FANDOM

250px-Quidditch World Cup Trophy
אליפות העולם בקווידיץ'
מידע על הטורניר
הוקם ב

1473

מתקיים ב

במדינות השונות, כל 4 שנים

משתתפים
  • ארגניטינה
  • אוסטרליה
  • בולגריה
  • ברזיל
  • אנגליה
  • צרפת
  • גרמניה
  • הודו
  • אירלנד
  • יפן
  • לוקסמבורג
  • פרו
  • פורטוגל
  • סקוטלנד
  • ספרד
  • טרנסילבניה
  • אוגנדה
  • ארצות הברית
  • ויילס
  • ניו זילנד
  • ישראל
גביע

גביע זהב עם גלובוס מסתובב בקצה העליון

מנצחים
  • טרנסילבניה או פלנדריה (1473)
  • מקסיקו (1809)
  • אוסטרליה (1966)
  • סוריה (1974)
  • קנדה (1990)
  • אירלנד (1994)
  • מלאווי (1998)
  • מצרים (2002)
  • בורקינה פאסו (2006)
  • מולדובה (2010)
  • בולגריה (2014)
מאחורי הקלעים
הופעה ראשונה

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן (הוזכר)

הופעה אחרונה

הארי פוטר ואוצרות המוות

אליפות העולם בקווידיץ' (לעיתים מכונה גם גביע העולם בקווידיץ') נערכת כבר מ-1473 כל 4 שנים. בטורניר קבוצות קווידיץ' רבות, כאשר כל קבוצה מייצגת מדינה, וכולן מתחרות על הגביע.

אליפויות וטורניריםעריכה

1473עריכה

זו הייתה אליפות העולם הראשונה בקווידיץ'. רק קבוצות אירופאיות השתתפו. לגמר הגיעו טרנסילבניה ופלנדריה. במהלך משחק הגמר, בוצעו כל 700 העבירות האפשריות במשחק קווידיץ' (ובוצעו גם כמה עבירות חדשות), כולל העבירה של הפיכת הרודף לחולדה, ניסיון עריפת הראש של השומר עם חרב רחבה, ושחרור מאה עטלפים מתחת לגלימת הקפטן של נבחרת טרנסלביניה. 

משתתפיםעריכה

המאה ה-17עריכה

קבוצות לא-אירופאיות השתתפו בטורניר בפעם הראשונה

1809עריכה

מקסיקו מנצחת

1878עריכה

הטורניר של 1878 החליף את הטורניר של 1877 (וידוע גם כ-"האליפות שאף אחד לא זוכר").

המאה ה-20עריכה

ארגנטינה וברזיל הגיעו לרבע הגמר

1964עריכה

האליפות נערכה בבריטניה.

1966עריכה

אוסטרליה זכתה באליפות, עם הרודף רויסטון אידלווינד.

1974עריכה

סוריה ניצחה את מדגסקר וזכתה באליפות. במהלך הטורניר, הקהל הדליק את שרביטיו, דבר ששבר את האיסור החדש של רויסטון אידלווינד, שהחליט לפרוש.

1986עריכה

קבוצת הקווידיץ' האמריקאית השתתפה בטורניר בפעם הראשונה. מקסימוס ברנקוביץ' ה-3 היה הקפטן והמחפש של הקבוצה האמריקאית.

1990עריכה

הנבחרת האמריקאית השתתפה באליפות, ברנקוביץ' ה-3 היה הקפטן שוב. הגמר נמשך 5 ימים, שבהם סקוטלנד ספגה הפסד מוחץ מצד קנדה.

1994עריכה

אליפות העולם בקווידיץ' ב-1994 אורגנה ע"י האיגוד הבינלאומי לקווידיץ'. נותני החסות הרשמיים היו בירצפת , מיץ דלעת , נימבוס 2000 ובנק הקוסמים גרינגוטס .

אירלנד רמסו את פרו בחצי הגמר ועלו לגמר נגד בולגריה

המזל לא האיר את פניו לקבוצות הבריטיות. אנגליה נרמסו 390-10 לטרנסילבניה, סקוטלנד הפסידה ללוקסמבורג, ויילס הפסידה לאוגנדה.

האצטדיון שנבנה לכבוד אליפות העולם ה-422 נבנה במשך שנה שלמה ע"י משרד הקסמים , ויכל להכיל כמאה אלף צופים.

