הקונדסאים
מידע על הארגון
מייסד(ים)

ג'יימס פוטר סיריוס בלק פיטר פטגירו רמוס לופין

הוקם

שנת לימודיהם השלישית של הקונדסאים

פורק

לאחר לימודיהם של הקונדסאים.

מנהיג(ים)

ג'יימס פוטר

מפקדה

הצריף המצווח

מטרות

להציק לסנייפ

שייכות

הוגוורטס

אויבים

סוורוס סנייפ

הקונדסאים

הקונדסאים[עריכה | עריכת קוד מקור]

חבורת הקונדסאים היא חבורה של ארבעה חברים מבית גריפינדור, ג'יימס פוטר, סיריוס בלק, רמוס לופין, ופיטר פטיגרו.

היסטוריה והקמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בשנת 1971 ג'יימס פוטר הכיר את סיריוס בלק על הרכבת להוגוורטס, והשניים הפכו לחברים טובים. בינתיים גם פיטר ורמוס הכירו אחד את השני. כשג'יימס וסיריוס הבחינו בילדה יפה בשם לילי אוונס וילד בשם סוורוס סנייפ הם החליטו לדבר איתם. ג'יימס שאל אותם באיזה בית הם ירצו להיות, סנייפ אמר במהירות סלית'ירין, וג'יימס וסיריוס הראו מבט חמוץ לעברו. לילי שאלה אותם באיזה בית הם ירצו להיות, ג'יימס הרים את ידו באוויר, כאילו החזיק חרב, הוא אמר שגריפינדור, סיריוס הסכים.

כשהגיעו להוגוורטס ג'יימס וסיריוס, ורמוס ופיטר הכירו, ומאז אי היה אפשר להפריד אותם.

מאז התחלת הוגוורטס לופין היה נעלם כל חודש, וסוורוס סנייפ מאוד הסתקרן מזה.

מפת הקונדסאים

בשנת 1974 בשנתם השלישית, הם החליטו ליצור את מפת הקונדסאים, מפה שמראה איפה כל איש בהוגוורטס נמצא. הם סיימו אותה רק בשנתם הרביעית. באותה שנה שלישית, לופין החליט לגלות לחבריו שהוא איש-זאב, להפתעתו הם לא עזבו אותו ואפילו החליטו להפוך לאנימאגוסים, לקח להם שנתיים לעשות זאת, ג'יימס הפך לאייל, סיריוס הפך לכלב גדול ושחור, ופיטר הפך לעכבר. בשנתם החמישית במבחני השנה החמישית, ג'יימס לא הפסיק לשחק עם השיער שלו בשביל שזה יראה כאילו הוא הרגע ירד מהמטאטא שלו. דקות לאחר המבחן, החבורה יצאה לחצר הוגוורטס, מדי פעם ג'יימס אהב להסתכל על הבנות שיושבות ליד האגם, להסתכל על לילי. החבורה ראתה את סוורוס (שאותו נהגו לכנות סוור-מאוס), ארבעתם לא חיכו שנייה וישר הלכו עליו,לעצבן אותו. ג'יימס ישר העלה את סוורוס על העץ שליד, ואז לילי התערבה... היא אמרה לג'יימס שהוא רשע וביריון ושיורידו את סנייפ משם מייד, בתגובה ג'יימס ביקש ממנה שתצא איתו, ואז הוא יוריד את סנייפ. סנייפ התערב ואמר שהוא לא צריך עזרה מבוצדמים מסריחים כמוה, ג'יימס חייך כמו שמעולם לא חייך. יום אחד סנייפ ממש רצה לגלות לאן רמוס הלך כל ירח מלא, אז סיריוס אמר לו שיבוא לצריף המצווח כי שם לופין מסתתר, סנייפ הלך לשם אבל מטרים לפני שהגיע זיהה אותו ג'יימס, הוא אמר לו שלא ילך לשם ושזה עוד אחד מהטריקים של החבורה ושהוא יכול למות, סנייפ הסכים והלך.

(מימין לשמאל) פיטר, רמוס, ג'יימס, וסיריוס

בשנתו השביעית התחיל ג'יימס לצאת עם לילי, ובהמשך גם התחתן איתה.

לאחר הוגוורטס החבורה בקושי נפגשה.

ג'יימס פוטר: אביו של הארי פוטר, המכונה קרניים כיוון שידע להפוך את עצמו לאייל (יכולת הידועה בשם אנימאגוס). ג'יימס נרצח על ידי וולדמורט שרצה להרוג את בנו הארי.(להארי בגלל אביו יש פטרונוס אייל כמו האנימאגוס של אביו)

  • סיריוס בלק: חברו הטוב ביותר של ג'יימס, שמינה אותו ביחד עם לילי לסנדקו של הארי. מכונה רך-כף כיוון שצורת האנימאגוס שלו הייתה כלב שחור גדול. סיריוס נרצח בקרב במחלקת המסתורין על ידי בת-דודתו בלטריקס לסטריינג'.
  • רמוס לופין: החבר השקדן בחבורה, המכונה ירחוני כיוון שהוא אדם זאב החושש מהירח המלא. לופין נחשב לשקול והגיוני, ובדרך כלל הוא היה זה שניסה לרסן את ג'יימס וסיריוס מלבצע תעלולים. לאורך כל חייו הוא היה מנודה מקהילת הקוסמים בגלל מחלתו, אך לבסוף התקבל על ידי דמבלדור לתפקיד מורה להתגוננות מפני כוחות האופל. הוא לימד את הארי בשנתו השלישית, ונחשב למורה האהוב ביותר בתפקיד זה. לופין מספר להארי על ג'יימס ולילי, ומשמש לו דמות שעליה הוא יכול לסמוך. כמו כן, בשנה השלישית הוא מלמד אותו כיצד לבצע את קסם הפטרונוס, המשמש את הארי רבות בהמשך דרכו. לפני תחילת הספר השביעי הוא נישא לנימפדורה טונקס, ובמהלך הספר נולד לשניים בן בשם טדי. לופין וטונקס נהרגו בקרב על הוגוורטס, אך חודשים אחדים קודם לכן הם מינו את הארי פוטר לסנדק של בנם היחיד.
  • פיטר פטיגרו: החבר החלש בחבורה, המכונה זנב-תולע כיוון שידע להפוך את עצמו לעכברוש. פטיגרו מתואר כטיפוס בוגדני הנוטה להתחבר עם אנשים חזקים ממנו כדי לזכות בחסותם. לאחר תום לימודיו הצטרף פטיגרו לשורות אוכלי המוות של וולדמורט, והוא היה זה שהסגיר לוולדמורט מיקומם של ג'יימס ולילי פוטר(הוא היה שומר הסוד של הפוטרים). בספר השלישי הארי מונע מסיריוס ולופין לחסל אותו, וכתוצאה מכך פטיגרו נותר בעל חוב עבורו. פטיגרו נרצח על ידי היד הקסומה שוולדמורט יצר עבורו, לאחר שריחם על הארי שהיה כלוא באחוזת מאלפוי ובכך בגד בוולדמורט.