FANDOM

DursleyFamily
משפחת דרסלי
מידע על המשפחה
סטטוס-דם

מוגלגית

בני משפחה בולטים
מצב

קיימת

קשרים
משפחות קשורות
נספחים
"אדון וגברת דרסלי, דיירי דרך פריווט מספר ארבע, ידעו לדווח בגאווה שהם נורמליים לגמרי - ותודה ששאלתם. לא יעלה על הדעת כי מכל האנשים בעולם דווקא הם יסתבכו בפרשיות מוזרות או מסתוריות, והרי הם פשוט לא סובלים שטויות מסוג זה."
—תיאור של הדרסלים[src]

משפחת דרסלי היא משפחה מוגלגית, וקרובי המשפחה החיים היחידים של הארי פוטר . פטוניה דרסלי (לשעבר אוונס) הייתה אחותה הגדולה של אימו של הארי, לילי פוטר (לשעבר אוונס), אבל לקחה את שם המשפחה 'דרסלי' כשהתחתנה עם ורנון דרסלי . לשניים היה בן בשם דאדלי .

רקעעריכה

Dursleys 1980s

משפחת דרסלי בסוף שנות ה-80

"הם המוגלגים מהסוג הגרוע ביותר, הו באמת אלבוס, אנחנו מוכרחים?"
מינרווה מקגונגל מדברת על קרובי המשפחה של הארי פוטר[src]

דודתו ודודו של הארי פוטר נפגשו בעבודה. פטוניה אוונס , אישה ממורמרת כיוון שנראה כי ההורים שלה העריכו הרבה יותר את אחותה המכשפה, עזבה את קוקוורת' כדי להמשיך את קורס ההקלדה שלה בלונדון. בעקבות כך היא עבדה המון במשרד שם פגשה בורנון דרסלי , איש לא-קסום דעתן וחומרני. מנהל זה, גדול וחסר צוואר, נראה כגבר מושך בעיני פטוניה הצעירה. הוא לא רק ענה על רצונותיה הרומנטים, הוא גם היה נורמלי להפליא. הייתה לו בדיוק את המכונית המתאימה, ורצה לעשות דברים רגילים לחלוטין, ולקח אותה למספר דייטים בהם דיבר בעיקר על עצמו ועל הרעיונות הצפויים בעולם. במהלך פגישה אחת, כשהם ישבו יחדיו באותו, הודתה פטוניה בבכי על אחותה המוזרה. כפי שציפתה, ורנון היה די בהלם, למרות שהוא ניחם אותה ואמר לה שזאת לא אשמתה שיש לה "מופרעת" כאחות. הוא הציעה לה (באופן רגיל מאוד) נישואין בסלון בבית אימו, מה שהיה מאוד מרגש.

בשל קשר הדם של הארי פוטר לפטוניה, הארי נשלח לחיות עם משפחת דרסלי לאחר שהוריו נהרגו ע"י הלורד וולדמורט . האמונה הייתה שההגנה שההקרבה האימהית של אימו של הארי השיגה תמשיך להתקיים באמצעות פטוניה. בשל הרקע הקסום שלו, משפחת דרסלי טיפלה בו בפחד וברשלנות; הוא לא היה מודע לכך שהוא קוסם ואמרו לו שהוריו מתו בתאונת דרכים, הם רצו להוציא ממנו את הקסם בכח.

משפחת דרסלי גרה בדרך פריווט 4 , בווינגינג תחתית , סארי, ולעתים קרובות בני המשפחה הציצו מהגדר כדי לוודא שהשכנים לא מגלים שום דבר מוזר על המשפחה, ואם כן התגלתה תופעה מוזרה היה תירוץ הוא שהארי היה עבריין שהלך לבית ספר רחוק לעבריינים. בגלל קשר המשפחה שלהם להארי, היה חשש שוולדמורט ינסה להגיע להארי דרכם, והם נאלצו ללכת להתחבא למען בטחונם בתקופת שיא מלחמת הקוסמים השנייה.

למרות שהתעלל רבות בהארי, הצטער לבסוף בן דודו דאדלי על שהתאכזר להארי, והשניים השלימו מאוחר יותר בחייהם, בעיקר בעקבות התקרית בקיץ של 1995 בה הציל הארי את דאדלי מידי סוהרסנים.

בני משפחה ידועיםעריכה

Marge

מארג'ורי "מראג'" דרסלי

"כשהיה צעיר יותר, היה הארי חולם וחולם על קרוב משפחה לא ידוע שיבוא ויחלץ אותו משם, אבל זה מעולם לא קרה, ומשפחת דרסלי הייתה המשפחה היחידה שלו."
—רגשותיו של הארי פוטר כלפי הדרסלים.[src]

עץ משפחהעריכה

Kkp

אטימולוגיהעריכה

דרסלי היא עיירה בגלוסטרשייר, אגנליה. ג'יי קיי רולינג מעולם לא ביקרה בדרסלי, אבל היא גדלה לא רחוק ממנה והשתמשה בשם כי היא מצאה אותו מעניין.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • בעיבודים הקולנועים, את ורנון דרסלי משחק ריצ'רד גריפית', את פטוניה דרסלי משחקת פיונה שאו, את דאדלי דרסלי משחק הארי מלינג ואת הדודה מארג' משחקת פאם פאריס. בעיבוד הקולנועי של הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2, את פטוניה דרסלי הנערה משחקת אריאלה פרדייס.
  • ג'יי קיי רולינג אמרה שהיא כמעט כתבה באחרית דבר של הארי פוטר ואוצרות המוות שדאדלי מופיע ברציף תשע ושלושה רבעים עם ילד קוסם, אבל היא שינתה את דעתה, ואמרה כי "כל גן קסום, סמוי ככל שיהיה, לא היה יכול שרוד את הדנ"א של ורנון דרסלי".