FANDOM

משפחת וויזלי היא משפחה ענייה יחסית טהורת דם, אשר לוקחת תפקיד משמעותי בסדרת הספרים. רון וויזלי הוא חברו הטוב ביותר של הארי, והארי עצמו התחתן עם ג'יני וויזלי. המשפחה, אשר מוצגת כבר בתחילת הספר הראשון בעת העלייה לרכבת, מונה כתשע נפשות.
Weasleys

לארתור ומולי וויזלי (הורי המשפחה) יש שבעה ילדים:

  • ביל (הבכור, חוקר אוצרות בגרינגוטס)
  • צ'ארלי (האח השני, עובד עם דרקונים ברומניה)
  • פרסי (האח השלישי, עובד משרד הקסמים)
  • פרד ז"ל(תאומו של ג'ורג', מנהל חנות ההוקוס מוקוס)
  • ג'ורג' (תאומו של פרד, מנהל חנות ההוקוס מוקוס)
  • רון (האח הצעיר, הילאי בחצי הכשרה)
  • ג'יני (הבת היחידה במשפחה, כתבת קווידיץ' בנביא היומי)

חייהם של בני המשפחה עריכה

"אני מכירה את הוריך... אמנם לא היכרות קרובה במיוחד, אבל הם מלח הארץ..."
—אוגוסטה לונגבוטום.[src]
מולי פרואט: מולי היא עקרת בית, ומתוארת כשמנמנה אך נחמדה שמסוגלת להתנהג בקשיחות. היא החלה לצאת עם ארתור בשנתה הרביעית, ועד מהרה כבר היו השניים לזוג. הם התחתנו שלוש שנים לפני רצח אחיה, שזכו להכיר רק את ביל, הבן הבכור. מולי הפכה לעקרה לאחר שילדה שבעה ילדים. היא מבשלת הרבה, ומתנהגת כמו כל אישה נשואה רגילה - היא דואגת מאוד לבניה אף-על-פי שהם מאכזבים אותה הרבה, נוזפת בבעלה ונרתעת ממכשירים מוגלגים. מולי אוהבת מאוד את הארי ומחשיבה אותו כאחד מבניה - אם כי הרמיוני הייתה בשבילה סתם ידידה. לא ידוע האם מולי עבדה, ובמה.

ארתור וויזלי: ארתור הוא חובב מוגלגים מושבע שזכה במשרה במשרד הקסמים. הוא גבוה ורזה, בניגוד לאשתו, ומרכיב משקפיים. הוא מתואר כחביב מאוד. הוא יכל לקפוץ משרה מתי שרק רצה - אלא שפשוט אהב את שלו. יש בינו ולבין לוציוס מאלפוי יריבות מתוחה מאוד, והוא נאמן למסדר עוף החול. ידוע שארתור עובד גם כמשכיח בחצי משרה, והוא אחראי במחלקה למניעת שימוש לרעה בחפצי מוגלגים (אם כי קפץ בתפקיד עם שנת 1997).

ביל: ביל הוא בנם הבכור של ארתור ומולי, והוא עובד בגרינגוטס כחוקר אוצרות. ביל התחתן עם פלר דלאקור ב-1997 ועבר לגור בבקתת הצדפים. הארי תיאר אותו כ"קול". ביל ואימו מתווכחים תמיד על אורך השיער שלו. הוא מונה למדריך ולמדריך ראשי בהוגוורטס. ביל, דרך אגב, גילה לרון את התחנה "מבט לפוטר".

צ'ארלי: עובד עם דרקונים ברומניה. הוא היה שחקן קווידיץ' אהוב ביותר ואגדי בקבוצת גריפינדור, שלא זכו בגביע מאז שעזב. צ'ארלי נאלץ לגשת לטסט התעתקות פעמיים. יש לו המון יבלות ועור קשה, וכוויה על הזרוע. מבנה גופו דומה לזה של התאומים: נמוך מעט וחסון. הוא מונה למדריך בהוגוורטס.

פרסי: לפרסי היה סיפור קשה עם המשפחה. הוא היה מתואר קקפדן, שמונה למדריך ולמדריך ראשי בשנות לימודיו. אחיו לא חיבבו אותו במיוחד, ותיארו אותו כפוץ. פרסי זכה במשרה במשרד הקסמים ונקלע לשימוע סביב העניין של ברטי קראוץ' בשנת 1994. הוא "פרש" מהמשפחה ב-1995, וחזר והתוודה בפניהם מעט לפני הקרב על הוגוורטס ב-1997. לאחר מכן, אחיו פרד נפטר, ופרסי שקע באומללות. הוא הרג את אוגוסטוס רוקווד.

