltä Kielletyssä metsästä.[1]

Lähteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Harry Potter ja salaisuuksien kammio (kirja)
  2. Harry Potter ja salaisuuksien kammio (elokuva)