הגמר של אליפות העולם ה-422 בקווידיץ' נערך ב-22 באוגוסט 1994 באנגליה, בין אירלנד ובולגריה. לודוויק בגמן היה פרשן המשחק.  אירלנד לבשה גלימות ירוקות כשעל כל גלימה רקום שם השחקן שלה באותיות כסופות. כולם טסו על מטאטאי אש המחץ והקמעות המעודדים שלהם היו לפרקונים .

הבולגרים שיחקו בגלימות בצבע ארגמן והקמעות המעודדים שלהם היו ויליות

הרודף האירי, טרוי, קלע את ה'גול' הראשון של המשחק. לאחר שני שערים איריים, בולגריה קיבלה קליעת עונשין. המחפש האירי איידן לינץ', הלך שולל בתרגיל ורונסקי אחר המחפש הבולגרי ויקטור קרום , אבל המשיך לשחק לאחר טיפול מצד המרפאים. רבע שעה לאחר מכן, אירלנד כבר הגיעה ליתרון של 130-10, והשומר הבולגרי, זוגראף, רימה את הרודף האירי, מולט, ואירלנד קיבלה קליעת עונשין נוספת. עניין זה הוביל לאנרכיה, אירלנד קיבלה פנדל נוסף ודעתו של השופט חסן מוסטפה הייתה מוסחת בידי ויליה. קוויגלי שילח מרביצן לקרום וזה שבר את אפו. לינץ' אז הבחין בסניץ' , אך קרום ניצח במרוץ הזה אחר הסניץ'. למרות שקרום תפס את הסניץ', אירלנד ניצחה, בציון סופי של 170-160.

מהומותעריכה
Riot

זמן קצר לאחר משחק הגמר של אליפות העולם בקווידיץ', פרצו מהומות כשאוכלי מוות החלו לתקוף את האוהלים של המכשפות והקוסמים, וגם משפחת מוגלגים. הם העיפו באוויר את מר וגברת רוברטס המיוסרים, והשפילו אותם. אנשי משרד הקסמים כמו ארתור וויזלי ניסו לעזור למוגלגים המסכנים.

דראקו מאלפוי: "גריינג'ר, הם מחפשים מוגלגים. את רוצה להציג לכולם מלמעלה את התחתונים שלך? כי אם כן, כדאי לך להישאר פה... הם מתקרבים לכאן, וזה יצחיק את כולנו מאוד."
הארי פוטר: "הרמיוני היא מכשפה"
דראקו מאלפוי: "איך שתגיד, פוטר. אם נראה לכם שהם לא יצליחו לזהות בוצדמית, תישארו כאן"
דראקו מאלפוי מתגרה בשלישיה במהלך המהומות של אוכלי המוות[מקור]

בתוהו ובוהו שפרץ, הארי פוטר , רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר החלו להתרחק מהמקום לכיוון היער, שם הם פגשו את דראקו מאלפוי . הוא התגרה בהם בכך שאוכלי המוות מחפשים בני מוגלגים, כמו הרמיוני, ואם הם ימצאו אותה הם יתעללו גם בה. כמו כן, תקופה קצרה לפני אליפות העולם, הצליח ברטי קראוץ' הבן להשתחרר מקללת האימפריוס שהטיל עליו אביו , ובמהלך המהומות גנב את שרביטו של הארי, והטיל את הלחש 'מורסמורדרה'. כשאוכלי המוות זיהו את האות האפל בשמיים, הם ברחו, מחשש שהלורד וולדמורט ינקום בהם על השנים שחלפו מאז תבוסתו.

תוצאותעריכה
  • טרנסילבניה ניצחה את אנגליה, 390-10.
  • לוקסמבורג ניצחה את סקוטלנד.
  • אוגנדה ניצחה את וויילס.
  • חצי-גמר: אירלנד ניצחה את פרו.
  • גמר: אירלנד ניצחה את בולגריה 170-160.
קבוצותעריכה
הנבחרת הבולגרית
רודפים
וסילי דימיטרוב קלרה איוונובה אלקסיי לבסקי
חובטים
  פיוטר וולחנוב איוון וולקוב  
שומר מחפש
לב זוגראף ויקטור קרום
הנבחרת האירית
רודפים
מולט טרוי מוראן
חובטים
  קוויגלי קונולי  
שומר מחפש
ברי ריאן איידן לינץ'

1998עריכה

QuibblerQWC
"אתם-יודעים-מי נחל ניצחון נוסף: גביע העולם בקווידיץ' בוטל"
—כותרת בעיתון הפקפקן[src]

בתקופה בה היו אוכלי המוות בשלטון (1997-1998), דווח כי גביע העולם בקווידיץ' בוטל. זה הוביל למספר איומי רצח נגד משרד הקסמים הבריטי. לאחר הקרב על הוגוורטס, הצליח משרד הקסמים המשוקם (כיום בראשותו של קינגסלי שאקלבוט) לארגן את אליפות העולם בקווידיץ', בה מלאווי ניצחה בגמר את סנגל.

