ציור של הארי פוטר.jpg
הארי רון והרמיוני בהארי פוטר והאסיר מאזקאבן

הארי ג'יימס פוטר (נולד ב- 31 ביולי 1980) היה קוסם חצוי דם אנגלי, ואחד הקוסמים המפורסמים ביותר.

הוא היה ילדם ובנם היחיד של ג'יימס ולילי פוטר (לבית אוונס), שניהם חברי מסדר עוף החול המקורי.

הארי פוטר למד בהוגוורטס בית הספר לכישוף ולקוסמות בשנים 1991-1998, אך החמיץ את שנת לימודיו האחרונה במהלך מלחמת הקוסמים השנייה.

פוטר התמיין לבית גריפינדור, יחד עם חבריו הטובים רון ביליוס וויזלי והרמיוני ג'ין גריינג'ר.

לאחר לימודיו נישא הארי לג'יני וויזלי פוטר והשניים הביאו שלושה ילדים: ג'יימס סיריוס פוטר, אלבוס סוורוס פוטר ולילי לונה פוטר.

הארי הפך להילאי ובהמשך לראש מחלקת אכיפת חוקי הקסם במשרד הקסמים.

הארי פוטר

ביוגרפיה[עריכה | עריכת קוד מקור]

החיים המוקדמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

לילי וג'יימס הסתתרו בסוף 1979 כאשר גילו שהיא בהריון בגלל מלחמת הקוסמים הראשונה. כשהארי נולד, לילי ערכה טבילה זה היה שקט ומהיר, רק ג'יימס, לילי, הארי וסיריוס בלק נכחו. הארי בילה את ילדותו במסתור עם הוריו בבית הפוטרים במכתש גודריק שבמערב אנגליה.

ליום הולדתו הראשון של הארי, סיריוס קנה לו מטאטא קטן מאוד לתינוקות. במכתבה של לילי לסיריוס צוין כי המטאטא הזה הייתה המתנה האהובה על הארי וכי הוא ניפץ אגרטל נוראי שהיה מתנה מפטוניה. במכתב כללה לילי גם תמונה של הארי מתעופף על המטאטא וג'יימס רודף אחריו. לילי גם הצהירה במכתב כי הארי נראה מרוצה מעצמו בזמן שעף סביב על מטאטא הצעצוע. לילי וג'יימס אירחו גם יום הולדת שקט מאוד. היחידים שנכחו היו הם, הארי, ובתחולדה בגשוט. לפוטרים גם היה חתול, אך גורלו אינו ידוע.

מות הוריו[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אמא שלך מתה כדי להציל אותך. אם יש דבר אחד שאותו וולדמורט לא מצליח להבין, זאת אהבה"
—דמבלדור על מות הוריו של הארי

לורד וולדמורט מנסה להרוג את הארי

כדי לשמור עליהם מפני הלורד וולדמורט, שסימן אותם למוות לאחר ששמע על נבואה בדבר נפילתו בידי ילד זכר שנולד בסוף יולי בשנת 1980, הציע אלבוס דמבלדור להיות שומר הסוד של הפוטרים, אך הפוטרים תכננו להפוך את הסנדק של הארי, סיריוס בלק לשומר הסודי במקום. בעצתו של סיריוס, הם נתנו את הכינוי הזה לפיטר פטיגרו, שלדעתם יהיה פחות חשדן. בתפנית גורלית איומה, פטיגרו היה מרגל ואוכל מוות עבור וולדמורט ובקושי שבוע לאחר מכן בגד בפוטרים ומסר את מקום הימצאם. וולדמורט שרצה להרוג את הארי הגיע לבית הפוטרים, כשנכנס הרג את ג'יימס, ובבקשתו של סוורוס סנייפ, ניסה לחוס על לילי, אך היא ביקשה ממנו שיהרוג אותה במקום את הארי, כך עשה. כאשר וולדמורט ניסה להרוג את הארי הוא לא הצליח, כי הקללה חזרה עליו וכך וולדמורט נעלם.

החיים בדרך פריווט[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אדון וגברת דרסלי, דיירי דרך פריווט מספר ארבע, ידעו לדווח בגאווה שהם נורמלים לגמרי. ותודה ששאלתם - לא יעלה על הדעת כי מכל האנשים בעולם דווקא הם יסתבכו בפרשיות מסתוריות או מוזרות. והרי הם פשוט לא סובלים שטויות מסוג זה"
—תיאורם של הדרסלים, ומשפט הפתיחה של הארי פוטר ואבן החכמים

לאחר מותם של הפוטרים אלבוס דמבלדור ביקש מרובאוס האגריד שיביא את הארי התינוק, לבית הדרסלים, שהיו הדודים המוגלגים של הארי. האגריד הביא את הארי על אופנעו של סיריוס בלק, אלבוס כתב מכתב בו הודיע להם על מות הפוטרים, ועל צלקתו של הארי שהייתה בצורת ברק.

הדרסלים ראו עצמם בגאווה משפחה "רגילה" ובזו כל דבר יוצא דופן. הם שיקרו להארי על מות הוריו וטענו שהם מתו בתאונת דרכים. הם גם טענו כי צלקת הברק על מצחו של הארי (שקיבל מהקללה ההורגת הכושלת של וולדמורט, ויכולה להיזכר במעורפל כאילו הוא 'מאמץ את זכרו' הבזק אור ירוק וצחוק גבוה, קר,) היה. מאותה תאונת דרכים בה הוריו מתו. הוא ניסה להבין מה זה, או אם זה בגלל תאונת הדרכים, אבל הוא פשוט לא יכול. פטוניה וורנון אסרו על הארי לשאול שאלות, במיוחד לשאלות בנוגע להוריו. בנוסף, הדרסלים סירבו להראות תמונות של לילי וג'יימס, ועשו כמיטב יכולתם להימנע לחלוטין מהנושא של הוריו של הארי.

