סילבנוס קטלבורן
מידע ביוגרפי
נולד/ה

22 בנובמבר, בריטניה[1]

נפטר/ה

אחרי ה-2 במאי 1998 [2]

סטטוס-דם

טהור-דם[1]

מצב משפחתי

רווק ללא ילדים[1]

תארים

פרופסור

מידע ביולוגי
סוג

אנושי

מין

זכר

מאפייני קסם
שרביט

עץ ערמון ונוצת עוף-חול, 30 ס"מ, קפיצי[1]

נספחים
מקצוע

מורה לטיפול ביצורי פלא (?-1993)

בית

הפלפאף[1]

נאמנות
"פרופסור קטלבורן הושעה לא פחות משישים ושתיים פעמים במהלך העסקתו כמורה לטיפול בחיות הפלא. יחסיו עם קודמי לניהול הוגוורטס, ארמנדו דיפט, היו מאז ומעולם מתוחים, שכן פרופסור דיפט החשיבו משום-מה לחסר אחריות. ואולם, עד לימי מינויי שלי כמנהל, הפרופסור קטלבורן התרכך באופן משמעותי, אם כי תמיד היו מי שטענו בציניות כי אחרי שנשאר רק עם אחת וחצי מגפיו המקוריות, לא הייתה לו ברירה אלא לחיות את חייו בקצב רגוע יותר. "
אלבוס דמבלדור על פרופסור קטלבורן.[src]

פרופסור סילבנוס קטלבורן היה קוסם טהור-דם אשר למד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות ומאוחר יותר לימד בבית הספר טיפול ביצורי פלא עד לפרישתו בשנת 1993. אהבתו לסכנות ואופי השיעורים שלו גרמו לו לאבד את מרבית גפיו. 

היסטוריה[עריכה | עריכת קוד מקור]

חייו המוקדמים[עריכה | עריכת קוד מקור]

סילבנוס נולד להורים קוסמים ב-22 בנובמבר[1]. הוא למד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות ושובץ בבית הפלפאף[1]. כפי הנראה הוא הצטיין בטיפול ביצורי פלא, שכן בבגרותו הוא לימד את המקצוע.

כפרופסור לטיפול ביצורי פלא[עריכה | עריכת קוד מקור]

תחת המנהל ארמנדו דיפט[עריכה | עריכת קוד מקור]

"...נדרשו כמה חודשים עד שהאולם הגדול איבד את הניחוח החריף של עץ שרוף, ואף יותר זמן עד שראשו של פרופסור בירי חזר למידות נורמליות, ופרופסור קטלבורן הוחזר מהשעייתו."
—תקרית מעיין המזל הטוב.[src]

בשלב מסוים בחייו, קטלבורן החל ללמד טיפול ביצורי פלא בהוגוורטס, תחת המנהל דאז ארמנדו דיפט. במהלך תקופתו בהוגוורטס קטלבורן הושעה לא פחות משישים ושתיים פעמים. אחת מהשעיותיו הייתה בשל תקרית הצגת מעיין המזל הטוב. פרופסור קטלבורן סיפק להצגה תולעת (אשר למעשה הייתה אשווינדר) שהתפוצצה וגרמה לשריפה. כתוצאה מהשריפה התפתח דו-קרב בין שתי תלמידות, פרופסור הרברט בירי נפגע וראשו התעוות. היחסים בין פרופסור קטלבורן לדיפט היו מתוחים, ולקח הרבה זמן עד שפרופסור קטלבורן הוחזר מהשעייתו.

