ויקיפוטר
Advertisement

ציור של הארי פוטר.jpg
הארי רון והרמיוני בהארי פוטר והאסיר מאזקאבן

הארי פוטר הוא ילד יתום, רזה וממושקף וחתיך אש, בעל עיניים ירוקות, שחי בבית דודתו ודודו, פטוניה וורנון דרסלי. יחד איתם מתגורר גם בן דודו של הארי, דאדלי דרסלי. דודיו שונאים אותו ואת שהותו בביתם ומתייחסים אליו בצורה מזעזעת. דאדלי, בן דודו של הארי הוא ילד מפונק ושמן שמקבל כל מה שהוא רוצה. דאדלי וחבריו נוהגים להכות ולהתעלל בהארי כמה שיותר. כמה ימים לקראת יום הולדתו ה־11 הוא קיבל את המכתב הראשון בחייו. דודו ודודתו עושים כל שבכוחם למנוע מהארי לקרוא את המכתב, קוראים אותו בעצמם, ומודאגים מכך שכותב המכתב ידע שהארי ישן בארון שמתחת למדרגות שם הוא ישן כל חייו, לכן העבירו אותו לחדר השינה השני של דאדלי. לאחר שהם לא מצליחים לעמוד בעומס של עשרות המכתבים שמוחדרים לביתם, הם עוזבים את הבית למלון מבודד, לקרחת יער נטושה ולבקתה מבודדת באי בלב הים. ביום הולדתו ה־11 של הארי מגיע לאי, הענק רובאוס האגריד - שומר הקרקעות והמפתחות של בית הספר לכישוף ולקוסמות הוגוורטס, בעצמו כדי למסור להארי את המכתב. האגריד מגלה לו שהוא קוסם אשר נולד להורים קוסמים (אמו, לילי פוטר , היא אחותה של פטוניה), ושהוריו לא נהרגו בתאונת דרכים, כפי שסיפרו לו דודיו, אלא נרצחו בקללה הממיתה על ידי קוסם האופל הגדול בכל הזמנים, הלורד וולדמורט (או לפי רוב הפוחדים מפניו מכנים אותו "זה שאין לנקוב בשמו" או "אתה־יודע־מי"). הלורד וולדמורט ניסה להרוג גם את הארי, אך אמו, לילי פוטר, הקריבה את עצמה למען הארי ובכך נתנה לו הגנה. אמנם הקללה שהטיל וולדמורט על הארי פוטר לא הרגה אותו, אך היא הותירה במצחו צלקת בצורת ברק. אותה קללה חזרה נגד שולחה ופגעה בוולדמורט עצמו, שנעלם ואיבד את כל כוחותיו. מאז הארי נחשב למפורסם בקרב כל קהילת הקוסמים, על כך שהוא הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה ההורגת, ובכך הוא גם גרם למפלתו הזמנית וולדמורט. במכתב מפורטת רשימת הציוד של הארי לשנה הראשונה שלו הוגוורטס - בית הספר לכישוף ולקוסמות. את הציוד קונה הארי בסמטת דיאגון שבלונדון בעזרת האגריד.

במשך שבע שנות לימודיו בבית הספר לקוסמות הוגוורטס, ובעיקר בשנתו האחרונה בה כבר אינו נמצא בבית הספר, המתועדות בספרים, מתרחש מאבק בין כוחות הטוב, שאותם מייצגים הארי פוטר וחבריו רון ויזלי והרמיוני גריינג'ר, בראשם מנהל בית הספר אלבוס דמבלדור, לבין כוחות האופל שמייצגים לורד וולדמורט ואוכלי המוות (תומכיו), כשוולדמורט מנסה לחזור ולהשתלט על קהילת הקוסמים. במשך הזמן מגלה הארי פוטר יותר ויותר על עולם הקוסמים, על הוריו המתים ועל המלחמה שהייתה בעבר אל מול וולדמורט ותומכיו, אוכלי המוות. הניצחון במלחמה הזו תלוי אך ורק בהארי.

\

Advertisement