הם הזניחו את הארי, התעללו בו מילולית ורגשית והטילו עליו עונשים אכזריים כמו לשלול ממנו ארוחות ולנעול אותו בארון מתחת למדרגות בכל פעם שמתרחש משהו "חריג". התנהגותם לא נמסרה לרשויות. בצעירותו, הארי יכול היה לגרום לדברים מוזרים לקרות מבלי להבין מדוע הוא יכול, מכיוון שאיש לא אמר לו שהוא קוסם.

לא ידוע להארי, אחת משכנותיו, ארבלה פיג, הייתה סקיבית. לרוע מזלו של הארי, כדי לשמור על חסד עם הדרסלים, היא נאלצה על ידי אלבוס דמבלדור לתת לו זמן גרוע בכל פעם שהיא נאלצת לדאוג לו, מכיוון שהדרסלים לעולם לא היו נותנים לו ללכת אם הם ידעו שהארי נהנה, אפשרות שהכעיסה אותם.

ב- 23 ביוני 1991, יום הולדתו האחת עשרה של דאדלי, הדרסלים נסעו לגן החיות עם חברו הטוב ביותר של דאדלי, פירס. לרוע המזל של הדרסלים, הם נאלצו לקחת את הארי איתם, מכיוון שגברת פיג שברה את רגלה ולא היה מי שייקח את הארי, והם סירבו להשאיר אותו לבד בביתם. בגן החיות הארי שוחח עם נחש והביא שלא בכוונה להעלים את הזכוכית שלו. זה איפשר לנחש להחליק מתוך הכלוב שלו מה שהפחיד את דאדלי לחשוב שהוא אחריו. הארי הצליח לתקשר בלחשננית עם הנחשית המשוחררת, שהודתה בקצרה להארי, ואז החליקה בשלווה מבית הזוחלים. לאחר תקרית זו, ורנון הזועם גזר את הארי בארונו עד לתחילת חופשת הקיץ.

בית הספר היסודי על שם הקדוש גרגורי[עריכה | עריכת קוד מקור]

הארי למד בבית הספר היסודי של הקדוש גרגורי, בית ספר יסודי מוגלגי, עם דאדלי. לא היו לו חברים שם, מכיוון שכל התלמידים פחדו מהחבורה של דאדלי, שכל חבריה שנאו את הארי בגלל שדאדלי שנא. בפרט, חבריו של דאדלי אהבו לשחק משחק ייחודי שכלל מרדף אחרי הארי. למרות שהיה טוב בספורט, הוא תמיד היה האחרון שנבחר לקבוצה מכיוון שאיש לא רצה להודות בפני דאדלי שהם אוהבים אותו, ולא בגלל שהוא לא טוב.

הארי קיבל ציונים הגונים, אך לא טובים בחברת המורים. באחת הפעמים, הארי בטעות צבע את פאת המורה שלו בכחול; באחרת הוא התגלה בטעות בגג המטבח בבית הספר כשברח מחבורתו של דאדלי.

התגלותו כקוסם[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אתה קוסם, הארי.

אני מה?!"

—האגריד מספר להארי על היותו קוסם

להארי לא היו חגיגות יום הולדת עד ליום מלאו לו 11, וזה היה אותו יום בו גילה את המציאות החריגה על זהותו. בשבוע של יום הולדתו של הארי החלו להגיע מאות מכתבים לביתו של הדרסלים, שהופנו אליו ממקום שנקרא בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. כאשר הדרסלים ראו שעל המכתב הראשון היה כתוב כ"הארון שמתחת למדרגות", הם נבהלו מהמחשבה שמקבלים יחס רע של הארי והעבירו אותו לחדר השינה השני של דאדלי, שהופיעה במהרה על מכתבים. כחדר השינה הקטן ביותר.

כשדוד ורנון קרא לראשונה את המכתב, הוא הפך חיוור מחשש שקוסמים מנסים ליצור קשר עם הארי. בשל כך ניסה ורנון להשמיד את המכתבים בניסיון חסר תועלת למנוע את הארי מגורלו. אבל המכתבים המשיכו להגיע בכמויות גדולות יותר ויותר, עד למצב שבו הם התחילו לעוף מהאח בעשרות, וכמו שעשו זאת, הדרסלים לא ראו שום אלטרנטיבה אלא לברוח מהם. זה לא היה מספיק בכדי לאפשר לדרסלים להימנע מהמכתבים שכן הינשופים הנושאים מכתבים אלה עקבו אחריהם בכל מקום שהגיעו. ב- 30 ביולי 1991, בדרך נואשת אחרונה, הדרסלים עברו לצריף על אי סלעי בקצה הים.

בחצות ביום הולדתו של הארי הופיע רובאוס האגריד באופן אישי כדי לברר מדוע הארי לא קיבל את מכתבו. ורנון התרגז עליו והוסבר להארי, למרות מחאותיו העקשניות של ורנון, שהוא קוסם, כיצד מתו הוריו, שדמבלדור דרש ממנו לקחת את הארי מהבית ההרוס לקרוביו השנואים, וכי הוא יישלחו לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות.

