FANDOM

הארי גיימס פוטר
מידע ביוגרפי
נולד/ה

31 ביולי (כנראה) 1980

סטטוס-דם

חצוי-דם

מצב משפחתי

נשוי עם שלושה ילדים

כינויים

הילד שנשאר בחיים

− הנבחר

− הקפטן הנבחר (ע"י דראקו מאלפוי)

− הילד ששיקר (ע"י הנביא היומי)

− הילד שהבקיע (ע"י דראקו מאלפוי)

− ראש-צלקת (ע"י דראקו מאלפוי)

− הילד שנשאר במשחק (ע"י דראקו מאלפוי)

תארים

אלוף טורניר הקוסמים המשולש

− קפטן נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור

− המחפש (גריפינדור)

− מנהיג צבא דמבלדור

− הילאי

− ראש מחלקת ההילאים

− ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם

מידע ביולוגי
סוג

קוסם

מין

זכר

גובה

לא ידוע

צבע שיער

שחור

צבע עיניים

ירוקות

צבע עור

בהיר

מידע משפחתי
בני משפחה

ג'יימס פוטר (אבא) .

לילי אוונס פוטר (אמא)

− [ג'יני וויזלי (אישה)

− ג'יימס סיריוס פוטר (בן)

− אלבוס סוורוס פוטר (בן)

− לילי לונה פוטר (בת)

− מולי וויזלי (חמות)

− ארתור וויזלי (חם)

− [רון וויזלי(גיס)

− הרמיוני גריינג'ר(גיסה)

− פרד וויזלי(גיס)

− ג'ורג' וויזלי (גיס)

− אנג'לינה ג'ונסון(גיסה)

− פרד וויזלי (אחיין)

− רוקסאן וויזלי] (אחיינית)

− פרסי וויזלי (גיס)

− אודרי וויזלי (גיסה)

− מולי וויזלי(אחיינית)

− לוסי וויזלי(אחיינית)

− צ'רלי וויזלי (גיס)

− ביל וויזלי (גיס)

− פלר דלאקור] (גיסה)

− ויקטור וויזלי (אחיינית)

− דומיניק וויזלי (אחיינית)

− לואיס וויזלי (אחיין)

− פטוניה דרסלי(דודה)

− ורנון דרסלי(דוד)

− דאדלי דרסלי(בן-דוד)

מאפייני קסם
אנימאגוס

אין

בוגארט

סוהרסן (יכול להיות שהשתנה אחרי מלחמת הקוסמים השנייה)

שרביט

28 סנטימטר, עץ צינית, נוצת עוף-חול

גם שרביט הבכור

פטרונוס

אייל

נספחים
מקצוע

ראש מחלקת ההילאים

  • מרצה בחצי משרה על התגוננות מפני כוחות האופל

− ראש המחלקה לאכיפת חוקי הקסם

בית

גריפינדור

נאמנות

צבא דמבלדור

− מסדר עוף החול

− משרד הקסמים

− מועדון הסלאג-סלבז

− נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור

− בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות

− אלרג"ה

− אלבוס דמבלדור

הארי פוטר הוא ילד יתום, רזה וממושקף, בעל עיניים ירוקות, שחי בבית דודתו ודודו, פטוניה וורנון דרסלי. יחד איתם מתגורר גם בן דודו של הארי, דאדלי דרסלי. דודיו שונאים את שהותו בביתם ומקפידים לתת לו את היחס הגרוע ביותר. דאדלי, בן דודו של הארי הוא ילד מפונק ושמן שמקבל כל מה שהוא רוצה. דאדלי וחבריו נוהגים להכות ולהתעלל בהארי כמה שיותר. כמה ימים לפני יום הולדתו ה־11 הוא קיבל את המכתב הראשון בחייו. דודו ודודתו עושים כל שבכוחם למנוע מהארי לקרוא את המכתב, קוראים אותו בעצמם, ומודאגים מכך שכותב המכתב ידע שהארי ישן בארון שמתחת למדרגות שם הוא ישן כל חייו, לכן העבירו אותו לחדר השינה השני של דאדלי. לאחר שהם לא מצליחים לעמוד בעומס של עשרות המכתבים שמוחדרים לביתם, הם עוזבים את הבית לבקתה מבודדת באי בלב הים. ביום הולדתו ה־11 של הארי מגיע לאי רובאוס האגריד - שומר הקרקעות והמפתחות של בית הספר לכישוף ולקוסמות הוגוורטס בעצמו כדי למסור להארי את המכתב. האגריד מגלה לו שהוא קוסם אשר נולד להורים קוסמים (אמו, לילי, היא אחותה של פטוניה), ושהוריו לא נהרגו בתאונת דרכים, כפי שסיפרו לו דודיו, אלא נרצחו בקללה הממיתה על ידי קוסם האופל הגדול בכל הזמנים, הלורד וולדמורט (או לפי רוב המפחדים מפניו "זה שאין לנקוב בשמו" או "אתה־יודע־מי"). הלורד וולדמורט ניסה להרוג גם את הארי, אך אמו, לילי פוטר, הקריבה את עצמה למען הארי ובכך נתנה לו הגנה. אמנם הקללה שהטיל וולדמורט על הארי פוטר לא הרגה אותו, אך היא הותירה במצחו צלקת בצורת ברק וחלק מכוחותיו של הלורד וולדמורט נטבעו בצלקת. אותה קללה חזרה נגד שולחה ופגעה בוולדמורט עצמו, שנעלם ואיבד את כל כוחותיו. מאז הארי נחשב למפורסם בקרב כל קהילת הקוסמים, על כך שהוא הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה ההורגת, ובכך הוא גם גרם למפלתו של וולדמורט. במכתב מפורטת רשימת הציוד של הארי לשנה הראשונה שלו הוגוורטס - בית הספר לכישוף ולקוסמות. את הציוד קונה הארי בסמטת דיאגון שבלונדון.

