ויקיפוטר
Advertisement
Pint-of-butterbeer-lrg.png
בירצפת
מידע על המזון או המשקה
יצרן
נמכר
מחיר

2 חרמשים

טעם

"קצת כמו קרמל"

"למה שלא נלך לשתות קצת בירצפת בפונדק שלושת המטאטאים, קצת קר בחוץ, לא?"
הרמיוני גריינג'ר מציעה ללכת לשתות בירצפת בפונדק שלושת המטאטאים.[src]

בירצפת הינה משקה קוסמים פופולרי וטעמו מתואר כ"קצת כמו קרמל".

תיאור[]

ניתן להגיש בירצפת קרה בבקבוק או בספלים עם קצף. בהוגסמיד, הבירצפת נמכרת בפונדק שלושת המטאטאים ופונדק ראש החזיר, למרות שהעובדה שראש החזיר תואר כ"מאובק מאוד", רוב הסיכויים שהבירצפת לא נמכרה שם הרבה. ידוע כי בסמטאת דיאגון ניתן לקנות את המשקה בקלחת הרותחת.

בראש החזיר כוס בירצפת עולה 2 חרמשים, לא ידוע אם זה מחיר אוניברסלי או אם המחיר של המשקה משתנה ממקום למקום.

רכיבים אלכוהוליים[]

יכול להיות שהמשקה מכיל מעט רכיבים אלכוהוליים בתוכו, שכן הוא משכר גמדוני-בית, אם כי יש לכך תרופה. נראה כי למשקה יש השפעה קטנה יותר על בני אדם מאשר יצורים הקטנים מהם כמו גמדוני-בית, אבל יכול להיות שכמות גדולה של המשקה תשפיע גם על בני אדם. ב-1996, הארי פוטר תהה מה הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי עלולים לעשות במסיבת חג המולד של סלגהורן "תחת השפעה של בירצפת", מה שמרמז שהמשקה יכול לשחרר מעצורים, כמו אלכוהול. ווינקי, גמדונת-הבית, השתכרה מאוד מבירצפת לאחר שפוטרה מעבודתה אצל משפחת קראוץ' - התמכרות שממנה עדיין לא התאוששה באופן מלא.  

מאחורי הקלעים ומתכונים[]

  • Glasses of Butterbeer.JPG
    מייקל גמבון, השחקן שמגלם את אלבוס דמבלדור החל מהסרט השלישי, אמר פעם שהדבר הראשון שיעשה כשיגיע לפארק השעשועים עולם הקוסמים של הארי פוטר הוא להזמין שמונה כוסות של בירצפת. הוא אמר "...זה לא אלכוהולי, ומאוד מרענן".
  • ניתן לרכוש בירצפת ב" אולפני הארי פוטר" ( הארי פוטר סטודיו)
  • בכל האיטרנט יש כמה וכמה אנשים המציגים מתכונים לבירצפת ואת אופן ההכנה, הנה אחד מהם (לאחר ניסיון אישי מוצלח.) המתכון (לכוס אחת): 1/2 כף חמאה (לא מלוחה), סוכר חום, כוס חלב וכף תמצית וניל קינמון.
    אופן ההכנה: ממיסים חצי כף חמאה (לא מלוחה) בסיר קטן, מוסיפים אל החמאה כף של סוכר חום וממיסים ביחס בסיר עד שייצא קרמל. מוסיפים כוס חלב וכף תמצית וניל, מערבבים עדומרתיחים יד ומרתיחים. ברגע שזה מבעבע מכבים את האש. מומלץ להוסיף קצת קינמון או ג'ינג'ר בשביל הטעם. מעבירים לכוס גדולה מוסיפים שלוש כפות גלידה וניל ושותים בהנאה. תוספת למי שרוצה: אפשר להוסיף מעל קצפת או סודה לשתייה בשביל המוגזות. תהנו!
  • מתכון נוסף-

היישר מהדפים של "הארי פוטר", באטרבר הוא המשקה המועדף של קוסמים בכל מקום. זה משקה טעים מאוד של סודה, קרם וניל ומעליו בלילה קרמית של חמאה ותבלינים. אין צורך לנסוע ל"עולם הקוסמים" כי קל ומהנה להכין בהן בבית. גם קוסמים וגם מוגלגים יבינו למה זה כל כך פופולרי אחרי הטעימה הראשונה.

בניסיון ליצור את המשקה הבדיוני שג'יי.קיי רולינג מתארת במעורפל בספריה, תמצאו מגוון אינסופי של מתכוני חיידקי חמאה. חלקם קצת משוכללים ואחרים פשוטים. מתכון זה משתמש במרכיבים נפוצים ואין שום תחבולות מעורב. בדומה לרום חם בחמאה, הוא מתחיל בבלילה עשירה עשויה מרוטב חמאה ושמנת. החמאה מתווספת כדי להבטיח שהיא לא מתוקה מדי, בעוד קינמון ואגוז מוסקט מספקים קצת יותר ממד. לתת את הבלילה צינה מהירה, ואז פשוט לשפוך אותו על סודה שמנת וליהנות!

המתכון מוכפל בקלות, ומכין מספיק בלילה לארבעה עד שישה משקאות, ותו לא מוגש באטרבר חם או קר. שמור אותו לא אלכוהולי או - כי לא כל הקוסמים הם מתחת לגיל 21 - ספייק אותו עם שנאפס חמאה, רום, וודקה, או ויסקי אירי. לא משנה איך אתה עושה באטר-בר, אתה על פינוק אמיתי! מרכיבים-

  • לקצפת שמעל-
  • 1/2 שמנת מתוקה
  • 1/2 כפית קינמון טחון
  • 1/4 כפית אגוז מוסקט טחון
  • 2 כפות רוטב חמאה
  • 1 כף חמאה (מרוככת)
  • לשתייה עצמה
  • 2 ליטר סודה וקרם וניל (או 6 [12 אונקיה] פחיות)

אופן הכנה- בקערה קטנה, מערבבים את השמנת, התבלינים, החמאה והחמאה המרוככת. מקציפים במשך 2 דקות לערבב. הימנעו מהצלפה כל כך הרבה זמן עד שהיא הופכת קצפת, אבל היא אמורה לעבות ולהגדיל מעט את הנפח. מניחים את הקערה במקפיא למשך 15 דקות כדי לצנן אותה. אם לא מכינים את הבהר מיד, מכסים את הקערה ומאחסנים במקרר למשך שעתיים לפחות.

השתייה עצמה של הבירצפת- ממלאים קפואה כשני שלישים מלאים בסודה קרה קרה וניל.

יוצקים את הבלילה של ה"קצפת" החתירה על גב הכף ולתוך הכוס עם הבירצפת. זה באופן טבעי יעלה לפסגה ולצוף על הסודה. הפוך את השכבה הזאת עבה כמו שאתה רוצה, אבל ללכת לאט כי זה יגדל מהר.

בתאבון!

Advertisement