זו תהיה חגיגת יום ההולדת הראשונה של הארי והאגריד נתן לו עוגת יום הולדת ביתית קטנה ואחר כך ינשוף מושלג. הארי כינה אותה הדוויג, שם שמצא מספר הלימוד שלו (תולדות הקסם מאת בתחולדה בגשוט). זו הייתה מתנת יום ההולדת הראשונה שקיבל הארי מעולם. האגריד לקח את הארי לקלחת הרותחת, שם נודע לו שהוא מפורסם. הוא פגש את קוויריניוס קווירל, המורה שלו בקרוב להתגוננות מפני אמנויות האופל בהוגוורטס, את שומר הפונדק טום, מכשפה בשם דוריס קרוקפורד, ואת דדאלוס דיגל - האיש שהשתחווה להארי כמה שנים קודם לכן. האגריד לקח אז את הארי לסמטת דיאגון, שם למד עוד על תהילתו בעולם הקוסמים וכי הוריו השאירו לו הון בכספת בבנק הקוסמים גרינגוטס.

השרביט של הארי[עריכה | עריכת קוד מקור]

הארי קנה את השרביט הראשון שלו מאוליבנדר ממש באותו היום. השרביט שבחר בהארי היה עשוי מעץ צינית והיה בעל ליבת נוצת עוף חול; הוא היה 28 סנטימטרים, נחמד וגמיש. נוצת עוף החול שביסודה הגיעה מפוקס, עוף החול של דמבלדור. הוא נוצר על ידי גאריק אוליבנדר. שרביט זה הכיל את הנוצה היחידה האחרת שסופקה על ידי פוקס. שרביט התאום הזה כבר בחר מזמן את טום רידל כאדון שלו. אבל רידל, אחרי שהוא פנה לרשע וקיבל על עצמו את כינויו של הלורד וולדמורט, בסופו של דבר השתמש בשרביט הזה כדי לתקוף את הארי והוריו.

השנים בהוגוורטס[עריכה | עריכת קוד מקור]

שנה ראשונה[עריכה | עריכת קוד מקור]

רציף תשע ושלושה רבעים[עריכה | עריכת קוד מקור]

הארי הונחה הלאה לגורלו ב -1 בספטמבר 1991, כאשר הורידו אותו הדרסלים בתחנת קינגס קרוס. ורנון עזר להארי להניע את חפציו לרציף ועזב בצחוק על כך שעדיין לא נבנה רציף תשע ושלושה רבעים. המשפחה נסעה ואז השאירה את הארי בתחנה העמוסה לבד. כשנותרו עשר דקות בלבד עד יציאת הרכבת באחת עשרה בבוקר, הארי נבהל כששמע משפחה ג'ינג'ית שמתלוננת על התחנה שעמוסה במוגלגים.

הארי צפה בבנים הגדולים עוברים בקסם דרך המחסום של רציף תשע ועשר. הארי קטע אותם בעצבנות והוצג בפני הבן הצעיר רון, שהחל גם את שנתו הראשונה. מולי (אמו של רון) נתנה לו בחביבות הוראות לעלות על הרציף. הארי עבר במהירות דרך הקיר, ואחריו רון, הם הגיעו לרציף ותפסו את מבטם הראשון של הוגוורטס אקספרס. מכיוון שרוב התאים היו מלאים, הארי דחף את חפציו עד סוף הרכבת עם העזרה של התאומים מבית וויזלי, פרד וגורג' שעזרו להארי, לאחר מכן הם שאלו אותו אם הוא באמת הארי פוטר המפורסם.

בזמן שהארי ישב ליד החלון בתאו וצפה במשפחה, דיווחו התאומים פרד וויזלי וג'ורג' על תגלית זו לתדהמתם של אחותם הקטנה ג'יני ואחיהם הגדול פרסי שהיה מדריך וכבר התחלף לגלימותיו. לאחר העלייה, הרכבת יצאה במהרה ורון שאל אם הוא יכול לשבת עם הארי, שהסכים. רון שאל את הארי על הצלקת שלו, והארי שאל אם כל משפחתו של רון הם קוסמים, שהם למעט בן הדוד השני של אמו, שהיה רואה חשבון. כאשר מכשפת העגלה הגיעה בסביבות השעה שתיים עשרה וחצי, הארי קנה חלק מכל החטיפים מהעגלה ושיתף אותם עם רון.

נוויל לונגבוטום הגיע במהרה בחיפוש אחר הקרפד האבוד שלו, טרבור. בזמן שרון ניסה לחש קסמים לשנות את צבע העכברוש שלו, הרמיוני גריינג'ר קטעה אותו בניסיון לעזור למצוא את טרבור. לאחר שהכישוף של רון נכשל, הרמיוני הציגה את עצמה ועם היוודע שמו של הארי, הודיעה לו שהוא נמצא בכמה ספרים על היסטוריה קסומה. בעודו משער באיזה בית הם עשויים להיות, הארי ורון הופרעו על ידי דראקו מאלפוי, וינסנט קראב וגרגורי גויל. למרות שדראקו ניסה להתחבר עם הארי, הארי סירב ללחוץ את ידו לאחר שהעליב את רון ומשפחתו. כשגויל ניסה לקחת כמה מכרטיסי צפרדע השוקולד שלהם, סקאברס (עכברו של רון) נשך את אצבעו ועזר להבריח אותם. לאחר מכן הסביר רון כי משפחת מאלפוי הייתה בצד של וולדמורט.

עם הגעתו, כינס האגריד כל תלמידי השנה הראשונה יחד והם הלכו בדרך עד לקצה האגם הגדול. בקבוצות של לא יותר מארבע הם טיפסו על צי קטן של סירות קטנות, והפליגו על פני האגם לנמל תת קרקעי. עוזרים להזכיר לנוויל לקחת את הקרפדה שלו, האגריד העלה אותם במעבר לשערי הטירה.

טקס המיון[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אלו הבחירות שלנו, הארי, הן שמגלות מי אנחנו באמת הרבה יותר מאשר היכולות שלנו"
—אלבוס דמבלדור על בחירתו של הארי על גריפינדור על פני סלית'רין

את התלמידים החדשים בירכה בדלת הטירה הפרופסור מינרווה מקגונגל, שהסבירה על ארבעת הבתים של הוגוורטס: גריפינדור, הפלפאף, רייבנקלו וסלית'רין, כמו גם על כללי גביע הבתים.

