FANDOM

Lucius malfoy3
Lucius Malfoy
Biografiset tiedot
Syntynyt

1954

Verisääty

Puhdasverinen

Siviilisääty

Naimisissa

Arvonimet
Ulkonäkö
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Vaaleat

Silmien väri

Harmaat

Ihonväri

Vaalea

Taikakyvyt
Mörkö

Lordi Voldemort

Sukulaiset
Perhe
  • Abraxas Malfoy
  • Narcissa Malfoy (Vaimo)
  • Draco Malfoy (Poika)
  • Scorpius Malfoy (Pojanpoika)
Suhteet
Tupa

Luihuinen

Uskollisuus
Kulissien takana
Ensiesiintyminen
Viimeinen esiintyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Näyttelijä/t

Jason Isaacs

.

Lucius Malfoy (s. 1954) on puhdasverinen velho, kuolonsyöjä, Narcissa Malfoyn aviomies ja Draco Malfoyn isä. Lucius oli ehdoton puhdasverisyyden kannattaja ja piti verenpettureina kaikkia, jotka sietivät jästejä.

Kouluvuosinaan Lucius kuului Luihuisen tupaan ja oli myös tupansa valvojaoppilas. Koulusta valmistuttuaan hän liittyi lordi Voldemortin kuolonsyöjiin. Kun Voldemort kukistui vuonna 1981, Lucius juonitteli itsensä vapaaksi suurella omaisuudellaan väittäen, että hänet oli pakotettu toimimaan kuolonsyöjänä. Hän antoi Ginny Weasleylle Voldemortin kouluaikaisen päiväkirjan, joka oli hirnyrkki (jota Lucius ei tiennyt) saattaakseen Ginnyn isän Arthur Weasleyn huonoon valoon sekä järjestävääkseen Albus Dumbledorelle potkut Tylypahkan rehtorin paikalta. Suunnitelma epäonnistui kun Harry Potter tuhosi päiväkirjan. Lucius sai tällöin potkut Ministeriön johtokunnasta.

Lucius palasi Voldemortin palvelukseen tämän palattua ruumiiseensa Pikkuhirttivaaran hautausmaalla kesäkuussa 1995, ja sai pian tehtäväkseen noutaa Harrya ja Voldemortia koskevan ennustuksen. Lucius kuitenkin epäonnistui ja jäi kiinni Salaperäisyyksien osaston taistelun jälkeen muiden paikallaolleiden kuolonsyöjien (paitsi vaimonsa siskon Bellatrix Lestrangen) kanssa ja joutui Azkabaniin. Hän pakeni sieltä kesällä 1997, jolloin kuolonsyöjät ottivat Malfoyiden kartanon päämajakseen. Lucius oli kuitenkin pelkkä halveksittu apuri, Voldemort pakotti hänet jopa luopumaan taikasauvastaan. Hän alkoi pitää perhettään tärkeämpänä eikä enää lopulta välittänyt, voittiko Voldemort - hänelle ja vaimolleen Narcissalle oli tärkeintä pelastaa ainoa lapsensa, mikä lopulta onnistuikin.