פרד וג'ורג': התאומים. הם היו מתוארים כשובבים ומצחיקים שאכזבו את אמם והציקו לאחיהם (פרסי), וב-1996 פתחו את חנות ההוקוס מוקוס, כשפרשו מהוגוורטס בשנתם השישית. פרד מת ב-1997, אך הוא חזר בתור רוח (כי לא נהרג על-ידי קללה) וממשיך לנהל עם ג'ורג' אחיו את החנות שלהם.

רון: רון היה חברו הטוב ביותר של הארי, ונאלץ לקבל הרבה מיד שנייה ולהתחרות באחיו, שכולם טובים ממנו. כשזכה בתהילה הוא תמיד מיצה אותה עד תום, והרמיוני אמרה ש "הוא נדחק לפינה שאנשים רואים את הארי". רון גילה שסיריוס הוא אנימאגוס.

ג'יני: הבת היחידה במשפחה. היא הייתה קצת מאוהבת בהארי בכל חייה, ואכן בשנת 2001 היא התחתנה איתו וכך קישרה את משפחת וויזלי אליו. נולדו לשניים שלושה ילדים: אלבוס, ג'יימס ולילי.

תיאור כללי עריכה

כל ילדי המשפחה ג'ינג'יים, וכולם התמיינו לבית גריפינדור.

המשפחה (חוץ מפרסי בעבר) תומכת במסדר עוף החול ומתנגדת למטרותיו של וולדמורט, מה שהופכת אותה ל"בוגדת דם", כיוון שהפנו גב למורשתם ולשושלת שלהם.

בית עריכה

הוויזלים מתגוררים במחילה, שהייתה בעבר דיר חזירים. היא מאוד מבולגנת אך מלאה בקסם, והארי אוהב אותה מאוד. המחילה זכתה ללעגות מצד תלמידי סלית'רין.

חיות מחמד עריכה

יש להם רול רועש, גינה מלאה בנומים, הינשוף הרמס - של פרסי, הינשוף המשפחתי ארול והעכברוש סקאברס של רון. בשנתו השלישית בהגוורטס מגלה רון שסקאברס קוסם אניגמאוס - מישהו שיודע לשנות בקסמים את מראהו החיצוני. סיריוס בלק מוכיח לו את זה ומביא לו בנוסף לכך ינשוף בשם פיגווידג'ן. ב-1996 ג'יני קונה צמרור וקוראת לו ארנולד.

שימושים שונים עריכה

הארי נמצא במחילה חצי מימיו בחופש הגדול, ובשנתו השביעית היא הופכת להיות מפקדת מסדר עוף החול, ועל כן מוגנת בלחש פידליוס.

רכוש עריכה

למשפחת וויזלי אין הרבה כסף, ולכן גם לא מטאטאים יוקרתיים. ב-1993 הם זכו ב1000 אוניות בהגרלה של הנביא היומי, והתאומים העבירו לחשבון הבנק שלהם קצת מהכסף שלהם.

יצא שם טוב למשפחת וויזלי על שהם משפחה של שחקני קווידיץ טובים. על צ'ארלי אמר ווד, שהיה יכול להתקבל לנבחרת אנגליה אלמלא היה בוחר לרדוף אחר דרקונים. פרד וג'ורג', היו לדברי ווד, זוג מרביצנים אנושיים בקווידיץ. רון היה השומר לאחר עזיבתו של ווד, ומסופר על הצלה אחת שעשה כאשר נתלה על המטאטא בידיו ובעט ברגלו בקואפל כל כך חזק עד שנכנס לתוך החישוק של היריב. ג'יני היתה מחליפתו של הארי כאשר נאסר עליו לשחק קווידיץ' בשנתו החמישית והיא הייתה למרבה הפתעתם של גריפינדור טובה למדי, אם כי היא העדיפה להיות רודפת.

טבלת החתונות של בני משפחת וויזלי עריכה

משפחת וויזלי המתחתנים
ארתור וויזלי מולי פרואט
ביל וויזלי פלר דלאקור
רון וויזלי הרמיוני גריינג'ר
ג'יני וויזלי הארי פוטר
ג'ורג' וויזלי אנג'לינה ג'ונסון

כולם למדו בהגוורטס, אך פרד וג'ורג' אינם סיימו שם את שבע שנות ההשכלה. הם עזבו בשנתם השביעית כשהיו תחת שלטונה של אמברידג' והלכו לפתוח את החנות הוקוס מוקוס בסמטת דיאגון. רון עזב בסיום שנתו השישית ויצא עם הארי והרמיוני לחפש את ההורוקרוקסים למען השמדת נשמתו של לורד וולדמורט.