הארי היה חרד במיוחד, מכיוון שלא הרגיש שאף אחד מהבתים כפי שתוארו בשיר הכובע מתאים לו. הארי ציין שדראקו מאלפוי, שהארי פגש בסמטת דיאגון, ייכנס מיד לסלית'רין, ונזכר במה שאגריד ורון סיפרו לו על המוניטין של סלית'רין שגידלו קוסמים אפלים, וכי וולדמורט היה בסלית'רין. כאשר הארי חבש את המצנפת, הוא החליק מעבר לעיניו, והכובע אמר לו שהוא "יצליח בסלית'רין". כשחשב על וולדמורט, הארי חזר נואשות על המשפט "לא סלית'רין". הכובע נעתר לבקשתו של הארי והציב את הארי בגריפינדור יחד עם רון והרמיוני גריינג'ר.

סעודת תחילת השנה[עריכה | עריכת קוד מקור]

"לפני שנפתח בסעודה, הייתי רוצה להגיד כמה מילים ואלו הן: פטפוטים! בלאבוש! קוקו! שפיץ! -תודה!"
—אלבוס דמבלדור

לאחר טקס המיון, הגיע סעודת תחילת השנה. הארי, שמעולם לא הורשה לאכול כמה שרצה, היה המום ממגוון המזונות העצום שלפניו. הקינוח הגיע, והדיבורים פנו למשפחות השנים הראשונות. נוויל לונגבוטום סיפר לאחרים כיצד משפחתו חשבה שהוא סקיב עד שדודו הגדול הפיל אותו בטעות מהחלון, אך הוא חזר בקפיצה ענקית לבית.

אחרי שהמנות האחרונות נאכלו מהצלחות והגביעים הזהובים, נשא דמבלדור נאום שקיבל את התלמידים החדשים לבית הספר ואת התלמידים הוותיקים בחזרה. הוא הוסיף כמה אזהרות לגבי התרחקות מהיער האסור, והימנעות מהמסדרון בקומה השלישית לפני שהוביל את בית הספר בשירת שיר בית הספר ושליחת כולם למעונות שלהם.

שיעור שיקויים ופריצת גרינגוטס[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אני יכול ללמד אתכם איך לשמר תהילה בבקבוק, לבשל ניצחון, אפילו לפקוק את המוות – בתנאי שאינכם קבוצה של אידיוטים מוחלטים כמו אלה שאני זוכה ללמד בדרך־כלל"
—סוורוס סנייפ

בשיעור השיקויים הראשון שלו אי פעם, הארי גילה שפרופסור סנייפ שונא אותו, ולגלג עליו כ "הסלבריטאי החדש" של בית הספר לפני שלימד את הכיתה כיצד לחלוט שיקוי-ריפוי. הארי ורון ירדו לצריף של האגריד לתה, שם הם פגשו את הכלב הענק של האגריד, פאנג. האגריד אמר להארי שהוא מגיב יתר על המידה לטיפול של סנייפ, וטען כי לא תהיה לו שום סיבה לשנוא אותו. האגריד ורון החלו לדבר על אחיו של רון צ'ארלי וויזלי. בזמן שדיברו, הארי הרים מבט לנביא היומי שהיה מונח על השולחן. המאמר פירט על פריצה שהתרחשה ביום הולדתו של הארי בגרינגוטס. הכספת שנפרצה הייתה מספר 713, אותה הכספת בה ביקר האגריד עם הארי בטיולם בסמטת דיאגון.

שיעור תעופה[עריכה | עריכת קוד מקור]

אחד הדברים שהארי חיכה אליו היה ללמוד לטוס עד שגילה שהגריפינדורים ילמדו שיעורי תעופה עם הסלית'רינים. מאלפוי התפאר במיומנותו לכל מי שהיה מקשיב. גברת רולנדה הוץ' לימדה את השיעור על ידי התחלה בשליטה בסיסית במטאטא. לאחר שלמדו, נאמר לתלמידים לרחף בעדינות מעל פני האדמה. נוויל, מבוהל להישאר מאחור, נבהל ועף לפני מישהו אחר, התרומם חמישים מטר באוויר לפני שנפל, שבר את פרק כף היד. גברת הוץ' לקחה את נוויל לאגף המרפאה לאחר שהזהירה את התלמידים האחרים להישאר על הקרקע עד שתחזור.

דראקו מאלפוי לקח את כדור הזיכרון של נוויל מהקרקע, וסירב לתת להארי את הכדור. תוך שהוא מלהיב שהוא ישאיר אותו "במעלה עץ" אלא אם כן הארי יעצור אותו וימריא על המטאטא. הארי הרכיב את המטאטא שלו ועף אחריו. להפתעתו כמו כולם, הוא גילה שהוא לא יכול רק לטוס, אלא שזה משהו שלא צריך ללמד אותו. התכופף נמוך על ידית המטאטא, הסתכל לעבר דראקו, שהבין כי הארי הוא טייס טוב ביותר והשליך את הכדור לאוויר, והעז את הארי לתפוס אותו. הארי דהר אחרי הכדור לעבר הקרקע, הוא התהפך קלות על הדשא בין קריאות העידוד של הגריפינדורים, מחייך בפראות.