המאה ה-21עריכה

2002עריכה

מצרים ניצחה את בולגריה כשראיה זחלול תפס את הסניץ' לפני ויקטור קרום. זה היה הפסד כזה נורא כך שקרום פרש בדמעות. 

2006עריכה

בורקינה פאסו ניצחה את צרפת וזכתה באליפות. המחפש הבורקינאי יהושע סאנקרה, הפך לשר הקסמים במדינתו למשך יומיים לפני שהתפטר וחזר לשחק קווידיץ'. 

2010עריכה

מולדובה ניצחה את סין בגמר. המשחק נמשך שלושה ימים ונחשב לאחד ממשחקי הקווידיץ' היפים ביותר שנראו אי-פעם.

2014עריכה

  1/8 גמר רבע גמר חצי גמר הגמר
                                     
1  חוף השנהב 100  
16  נורווגיה 340  
     נורווגיה 20  
     בולגריה 170  
8  בולגריה 140
9  ניו-זילנד 170  
     בולגריה 610  
     יפן 460  
5  יפן 350  
12  פולין 140  
     יפן 270
     ניגריה 100  
4  פיג'י 160
13  ניגריה 400  
     בולגריה 170
     ברזיל 60
6  ג'מייקה 230  
11  ארצות הברית 240  
     ארצות הברית 450
     ליכטשנטיין 290  
3  צ'אד 330
14  ליכטשנטיין 470  
     ארצות הברית 310
     ברזיל 420  
7  האיטי *נפסל  
10  ברזיל 100  
     ברזיל 460
     וויילס 300  
2  גרמניה 100
15  וויילס 330  

*נפסל כיוון שבוצעה תפיסה לא חוקית של סניץ'.

נערך משחק גומלין בין המפסידים בחצי הגמר כדי לקבוע את המקום השלישי, יפן ניצחה את ארצות הברית 330:120.

מנצחיםעריכה

  • 1473- טרנסליבניה או פלנדריה
  • 1809 - מקסיקו
  • 1966 - אוסטרליה
  • 1974 - סוריה
  • 1990 - קנדה
  • 1994 - אירלנד.
  • 1998 -  מלאווי
  • 2002 - מצרים
  • 2006 - בורקינה פאסו
  • 2010 - מולדובה
  • 2014 - בולגריה

מאחורי הקלעיםעריכה

  • האליפות נערכה אחת לארבע שנים, עד אותה אליפות שאף אחד לא זכר ב-1877, ולכן התקיים טורניר נוסף שנתיים ברציפות כי אף אחד לא זכר אותו. כך, מ-1878 הטורניר נערך אחת לארבע שנים.
  • בפרק השלישי של הארי פוטר וגביע האש , גברת וויזלי אומרת במכתבה להארי ש"בריטניה לא אירחה את הגביע כבר 30 שנה". האליפות מתקיימת רק פעם ב-4 שנים, ו-30 לא מתחלק ב-4. יכול להיות שהיא התכוונה שבריטניה לא אירחה כבר 30 אליפויות, או שהיא פשוט עיגלה את השנים ל-30.
  • קוסם (ארצ'י ) שהגיע לצפות בגמר גביע העולם בקווידיץ' ב-1994, סירב ללבוש פיג'מה לגברים, זה מסביר כי עיקר הבגדים ה"נשיים" וה"גבריים" הם בתרבות המוגלגית.
  • בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר וגביע האש, הארי מעודד את הנבחרת הבולגרית, בעוד שבספר הוא, יחד עם שאר חבריו, מעודד את אירלנד. כמו כן, נראה שרון לובש את צבען של שתי הקבוצות (אולי כי הוא תומך בנבחרת האירית ובמחפש הבולגרי).
  • בעיבוד הקולנועי, פאדג' הוא פרשן המשחק, כי תפקידו של לודו בגמן הושמט מהסרט.
  • בעיבוד הקולנועי לא ניתן לראות ממש משחק קווידיץ' באליפות העולם.