במשך שבע שנות לימודיו בבית הספר לקוסמות הוגוורטס, ובעיקר בשנתו האחרונה בה כבר אינו נמצא בבית הספר, המתועדות בספרים, מתרחש מאבק בין כוחות הטוב, שאותם מייצגים הארי פוטר וחבריו רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר, בראשם מנהל בית הספר אלבוס דמבלדור, לבין כוחות האופל שמייצגים לורד וולדמורט ואוכלי המוות (תומכיו), כשוולדמורט מנסה לחזור ולהשתלט על קהילת הקוסמים. במשך הזמן מגלה הארי פוטר יותר ויותר על עולם הקוסמים, על הוריו המתים ועל המלחמה שהייתה בעבר אל מול וולדמורט ותומכיו, אוכלי המוות. הניצחון במלחמה הזו תלוי אך ורק בהארי.

בשנתו הראשונה בהוגוורטס המתוארת בספר הארי פוטר ואבן החכמים, הארי מתיידד עם רון ויזלי והרמיוני גריינג'ר. שלושתם נלחמים בלורד וולדמורט, המנסה לחזור לעולם הקוסמים בעזרת אבן החכמים, שיכולה להפוך כל מתכת לזהב, ולייצר את סם החיים, שיכול להקנות לו חיי נצח.

בשנה השנייה המתוארת בספר הארי פוטר וחדר הסודות, מנסים הארי וחבריו למצוא את האחראי לתקיפות מסתוריות בבית הספר שגורמות לאיבון של כמה מתלמידי בית ספר, רוח רפאים וחתול. בסופו של דבר, הארי מתעמת עם האחראי לכך - זיכרון שמור של הלורד וולדמורט שהופיע בתור יומנו של טום רידל (שמו הראשון של וולדמורט ושל אביו) שהשתלט על ג'יני וויזלי וגרם לה לשחרר את הבסיליסק שגרם לאיבונים.

בשנה השלישית המתוארת בספר הארי פוטר והאסיר מאזקבאן הארי נחשף לראשונה לסנדקו, סיריוס בלק, אשר ישב שתים עשרה שנה בכלא הקוסמים, אזקבאן, לאחר שהופלל על ידי אוכל המוות פיטר פטיגרו (המוכר גם כ"זנב תולע") שבגד בו ובחבריו, והואשם ברצח קוסמים ומוגלגים ובהסגרת הוריו של הארי לוולדמורט. במקביל מתעמת הארי עם פיטר, שהיה חבר קרוב של הוריו ושל סיריוס, אך הסגיר אותם לוולדמורט.

בשנה הרביעית המתוארת בספר הארי פוטר וגביע האש מייצג הארי פוטר את בית ספרו בטורניר הקוסמים המשולש. בזמן שהארי מתמודד בטורניר, מתחזק וולדמורט וזומם לשוב למלוא כוחותיו. בסוף הטורניר, כאשר הארי נוגע בגביע יחד עם סדריק דיגורי (תלמיד נוסף שייצג את הוגוורטס) הוא משגר את הארי וסדריק הישר לידיו של וולדמורט אשר רוצח את סדריק. וולדמורט בעזרת משרתו, פיטר פטיגרו, משתמש בדמו של הארי כדי להעניק לעצמו גוף חדש ולהשיב לו כוחותיו. הארי והלורד וולדמורט נאבקים, אך הארי מצליח להימלט ממנו ברגע האחרון.