האופוריה שלו לא ארכה זמן רב, שכן פרופסור מקגונגל הגיעה במהירות למקום. לאחר שראתה את הצלילה, הורתה להארי לעקוב אחריה. הארי, המצפה לעונש, הוצג במקום זאת בפני אוליבר ווד, אותו הוציאה משיעור לחשים. קפטן נבחרת הקווידיץ' של גריפינדור, בלבולו של ווד שהוכנס לשנה ראשונה הפך במהירות להתרגשות ולאקסטזה כששמע את מקגונגל מספרת על הצלילה. הוא אמר לה שהארי יצטרך מטאטא הגון אם הם יתחרו, והסבירה להארי שהוא יהפוך למחפש מצוין, אולי גם מתחרה לצ'ארלי וויזלי האגדי.

דו-קרב בחצות[עריכה | עריכת קוד מקור]

"אני מוכן לקרב פנים מול פנים מתי שתגיד"
—דראקו מאלפוי

הארי סיפר לרון על כל מה שקרה לאחר שעזב את מקגונגל בארוחת הערב באותו לילה, אך הזהיר אותו כי ווד רוצה לשמור זאת בסוד. הרבה יותר רגוע על הקרקע, עם וינסנט קראב וגרגורי גויל שמאגפים אותו, ניגש דראקו להתגרה בהארי על כך שהוא נקלע לצרות מוקדם יותר. זועם על כך שהארי לא רק שנמלט מבעיה, אלא גם זכה לתגמול, הוא אתגר את הארי לדו קרב קוסמים. למרות ניסיונה של הרמיוני להניא אותם מהפרת כללי בית הספר, (או אולי בגלל זה), הארי נענה לאתגר.

כאשר הם עזבו את המגדל, השלישיה מצאה את נוויל (שפרק כף היד שלו תוקנה על ידי פופי פומפרי) מחכה בחוץ, לאחר ששכח את הסיסמה. נוויל החליט ללכת איתם והארבעה הגיעו לחדר המדליות (מקום הדו-קרב), אך מאלפוי לא נמצא בשום מקום. הם שיערו שהוא אולי נרתע והחליט מה לעשות הלאה כששמעו את שרת בית הספר, ארגוס פילץ' עם החתולה שלו, גברת נוריס, נכנסים לחדר. משהבינ הואו שדראקו רימה אותם ואמר לפילץ' את מיקומם, הם ניסו לצאת בשקט מהחדר. ידית דלת סמוכה טלטלה ופיבס, רוח תושב הוגוורטס, פרץ למסדרון ואיים לחשוף אותם.

כשהוא מיואש, רון שיכנע את פיבס ללכת, שהתחיל לרטון את מקום הימצאם בקול רם ככל שיכול, ומשך את פילץ'. ארבעת הילדים רצו ממש לקצה המסדרון, שם הם מצאו את עצמם נעצרים ליד דלת נעולה, אותה הרמיוני פתחה בקסם אלוהומורה באמצעות השרביט של הארי. הם מיהרו להיכנס פנימה, חושבים שהם מחוץ לסכנה עד שהם מסתובבים ונראים פנים מול פנים עם ראי מפלצתי: כלב ענק בעל שלוש ראשים (ששמו פלאפי). כשהם בחרו ב- פילץ' על פני המוות, הילדים רצו למען זה, איכשהו הצליחו לחזור למעונות שלהם בלי להיתקל באף אחד בדרך. אף על פי שמטלטל אותו מאירועי הלילה, העניין של הארי לחקור התרגש מהצבעה של הרמיוני שהכלב עומד על דלת מלכודת.

נימבוס 2000[עריכה | עריכת קוד מקור]

"ווד, מצאתי לך מחפש, הילד הוא כישרון טבעי. בחיים לא ראיתי דבר כזה, זאת הייתה הפעם הראשונה שלך על מטאטא, פוטר?"
—מינרווה מקגונגל

בארוחת הבוקר שלמחרת בבוקר, הארי ורון דנו על מה פלאפי יכול לשמור. אך כשהדואר של הארי הגיע הוא קטע את השיחה. הארי, שלא קיבל דואר מלבד מכתבו של האגריד, הסתקרן כמו כולם מהחבילה הארוכה והצורה המוזרה בדואר באותו בוקר, והופתע עוד יותר מהאחרים כשגילה את מה שבתוכו: נימבוס 2000, ועם פתק של פרופסור מקגונגל המזהירה אותו לא לפתוח את החבילה ליד השולחן וכי הוא יפגוש את ווד באותו לילה לתרגול קווידיץ'. כשהם לוקחים את המטאטא למעונות שלהם, הארי ורון נעצרו על ידי מאלפוי, שתפס את החבילה ואמר להארי שתלמידים בשנה הראשונה אינם מורשים מטאטאים משלהם. כשהפרופסור פליטיק ניגש אליהם, הוא ניסה לדווח על הארי, אך לפליטיק, שנאמר לו על האישור המיוחד של הארי, רק הביע התפעלות מכישרונו של הארי.

ליל-כל הקדושים[עריכה | עריכת קוד מקור]

בליל כל הקדושים החל פרופסור פליטיק ללמד את תלמידיו כיצד לבצע את קסם הריחוף. רק הרמיוני הצליחה; רון, שנעלב מאוויר העליונות שלה, הגיב אחר כך הערה מגעילה שהיא שמעה. ההערה הייתה על חוסר החברים שלה, מה שגרם לה לברוח כדי להסתגר בשירותים של הילדה בבכי וגרם לו ולהארי לחוש אשמה קלה. כאשר השניים ירדו אחר כך לסעודת ליל כל הקדושים, אשמתם נשכחה בתוך פאר הקישוטים.

