גלתיאה מרית'וט
מידע ביוגרפי
נולד/ה

לפני 1878[1]

תארים

פרופסור

מידע ביולוגי
סוג

אנושית

מין

נקבה

נספחים
מקצוע

פרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות

נאמנות

בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות

"התגוננות מפני כוחות האופל לימדה באותה עת מורה מבוגרת בשם פרופסור גלתיאה מרית'וט, אשר הייתה בהוגוורטס כמעט חמישים שנה."
אלבוס דמבלדור.[src]

פרופסור גלתיאה מרית'וט הייתה קוסמת אשר לימדה התגוננות מפני כוחות האופל בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בין השנים 1895-1945.

לפני פרישתה היא עבדה בהוגוורטס לצד תלמידיה לשעבר אלבוס דמבלדור והוראס סלגהורן. טום רידל, אחד מתלמידיה של פרופסור מרית'וט הגיש בקשה להחליף אותה במשרת המורה להתגוננות מפני כוחות האופל לאחר פרישתה, אולם בקשתו נדחה. רידל הטיל קללה על התפקיד ומאז אף מורה לא הצליח להחזיק במשרה במשך יותר משנה.

ביוגרפיה[עריכה | עריכת קוד מקור]

חייה המוקדמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

מעט מאוד ידוע על חייה המוקדמים של פרופסור מרית'וט. סביר להניח כי היא למדה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות וכי היא הוציאה ציונים טובים בהתגוננות מפני כוחות האופל בבחינות הבגרות והכשיפומטרי.

קריירה בהוגוורטס[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אדוני, זה נכון שפרופסור מרית'וט פורשת?"
טום רידל שואל את הוראס סלגהורן.[src]

באזור שנת 1895 מרית'וט שבה להוגוורטס והחלה ללמד התגוננות מפני כוחות האופל. מנהלי בית הספר בתקופתה היו פיניאס ניגלוס וארמנדו דיפט, ובין תלמידיה נמנים אלבוס דמבלדור, אלפיאס דודג', הוראס סלגהורן, רובאוס האגריד וטום רידל.

אטימולוגיה[עריכה | עריכת קוד מקור]

משמעותו המילולית של שם המשפחה מרית'וט - merrythought - הינו "מחשבה שמחה", ייתכן כי זה מעיד על יכולתה של גלתיאה להפיק פטרונוס ועל מיומנותה בהתגוננות מפני כוחות האופל.

מקור השם גלתיאה הינו במיתולוגיה היוונית וישנן שלוש דמויות בולטות בשם גלתיאה במיתולוגיה. כמו כן ביוונית gala - חלב, tea - לבן.

הופעות[עריכה | עריכת קוד מקור]

הפניות[עריכה | עריכת קוד מקור]

  1. פרופסור מרית'וט החלה ללמד בהוגוורטס באזור 1895 והיה עליה להיות לפחות בת 17 באותה עת.