בשנה החמישית המתוארת בספר הארי פוטר ומסדר עוף החול מקים דמבלדור מחדש את מסדר עוף החול, שמטרתו להילחם בוולדמורט ובתומכיו. הארי פוטר וחברי המסדר מנסים לשכנע את קהילת הקוסמים שוולדמורט חזר לפעול, אך רוב הקוסמים אינם מאמינים להם ואף קוראים להם 'משוגעים'. בינתיים, בהוגוורטס, המורה להתגוננות מפני כוחות האופל (שמונתה בהמשך למפקחת העליונה מטעם משרד הקסמים), דולורס אמברידג', מאמללת את חייו של הארי ומתעללת בו, ומונעת לימוד מעשי בהתגוננות מפני כוחות האופל, והרמיוני, רון והארי מקימים את צבא דמבלדור. במהלך השנה מתאהב הארי בצ'ו צ'אנג. הארי וכמה תלמידים נוספים נלחמים בתומכיו של וולדמורט דבר שמוביל לקרב בין אותם תומכים לחברי מסדר עוף החול שבסופו סיריוס מת ולקרב נוסף בין וולדמורט לדמבלדור בתוך משרד הקסמים לעיני כל. בתום כל ההתרחשויות דמבלדור מגלה להארי כי טרם לידתו הייתה נבואה אשר אומרת כי וולדמורט והארי פוטר אינם יכולים להתקיים יחד בעולם ואחד מהם חייב למות בידי האחר.

בשנה השישית המתוארת בספר הארי פוטר והנסיך חצוי־הדם נמצאת המלחמה בין וולדמורט ותומכיו לבין שאר קהילת הקוסמים בעיצומה. הארי ודמבלדור יוצאים לחקור את עברו של וולדמורט כדי לגלות את נקודות התורפה שלו. הסוד הגדול של הלורד וולדמורט והדרך לנצח אותו הם ההורקרוקסים שלו. הורקרוקס הוא חפץ שבו נמצאת חלק מהנשמה של האדם שחפץ להישאר בחיים גם אם גופו מושמד. כדי להכין הורקרוקס, צריך להרוג אדם אחר כדי שהכישוף שמייצר את ההורקרוקס יעבוד. הארי וג'יני הופכים לזוג. לקראת סוף השנה מתחולל מאבק נוסף אל מול אוכלי המוות ובסופו המורה להתגוננות מפני כוחות האופל, לשעבר שיקויים, סוורוס סנייפ רוצח את דמבלדור.

בשנה השביעית המתוארת בספר הארי פוטר ואוצרות המוות (העלילה הראשונה אשר לא מתרחשת ברובה בין כותלי בית הספר) המלחמה בין וולדמורט ואוכלי המוות לבין מסדר עוף החול מגיעה לשיא. עוזריו של וולדמורט מנסים להרוג את הארי כבר כאשר הוא עוזב את הדרסלים לצמיתות. במשך שנה זו הארי, רון והרמיוני עוזבים את בית הספר ומחפשים את שבעת ההורקרוקסים של וולדמורט, בעקבות המשימה שהטיל דמבלדור על הארי לפני מותו, על מנת להשמידם ולהביא למותו של וולדמורט אחת ולתמיד. בנוסף, מגלה הארי פרטים חדשים על עברו של דמבלדור וכן הוא מגלה את האגדה על אוצרות המוות - שלושה חפצים קסומים שהאדם שמחזיק בשלושתם הוא אדון על המוות - החפצים הם גלימת ההיעלמות שנמצאת ברשותו של הארי, אבן האוב שמחזירה אנשים מן המתים ושרביט הסמבוק - השרביט החזק ביותר שקיים. הארי מגלה שגם הוא הורקרוקס. הארי מת וחוזר הפעם כהארי בלי החלק של וולדמורט בתוכו. הארי מאבד בשנה זו חברים קרובים כגון התנשמת הדוויג, רמוס לופין, נימפדורה טונקס, פרד וויזלי, אלאסטור "עין הזעם" מודי, דובי גמדון הבית ועוד. כמו כן, הוא מגלה פרטים נוספים על עברה של אמו ועל עברו של סוורוס סנייפ שנהרג על ידי וולדמורט בסוף הספר. בדו־קרב האחרון מביס הארי את וולדמורט.