ממש בחג, הגיע קווירל להודיע ​​שיש טרול הרים בצינוק לפני שהתעלף במקום בו הוא עמד. המדריכים הובילו את התלמידים חזרה לחדרי המועדון שלהם, אך הארי הבין שהרמיוני לא ידעה על הטרול ושכנע את רון לעזור להציל אותה, מכיוון שהם היו אחראים. הם התגנבו לשירותים של הבנות כדי להזהיר את הרמיוני,שהייתה עם הטרול בפנים. עם זאת, הם לא הבינו את טעותם עד ששמעו את הצעקה המבועתת של הרמיוני בוקעת מחדר השירותים. הארי ורון הנחרדים רצו חזרה לשירותים כדי לחלץ אותה. לאחר התכתשות קצרה, במהלכה הארי תקע את שרביטו באף הטרול. לבסוף הפיל רון את הטרול, על ידי ריחוף המחבט של הטרול עצמו כדי לנפץ אותו על ראשו.

המורים הגיעו, נמשכים מצעקותיו של הטרול, למצוא את הארי, רון והרמיוני מכוסים באבק, והשירותים מבולגנים. פרופסור מקגונגל, ראש גריפינדור, התחילה לגעור בנערים על כך שהם לא הולכים ישר לחדר המועדון שלהם עם שאר ביתם, במקום לשים את עצמם בסכנה קשה. להפתעתם הרבה של הארי ורון, הרמיוני שיקרה למקגונגל ואמרה לה שהיא הלכה לחפש את הטרול, מכיוון שהיא חושבת שתוכל להתמודד איתם. היא טענה שהארי ורון מחפשים אותה (וזה נכון), והיא ככל הנראה הייתה מתה אם הבנים לא הצליחו לחלץ אותה (נכון גם כן). השלושה התחברו על החוויה המשותפת, והיו חברים לאחר מכן.

קווידיץ'[עריכה | עריכת קוד מקור]

עם תחילת עונת הקווידיץ' הארי נעשה עצבני יותר ויותר. המשחק הראשון של העונה היה נגד סלית'רין. הארי היה בלחץ הולך וגובר להראות שהוא לא רק שם מפורסם. בניסיון להרגיע את עצביו, הארי לווה ספר שכותרתו קווידיץ' בראי דורות. ספר שהיה היסטוריה מקיפה של הספורט, שהרמיוני הכי בדקה מהספרייה.

פתאום הם פגשו את סנייפ, שהחרים את ספרו של הארי הארי הבחין שסנייפ צולע, כאילו רגלו נפצעה, מה שחיזק את חשדותיו כי הוא היה אחראי על כל מה שפלאפי שמר עליו. עצבני לגבי המשחק שלמחרת, הארי החליט לבקש מסנייפ את הספר בחזרה; כשהבין כי קרוב לוודאי שהוא יהיה בחדר נבחרת וכי יהיה קשה יותר לסנייפ להציק לו אם יהיו מורים אחרים בסביבה, הארי החליט להתעמת איתו. כשהוא מתקרב לדלת, שמע הארי את סנייפ מתלונן בפני פילץ' על פלאפי. לאחר שפתח את הדלת הארי ראה את פילץ' עוזר לסנייפ לחבוש את רגלו. הוא חזר לחדר המועדון ואז סיפר לשני חבריו את כל מה שראה.

גריפינדור נגד סלית'רין[עריכה | עריכת קוד מקור]

להארי היה מעט זמן להתעכב על הפציעה של סנייפ, שכן משחק הקווידיץ' הראשון החל כבר למחרת בבוקר. תפקידו של הארי כמחפש גריפינדור היה לתפוס את הסניץ' המוזהב. הסניץ' הוא כדור זהב בגודל אגוז, מהיר ביותר וקשה לראותו. המשחק כולו נח על הנסיגה של הסניץ'.

הניסיון הראשון של הארי לתפוס את הסניץ' נכשל כשהמחפש סלית'רין חסם אותו. אף על פי שהמחפש נענש, הצעד הצליח למנוע מהארי להגיע לסניץ'.

זמן קצר לאחר מכן, המטאטא של הארי החל להשתולל ללא שליטה. הדחיפה נעשתה אלימה עוד יותר עם כל שנייה שחלפה, עד שהארי היה תלוי על המטאטא ביד אחת בלבד. הקהל הביט באימה, חלק מהפרופסורים היו שרביטיהם מוכנים אם הוא ייפול. רון והרמיוני החלו לתהות אם האחר אשם. זה עד שהאגריד, שהגיע לצפות במשחק, ציין כי נדרש קסם כהה רב עוצמה כדי להפוך מקל מטאטא כל כך קשה לניהול. קסם חזק זה הרבה מעל לרמה של שנה שנייה ולכן היה צריך להיות מקרים על ידי קוסם מוסמך. הודעה זו לא הועילה לחברים המודאגים.

הרמיוני, שהפנתה את מבטה מהארי וסרקה את היציעים, שמה לב שסנייפ נועץ מבט בלתי-ממצק בהארי וממלמל ללא הפסקה תחת נשימתו. במחשבה מהירה, הרמיוני ניצלה את העובדה שתשומת לבם של כולם התמקדה כעת בהארי (ובניסיונות התאומים של בית וויזלי להציל אותו) כדי להתרוצץ ברחבי האיצטדיון, להפיל את פרופסור קווירל, ולסיים מאחורי סנייפ. כשהוא ממלמל כמה "מילים שנבחרו היטב" הרמיוני הדליקה את גלימותיו של סנייפ בלהבות ; צעקה של הלם אמרה לה שהיא עשתה את עבודתה והיא גרפה את האש לצנצנת. פתאום, באוויר, הכישוף על מקל המטאטא של הארי נשבר והוא שוב הצליח לשלוט במטאטא שלו. הצופים צפו בבלבול כשהארי צולל לעבר האדמה. למעשה הארי תפס את הסניץ' בפיו. לכידתו של הסניץ' סיימה את המשחק, וכך ניצחה גריפינדור.

