FANDOM

1.15 Hogwarts Express - Hogwarts Express Going through Countryside
הוגוורטס אקספרס
מידע
יוצר
שימוש

העברת תלמידים להוגוורטס

רכבת הוגוורטס אקספרס, הידועה לעתים כאקספרס להוגוורטס, היא רכבת אשר נוסעת בין שתי תחנות: רציף תשע ושלושה-רבעים בקינגס קרוס, ותחנת הוגסמיד, ומשמשת בעיקר את תלמידי בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, עם כי לעתים גם מורים נוסעים בה כדי להגיע לביה"ס. הרכבת נוסעת בערך כ-6 פעמים בשנה, בתחילת ובסיום שנת הלימודים, וכן בחופשות וחגים.

היסטוריה עריכה

"פתרון נועז ושנוי במחלוקת לבעיה הסבוכה הוצע לבסוף ע"י שר הקסמים אוטלין גמבול, אשר הביע עניין רב בהמצאות המוגלגיות וראה את הפוטנציאל הטמון ברכבות."
—כיצד נוצרה רכבת הוגוורטס אקספרס.[src]
בהתבסס על דיווחים היסטוריים קדומים, ועדויות מחיתוכי עץ ותחריטים עתיקים, בעבר תלמידי הוגוורטס יכלו להגיע לבית הספר בכל דרך שעלתה על רוחם. חלק בחרו להגיע באמצעות תעופה על מטאטא (עניין מורכב כאשר צריך לסחוב גם מזוודות או חיות מחמד), אחרים הגיעו בעגלות או כרכרות קסומות, חלק ניסו להתעתק (מה שהוביל ללא מעט תאונות הרות אסון, שכן לא ניתן להתעתק לתוך שטח הוגוורטס), ואחרים בחרו לרכב על מגוון יצורים קסומים.[1]
2.18 Ford Anglia - Ford Anglia Flying Over Hogwarts Express B2C5M1

פורד אנגליה מעופפת מעל לרכבת

על אף התאונות הרבות שנוצרו כתוצאה מכך, והחשיפה הרבה לקהילת המוגלגים אשר ראו תלמידים ויצורים מעופפים, נותרה זו אחריותם של ההורים להעביר את ילדיהם לבית הספר עד לחקיקת אמנת הסודיות הבינלאומית ב-1692. מרגע זה ואילך, היה זה הכרחי למצוא פתרון דיסקרטי להעברתם של מאות תלמידי הוגוורטס מכל רחבי בריטניה לטירת הוגוורטס שבסקוטלנד.[1]

ראשית החליטו להציב מפתחות מעבר רבים בכל רחבי בריטניה, אולם צצו לא מעט בעיות לוגיסטיות. כשליש מהתלמידים פספסו את משבצת הזמן של מפתח המעבר שלהם, או לא הצליחו למצוא אותו שכן לרוב מדובר בחפץ לא בולט. נוספה לכך גם העובדה המצערת כי תלמידים רבים היו "חולי-מעבר", ואגף המרפאה היה עולה על גדותיו בתחילת כל שנת-לימודים, עמוס בתלמידים רגישים שלא הצליחו להתגבר על ההיסטריה או הבחילה.[1]

למרות שמשרד הקסמים הסכים כי מפתחות המעבר אינם פתרון אידיאלי, לא הצליחו למצוא אלטרנטיבה ראויה. חזרה לשיטות הגעה עצמאיות לא באה בחשבון, ומצד שני גם שיטות בטוחות יותר (כגון מעבר ביתי באמצעות רשת הפלו) נדחתה ע"י מנהלי בית הספר, שחששו שביטחון הטירה ייפגע.[1]
רכבת הוגוורטס אקספרס

פתרון נועז ושנוי במחלוקת לבעיה הסבוכה הוצע לבסוף ע"י שר הקסמים דאז אוטלין גמבול, אשר הביע עניין רב בהמצאות המוגלגיות וראה את הפוטנציאל הטמון ברכבות. אין ראיה חותכת לגבי האופן שבו נוצרה הרכבת עצמה, אולם ישנן רשומות סודיות במשרד הקסמים המפרטות על מבצע עצום של 167 קסמי זיכרון ואת לחש ההסוואה הגדול ביותר שבוצע אי פעם בבריטניה. בבוקר שלאחר אותו מבצע, התעוררו תושבי הוגסמיד (שלא ידעו בכלל על קיומה של תחנת רכבת בעיירה) לקולו של קטר אדום ומבריק, בעוד שכמה מעובדי רכבת מוגלגים בעיירה קרו באנגליה התעוררו בתחושה מציקה שהם הניחו משהו חשוב במקום לא נכון.[1]

ההוגוורטס אקספרס עברה מספר שינויים קסומים לפני שהמשרד אישר אותו סופית. משפחות טהורות-דם רבות זעמו על הרעיון שילדיהם ייסעו בכלי-תחבורה מוגלגי, שלטענתם היה לא בטיחותי, לא היגייני ומשפיל. עם זאת המשרד הציב אולטימטום: התלמידים יכולים להגיע להוגוורטס באמצעות הרכבת, או לא להגיע לבית הספר כלל. התלונות הופסקו, ומאז הפכה רכבת ההוגוורטס אקספרס לדרכם הרשמית של תלמידי הוגוורטס להגיע לבית הספר.[1]

תיאור עריכה

1.16 Hogwarts Express - Carriage Interior V1 B1C6M2
הרכבת מכילה קטר אדום וקרונות נסיעה המכילים תאי ישיבה. מדריכים בבית הספר יושבים בקרון נפרד בקדמת הרכבת. כפי הנראה התאים ברכבים מסומנים, שכן בשנת 1996 הוראס סלגהורן הזמין את תלמידי מועדון הסלג-סלבז להצטרף אליו לתא ג'. במהלך הנסיעה תלמידי בית הספר יכולים לרכוש לעצמם ממתקים מעגלת הממתקים.

לרוב לא נמצאים ברכבת אנשים מבוגרים למעט המכשפה עם עגלת הממתקים והנהג. עם זאת, מדי פעם בחרו חלק מהמורים לנסוע גם הם ברכבת (כפי שעשו רמוס לופין והוראס סלגהורן).

מאחורי הקלעים עריכה

  • דגם הרכבת המוצג בסרטי הארי פוטר נקרא: GWR 4900 Class 5972 Olton Hall

הפניותעריכה