תחת המנהל אלבוס דמבלדור[עריכה | עריכת קוד מקור]

כאשר אלבוס דמבלדור מונה למנהל הוגוורטס, פרופסור קטלבורן כבר היה מתון ורגוע יותר, כפי הנראה מכיוון שהוא נותר רק עם אחת וחצי מגפיו המקוריות, יד אחת וחצי רגל.[3]

בשנת הלימודים 1992-1993, שהייתה שנתו האחרונה בהוגוורטס, פרד וג'ורג' וויזלי גנבו סלמנדרה מהכיתה שלו ונתנו לה לאכול זיקוקים.[4]

פרישתו[עריכה | עריכת קוד מקור]

"ובכן, אני מצטער לומר לכם שפרופסור קטלבורן, המורה לטיפול ביצורי פלא, החליט לפרוש בסוף השנה שעברה על מנת להקדיש יותר זמן לגפיים הנותרים שלו. עם זאת, אני שמח לבשר כי את מקומו ימלא לא אחר מאשר רובאוס האגריד, שהסכים לקחת על עצמו את משרת ההוראה בנוסף לתפקידו כשומר הקרקעות."
—דמבלדור מודיע על פרישתו של קטלבורן.[src]

פרופסור קטלבורן הודיע לדמבלדור על פרישתו בסוף שנת הלימודים 1992-1993, על מנת להקדיש יותר זמן לגפיים הנותרים שלו. לפי רובאוס האגריד, דמבלדור הגיע ישירות לבקתה שלו לאחר שפרופסור קטלבורן אמר שהוא רוצה לפרוש. כמתנת פרישה, פרופסור דמבלדור העניק לקטלבורן סט של תותבות עץ מכושפות, אשר דרשו תחלופה גבוהה לאור מנהגו לבקר בשמורות דרקונים.[3]

לאחר פרישתו עבר קטלבורן להתגורר בהוגסמיד. בשל חולשתו הפיזית, נמנע ממנו להילחם בקרב על הוגוורטס. עם זאת, הוא היה נחוש לתרום את חלקו, וזרק מלאי שלם של לשלושים על אוכלי המוות שעברו בהוגסמיד.[2]

פרופסור קטלבורן מעולם לא התחתן או הביא ילדים לעולם. הוא נפטר מתישהו לאחר ה-2 במאי 1998 (הקרב על הוגוורטס).[2]

אישיותו ותכונותיו[עריכה | עריכת קוד מקור]

"הוא נטה להמעיט בערכם של הסיכונים הכרוכים בטיפול ביצורים כגון אוקאמי, גרינדילו, סרטן-אש, ואף נודע לשמצה בכך שגרם לאולם הגדול להתלקח לאחר שכישף אשווינדר לגלם תולעת בהעלאת ההצגה מעיין המזל הטוב."
—תיאור.[src]

פרופסור קטלבורן נחשב בעיני אנשים רבים (כולל מנהל הוגוורטס לשעבר ארמנדו דיפט) לפזיז וחסר אחריות. נראה כי הוא היה כל כך נלהב מעבודתו, כך שלא נקט אמצעי זהירות, מה שהוביל לכך שהוא סבל מפציעות רבות ונותר רק עם אחת וחצי מהגפיים המקוריות שלו. לא נראה כי פציעותיו של קטלבורן הפריעו לו או עוררו בו חרטה, שכן הוא ראה בהן חלק מעבודתו ומסירותו.

"קטלבורן היה אדם אקסצנטרי אך אהוב, ותקופת העסקתו המתמשכת העידה על החיבה העמוקה שרכשו לו התלמידים וצוות בית הספר."
—תיאור.[src]

על אף פזיזותו, קטלבורן היה דמות אהובה בבית הספר.[3]

יכולותיו[עריכה | עריכת קוד מקור]

אטימולוגיה[עריכה | עריכת קוד מקור]

מקור השם סילבנוס הינו בלטינית שמשמעותו יער, עץ.

הופעות[עריכה | עריכת קוד מקור]

הפניות[עריכה | עריכת קוד מקור]

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 Professor Kettleburn - New from J.K. Rowling
  2. 2.0 2.1 2.2 Pottermore Presents: Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies, Chapter 4 (Silvanus Kettleburn).
  3. 3.0 3.1 3.2 Professor Kettleburn on Pottermore
  4. הארי פוטר וחדר הסודות