לאחר המשחק, האגריד לקח את השלושה לצריף שלו. רון והרמיוני סיפרו להארי ולהגריד על מה שקרה בצד השני של היציעים, ואיך סנייפ ניסה להפיל את הארי המטאטא שלו. האגריד, לעומת זאת, לא האמין להם, ושאל מדוע שסנייפ ינסה להרוג את הארי; הארי סיפר להאגריד על סנייפ שננשך על ידי הכלב במסדרון בקומה השלישית. האגריד, מופתע מהמידע שלהם, גילה באופן לא רצוני שהכלב שייך לו, וכי מה שהכלב שומר עליו לא נוגע להם, שכן זה היה סוד שידוע רק לאלבוס דמבלדור ולאדם בשם ניקולס פלאמל.

חג המולד[עריכה | עריכת קוד מקור]

"לא טוב לשקוע בחלומות ולשכוח לחיות. זכור את זה"
—אלבוס דמבלדור

הארי ציפה לבזבז את חג המולד הרחק מהדרסלים, במיוחד לאור העובדה שרון שהה גם בהוגוורטס, אך גם משום שזה ייתן להם זמן לחפש את ניקולס פלאמל; הם היו בטוחים שהספרנית תצליח למצוא ספר על פלאמל בין רגע, אך חששו שזה עלול להיות חשוד, ונאלצו לפיכך לחפש בעצמם.

ביום חג המולד התעוררו הארי ורון מערימת מתנות כל אחת למרגלות מיטותיהם. בתחתית הערימה הוא מצא חבילה ובה גלימת היעלמות ופתק אנונימי שאומר לו רק כי הגלימה שייכת לאביו, וכדי "להשתמש בה היטב". באותו לילה הארי, חשב על הגלימה, והבין שהוא יכול ללכת לכל מקום, הוא התגנב חזרה לספרייה . כשהוא יודע שהוא צריך להתחיל איפשהו, הארי הוריד את אחד הספרים הכבדים יותר, והניח לו ליפול על ברכו. למרבה הזעזוע והאימה שלו, השקט נשמע על ידי צרחה מקפיאת דם שהוציאה מהספר שלפניו. הוא החזיר את הספר למקומו ורץ לעבר הדלת והפיל את העששית שהביא איתו בחיפזון. כשהוא מבחין בפילץ', הארי רץ במסדרונות החשוכים, הרחק מהספרייה, והרחק מפילץ'.

כשהוא חושב שהוא ברח, הארי פחד לשמוע את קולו של פילץ' מתקרב, ונחרד כשהבין עם מי פילץ' מדבר: סנייפ. הארי הבין שלמרות שהגלימה של אביו הופכת אותו לבלתי נראה, אין לו שום סיכוי להתגנב לידם, מכיוון שהמסדרון היה צר במיוחד. כשהוא חושב במהירות, (ונבהל מעט) הבחין הארי בדלת משמאלו; כשהוא מחליק פנימה, הוא מצא את עצמו בכיתה נטושה. לאחר שפילץ' וסנייפ עברו את מקום המסתור שלו, הארי נרגע ולקח פרטים נוספים על החדר בו שהה.

בכך הבחין במשהו שהחמיץ בפעם הראשונה: ראי ישנה ומוזהבת ועליה הכיתוב''בלת לאש מת אם איכה אראך ינפתא אל". כשהוא צועד מול הראי, הארי כמעט זעק בהלם: בתוך הראי הוא ראה קהל גדול של אנשים עומדים מאחוריו. המום, הארי הסתובב להסתכל בחדר, אך לא ראה שם איש. כשחזר אל הראי והסתכל מקרוב יותר, הארי הבין שהאיש והאישה מלפנים נראים כמוהו באופן מוזר. האיש נראה בדיוק כמוהו, משערו הלא מסודר ועד למשקפיו, והאישה, כך ראה הארי. הארי הסתכל על משפחתו, לראשונה בחייו. למחרת בלילה, הארי הביא איתו את רון לחדר הראי. רון לא ראה את משפחתו של הארי בראי, אלא ראה את עצמו עומד לבדו, גבוה, אוחז בגביע הבית, עונד תגים שמעידים שהוא ראש המדריכים וקפטן הקווידיץ'. השניים החלו להתווכח מי יורשה להסתכל בראי; גברת נוריס, החתולה המשוטטת של פילץ', נכנסה לחדר, נמשכת מקולות הוויכוח שלהם. למחרת, רון, שחשש שנתפס ובאובססיה של חברו לראי, הזהיר את הארי שלא לחזור; הארי, לעומת זאת, הארי רצה לחזור.

כשהלך לחדר באותו ערב, הארי היה מוכן להישאר שם כל הלילה, בוהה במשפחה שאיבד. עם זאת, בחיפזונו, הוא לא הצליח להבחין בפרופסור דמבלדור שעמד ליד הדלת עד לאחר שהסיר את גלימתו. דמבלדור, שחיכה להארי, הסביר כי הראי, שהייתה ידועה בשם "הראי של ינפתא", הציגה את הרצון העמוק והנואש ביותר של מי שהביט בה. הארי, שמעולם לא הכיר את משפחתו, ראה אותם עומדים סביבו; רון, ראה את עצמו עומד לבדו, הטוב מכולם.אולם לפני ששלח את הארי למיטה, הזהיר אותו דמבלדור כי הראי היא חפץ מסוכן;אנשים השתגעו ממה שראו בראי, ולא ידעו אם מה שהם ראו אמיתי, או אפילו אפשרי. הוא אמר להארי שהראי יועבר למיקום חדש, והזהיר את הארי שלא ילך לחפש אותו. לפני שעזב, הארי שאל את המנהל מה הוא רואה בראי. להפתעתו הרבה, דמבלדור אמר להארי שהוא רואה את עצמו עם זוג גרביים מצמר. למרות הבטחתו לדמבלדור, הארי התקשה לשכוח את דמות הוריו, עד שווד אמר לקבוצה שסנייפ ישפוט במשחק הקווידיץ' הבא נגד הפלפאף.

