FANDOM

Lily PotterDH2
Lily Luna Potter
Biografiset tiedot
Silmien väri

Kirkkaan ruskea

Hiusten väri

Räiskyvän punainen

Syntynyt

10. kesäkuuta 2008

Perhe
Alias
  • Lil
Liittoutumat
Kulissien takana

Lily Luna Potter (s. 10. kesäkuuta 2008) on Harry ja Ginny Potterin nuorin lapsi ja ainoa tytär. Hänellä on kaksi isoveljeä: Albus Severus Potter ja James Sirius Potter. Nimi Lily tulee Harryn äidin, Lily Potterin, nimestä. Toinen nimi, Luna, taas Harryn ja Ginnyn yhteisen ystävän, Luna Lovekivan, nimestä. Lily odottaa innolla Tylypahkaan pääsyä, kuten hänen äitinsäkin aikoinaan odotti. Kun Albusta saatetaan Tylypahkan pikajunaan, Lily itkee sitä, ettei hän vielä kahteen vuoteen pääse kouluun.

Jamesin nähtyä serkkunsa Victoire Weasleyn ja Teddy Lupinin suutelevan (kirjassa Kuoleman varjelukset), Lily innostuu siitä, koska "jos he menevät naimisiin, Teddystä tulee oikeasti osa perhettä".

Lily pääsee Tylypahkaan vuonna 2019, kun hänen veljensä Albus on kolmannella luokalla ja James viidennellä. Lily lajitellaan Jamesin tavoin Rohkelikkoon.

Lilyn lempi serkku on Hermione Grangerin ja Ronald Weasleyn poika Hugo Granger-Weasley, joka on syntynyt samana vuonna kuin Lily, mutta aloittaa Tylypahkassa vasta vuonna 2020 (koska on syntynyt loppuvuodesta).