FANDOM

Mrs Norris PS
גברת נוריס
מידע ביולוגי
סוג

חתולה

מין

נקבה

צבע שיער

פרווה בצבע אבק

צבע עיניים

צהובות דמויות פנסים

מידע משפחתי
בני משפחה

ארגוס פילץ' (בעלים)

נספחים
נאמנות
"ובקשר לחתולה הזאתי, גברת נוריס, אני פה הייתי שמח להכיר לה את פאנג בהזדמנות."
רובאוס האגריד על גברת נוריס.[src]

גברת נוריס הינה החתולה של ארגוס פילץ', אב הבית בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. מוזכר כי לגברת נוריס יש קשר חזק במיוחד עם הבעלים שלה, שכן היא מיד הייתה מודיעה לו כאשר תפסה תלמידים "על חם" בבית הספר. 

ביוגרפיהעריכה

חייה המוקדמיםעריכה

תחת בעלותו של ארגוס פילץ'עריכה

שנת הלימודים 1991-1992עריכה

הארי פוטר נתפס על ידיה פעם אחת לאחר שהשאיר בוץ על הרצפה.[1] בפעם אחרת, היא ופילץ' כמעט תפסו את הארי פוטר, רון ווזלי, הרמיוני גריינג'ר ונוויל לונגבוטום, אך אלו הסתתרו בחדר בו שהה פלאפי במסדרון הקומה השלישית, והצליחו להתחמק.

במהלך חופשת חג המולד, גברת נוריס תפסה את הארי פוטר בעת דרכו לחדר שבו הוחזק הראי של ינפתא, אולם הוא היה מתחת לגלימת ההיעלמות. ייתכן כי היא רק הרגישה בנוכחותו אך לא יכלה לראות אותו.[2]

שנת הלימודים 1992-1993עריכה

Trio writing on wall
גברת נוריס הייתה הקורבן הראשון של המפלצת של סלית'רין, לאחר שחדר הסודות נפתח מחדש ב-1992. בערב ליל כל הקדושים, היא ראתה את השתקפותו של הבסיליסק בתוך שלולית מים על יד שירותי הבנות בקומה השנייה, וכתוצאה מכך אובנה. ג'יני וויזלי, אשר נשלטה באותה עת ע"י טום רידל, תלתה אותה מזנבה על הקיר ולידה כתבה הודעה בדבר פתיחת חדר הסודות. מנהל בית הספר אלבוס דמבלדור בחן את גופה של גברת נוריס, אך לא הייתה ביכולתו להחיות אותה. עם זאת, בסוף שנת הלימודים פרופסור פומונה ספראוט הצליחה להחיות אותה לאחר שהפיקה תרופה מצמח הדודא. 

שנת הלימודים 1995-1996עריכה

בשנת 1996, פיבס המפחידן נעל את גברת נוריס פעמיים בתוך חליפת שריון, לאחר שפרד וג'ורג' וויזלי ביקשו ממנו שיגרום לכמה שיותר כאוס לאחר שהם עזבו את הוגוורטס. פילץ' בעצמו חילץ אותה.[3]

שנת הלימודים 1997-1998עריכה

במהלך הקרב על הוגוורטס גברת נוריס נראתה מייללת וחובטת בכמה ינשופים אשר ברחו מהינשופייה, על מנת שיחזרו למקומם. [4]

מראה חיצוני עריכה

גברת נוריס מתוארת כחתולה כחושה, בעלת עיניים צהובות דמויות פנסים,[5] ופרווה בגוון אבק.

מערכות יחסיםעריכה

ארגוס פילץ'עריכה

Filch-Norris
לגברת נוריס היה חיבור יוצא-דופן עם הבעלים שלה, ארגוס פילץ'. הוא היה קשור אליה מאוד ומגונן עליה. אפילו כאשר היו משוטטים במסדרונות שונים, נראה לי הם הצליחו לתקשר ביניהם כיוון שפילץ' היה מגיע תוך שניות אל גברת נוריס לו תפסה תלמידים עוברים על החוקים. כאשר גברת נוריס הותקפה ב-1992, פילץ' בתחילה חשב שהיא מתה והרוס מזה.

רובאוס האגרידעריכה

רובאוס האגריד לא סבל אותה, בין השאר מכיוון שהיה אלרגי לחתולים. הוא חשד גם כי פילץ' שלח אותה לעקוב אחריו כאשר היה מסובב בטירה ואף ציין פעם אחת כי היה שמח להפגיש בינה לבין פאנג

תלמידי הוגוורטסעריכה

רוב תלמידי הוגוורטס שנאו את גברת נוריס. כמו פילץ', היא הכירה היטב את הטירה, ולהיתפס ע"י גברת נוריס היה לא פחות גרוע מאשר להיתפס ע"י פילץ'. כתוצאה מכך, מרבית מתלמידי הוגוורטס "חלמו בסתר לתת לגברת נוריס איזו בעיטה טובה".

אטימולוגיה עריכה

רולינג ציינה כי היא לקחה את השם גברת נוריס מדמות בספרה של ג'יין אוסטין מיינספילד פארק. דמות שנואה אשר נמצאת רבות ברקע הדברים.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • גברת נוריס מתוארת כחתולה חכמה במיוחד, מה שהוביל מעריצים רבים להאמין כי היא אנימאגוסית או הכלאה בין חתול וקניזל, כמו קרוקשנקס. עם זאת, ג'יי.קיי.רולינג ציינה באתר הרשמי שלה כי גברת נוריס היא פשוט חתולה מאוד לא נעימה. מאוחר יותר היא אף ענתה בטוויטר לשאלה מי ינצח בקרב - גברת נוריס או קרוקשנקס? תשובתה הייתה שלאחר קרב מאוד צמוד ואכזרי, קרוקשנקס ינצח הודות להיותו חצי קניזל.
  • מספר חתולים גילמו את גברת נוריס בעיבודים הקולנועיים. ביניהם בולטים החתולים מקסימוס (שתפקידו היה בעיקר לרוץ לצד פילץ' ולקפוץ על כתפו), אלאניס (שתפקידה היה לאפשר לפילץ' להחזיק אותה מבלי להתפתל) וקורנליוס. כמו כן היה שימוש גם ברובוטים.

הפניותעריכה

  1. הארי פוטר ואבן החכמים פרק 8 (המורה לשיקויים)
  2. הארי פוטר ואבן החכמים פרק 12 (הראי של ינפתא)
  3. הארי פוטר ומסדר עוף החול פרק 29 (ייעוץ בקריירה)
  4. הארי פוטר ואוצרות המוות פרק 31 (הקרב על הוגוורטס)
  5. הארי פוטר ומסדר עוף החול פרק 14 (פרסי ורך-כף)