FANDOM

Narcissa Malfoy (s. 1955) on englantilainen puhdasverinen noita, Cygnus ja Druella Blackin (s. Rosier) nuorin tytär, Bellatrix Lestrangen ja Andromeda Tonksin nuorempi sisko, Lucius Malfoyn vaimo, Draco Malfoyn äiti ja Scorpius Malfoyn isoäiti.

Vaikka Narcissa ei koskaan ollut virallisesti kuolonsyöjä, hän uskoi veren puhtauden tärkeyteen ja tuki miehensä seuraamista lordi Voldemortia ensimmäisessä ja toisessa velhojen sodassa. Tämä kuitenkin muuttui, kun hänen aviomiehensä vangittiin Azkabaniin ja Voldemort vaaransi poikansa elämän. Narcissa ryhtyi tarvittaviin toimenpiteisiin perheensä suojelemiseksi, mukaan lukien valehdellen Voldemortille siitä, että Harry Potter oli kuollut Tylypahkan taistelun aikana - teko, joka pelasti Malfoyt palvelemasta aikaa Azkabanissa Pimeän lordin tappion jälkeen.

Narcissa selvisi toisen velhojen sodan viimeisestä taistelusta, ja myöhemmin syntyi hänen pojanpoika Scorpius Hyperion Malfoy, oman poikansa avioliiton kautta Astoria Greengrassiin. Narcissa ei kuitenkaan pitänyt Astoriaa verisäätyyn liittyvästä asenteestaan.

Narcissa Black oli Cygnus ja Druella Blackin (s. Rosier) nuorin tytär, joka syntyi vuonna 1955 Mustan aristokraattisessa talossa. Hänellä oli kaksi vanhempaa sisarta, Bellatrix ja Andromeda. Narcissalle opetettiin veren puhtauden filosofiaa nuoresta iästä lähtien, ja hän kasvoi ennakkoluuloisesti puhtaan veren hyväksi. Siksi, kuten hänen sisarensa Bellatrix, hän katkaisi yhteyden siskoonsa Andromedaan, kun hänet erotettiin ja hänen kuvansa poltettiin Mustan sukupuusta avioliitossaan jästisyntyisen velhon, Ted Tonksin kanssa.

Narcissa sai koulutuksen Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa vuosika 1966-1973. Luihuisen tupaan lajiteltua, hän tapasi tulevan aviomiehensä, Lucius Malfoyn, ollessaan Tylypahkassa.

Narcissa meni naimisiin Lucius Malfoyn kanssa, joka oli yhtä varakas ja puhtaaseen vereen taipuvainen kuin Narcissan Mustan suvun jälkeläiset vuosina 1972 - syyskuu 1979. Malfoyt elivät etuoikeutettua ja ylellistä elämällä Malfoyn kartanossa, joka sijaitsee Englannin eteläisessä läänissä Wiltshiressä. Hänen miehensä esitteli Narcissalle kuolemansyöjien elämäntavat, vaikka hänestä ei koskaan tullut itse kuolonsyöjää. Parilla oli yksi poika, nimeltään Draco Lucius Malfoy. Narcissa jatkoi näin perheen perinnettä nimeämällä lapset tähtien ja tähtikuvioiden mukaan, kuten sisarensa (Andromeda ja Bellatrix).

Narcissan serkku Regulus Black tapettiin ensimmäisessä velhojen sodassa, kun taas hänen toinen serkkunsa Sirius ja sisko Bellatrix tuomittiin molemmat Azkabaniin Voldemortin kaatumisen jälkeen vuonna 1981. Lucius pystyi välttämään samanlaisen kohtalon väittämällä, että hän oli ollut komennuskirouksen alaisena ja Malfoyt pysyivät sosiaalisen eliitin jäseninä nauttien läheisistä suhteista Taikaministeriön virkamiesten kanssa, kuten Taikaministeri Cornelius Fudgen ja hänen vanhemman apulaissihteerin, Dolores Pimenmon.