זמן קצר לפני המשחק, מאלפוי, שהשתוקק מדי פעם להציק לנוויל, השתמש בקללה הנעלה את רגליו, ואילץ אותו לקפוץ כמו ארנב בדרכו חזרה לחדר המועדון. הארי עודד את נוויל, ונתן לו צפרדע שוקולד. תודות להארי, נוויל החזיר את הכרטיס להארי עבור האוסף שלו. כשהוא מסתכל למטה, הארי ציין שזה הכרטיס של דמבלדור, הראשון שקיבל אי פעם. הוא הפך את הכרטיס ופתאום נזכר היכן קרא קודם את השם ניקולס פלאמל: ברכבת בדרך לבית הספר.

כאשר המשחק של גריפינדור נגד הפלפאף התקרב, מתחים התרחשו בבית הספר; גריפינדור לא הצליחה לעקוף את סלית'רין בגביע הקווידיץ' הבין-ביתי במשך שבע שנים, והארי היה מודאג שזה יהיה בלתי אפשרי עם סנייפ כשופט. לא ידוע להארי, רון והרמיוני התאמנו בקללה שמאלפוי השתמש כדי להציק לנוויל, כשימוש בסנייפ, אם הוא יראה סימנים לרצון לפגוע בהארי. לפני שהמשחק התחיל, ווד לקח את הארי הצידה והזכיר לו שהוא צריך לתפוס את הסניץ' בהקדם האפשרי ביותר, לפני שסנייפ יוכל לזכות את הפלפאף יותר מדי. הארי ביצע את תפקידו כמחפש בצורה פנומנלית, ותפס את הסניץ' בתוך חמש דקות מתחילת המשחק, והציב את גריפינדור במקום הראשון בגביע הקווידיץ'.

ריתוק[עריכה | עריכת קוד מקור]

"רק מי שאין לו מה להפסיד, אבל עשוי להרוויח הכול, יבצע פשע שכזה. דמו של חד-קרן יחזיק אותך בחיים אפילו אם אתה עומד על סף המוות, אבל המחיר הוא איום. רציחת יצור טהור וחסר-הגנה כדי לקיים את עצמך, וחייך יהיו מקוללים, חצי חיים, מן הרגע בו הדם נוגע בשפתיך"
—פירנזה מספר להארי על דם חד-קרן

לאחר שהבינו כמה הארי, רון והרמיוני חיפשו על אבן החכמים בספרייה, אמר להם רובאוס האגריד לפגוש אותו בבקתה אחר כך. כשהשלישייה הגיעה מאוחר יותר, הם הבחינו כי האח דולקת, למרות חום היום. למרות שהיה מסרב לענות על שאלותיהם, הרמיוני הצליחה לתמרן אותו לדבר על ההגנות השונות המשמשות לשמירה על כך: פלאפי, הכלב בעל שלוש הראש, היה של האגריד, יחד עם קסמים של הפרופסורים ספראוט, פליטיק, מקגונגל, קווירל וסנייפ. . הארי, שכבר לא נעים לו בחום, ביקש מהאגריד לפתוח חלון, דבר שהאגריד סירב לעשות כיוון שיש לו ביצת דרקון באש. לרוע המזל דראקו מאלפוי גילה את הדרקון, והחליט להשתמש בידע כדי לנקום בכך שהכניס אותם לצרות על החזקת דרקון לא חוקי. אז מאלפוי בתורו ניסה לספר למקגונגל על ​​פעילות השלישייה.

כדי להציל את כל המעורבים, הארי, רון והרמיוני שכנעו את האגריד לשלוח את נורברט הדרקון לאחיו של רון, צ'ארלי וויזלי, שייקח את נורברט לרומניה. בעודו עוזר להאגריד להכין את נורברט למסע, הדרקון נשך את ידו של רון, וגרם לה להתנפח ואילץ את רון לראות את גברת פומפרי. בלילה שנקבע מראש, הארי והרמיוני הצליחו להבריח את נורברט בארגז עד למגדל האסטרונומיה תחת גלימת ההעלמות של הארי. בדרך למעלה הם היו עדים לפרופסור מקגונגל מדברת יחד עם דראקו, שהביע מחאה על כךש נמצא ברשותו של הארי דרקון. הארי והרמיוני העבירו את הארגז לחבריו של צ'ארלי וירדו חזרה במדרגות, שם ראו את פילץ', וגילו שנפלה הגלימה מעליהם.

שנה 2[עריכה | עריכת קוד מקור]

דובי מנסה למנוע מהארי להגיע להוגוורטס, הארי לא מצליח לעבור במחסום, רון והוא נוסעים בפורד אנגליה המעופפת והישנה של הוויזילים ובעקבות זאת רון מקבל צרחן מאמו.

בהמשך הארי מציל את ג'יני, שוולדמורט השתלט עליה, באמצעות היומן הקסום של טום רידל, אחד ההורוקסים, שהופקד בידי לוציוס מאלפוי, שהשתיל את היומן אצל ג'יני (שהייתה אז בשנתה הראשונה בהוגוורטס) במטרה להטיל קלון על ארתור וויזלי.

בספר השישי דמבלדור אומר שהכעס של וולדמורט לאחר שהתוודע לכך שהיומן הושמד היה דבר נורא לחזות בו, על פי מקורביו של וולדמורט.