FANDOM

PottermoreDiagonAlley1
סמטת דיאגון
מידע על המקום
מיקום

לונדון, אנגליה

תושבים
"הארי הצטער שאין לו לפחות עוד שמונה עיניים... היו חנויות לממכר גלימות, חנויות לממכר טלסקופים ומכשירים כסופים מוזרים שכמותם לא ראה הארי מימיו. חלונות-ראווה עמוסים בחביות של לבלבי עטלפים ועיני צלופחים, ערימות גבוהות של ספרי כשפים, עטי נוצות ומגילות קלף, בקבוקי שיקויים, "
—תיאור.[src]

סמטת דיאגון היא סמטת קוסמים מרוצפת הממקומת בלונדון, אנגליה מאחורי פאב בשם הקלחת הרותחת. בתוך הסמטה מבחר של מסעדות, חנויות ואתרים נוספים. ניתן לרכוש את כל הפריטים ברשימת הלימודים של הוגוורטס בסמטה. הסמטה חבויה לחלוטין מעולם המוגלגים שנמצא ממש מחוץ לגבולותיה. הסמטה גדולה מאוד והיא למעשה מרכז קהילת הקוסמים בלונדון.

היסטוריהעריכה

יצירהעריכה

תיאוריה היסטורית פופולרית מספרת שהמבנה העתיק ביותר בסמטת דיאגון הינו בנק הקוסמים גרינגוטס וששאר החנויות קמו סביבו. עם זאת, קיימת אפשרות שהחנות אוליבנדרס יצרני שרביטים היא המבנה העתיק ביותר, כיוון שלפי הרישומים היא הייתה קיימת עוד מהמאה הרביעית לפנה"ס.

ביקורו הראשון של הארי פוטר ב-1991עריכה

Tumblr m8uf4pX4kw1ro7gbao1 r1 250

סימטת דיאגון 1991

ביקורו הראשון של הארי פוטר בסמטת דיאגון עם רובאוס האגריד ב-1991 סימן את כניסתו הרשמית של הארי לעולם הקוסמים. התחנה הראשונה של הארי הייתה בבנק הקוסמים גרינגוטס, בה הוא נתקל בגובלינים בפעם הראשונה. לאחר קבלת הכסף מהבנק האגריד סייע לו לקנות ציוד לבית הספר וקנה לכבוד יום הולדתו האחד עשר של הארי תנשמת לבנה, הדוויג, מאיילופס כולבו דורסי הלילה. הארי גם רכש באותו יום שרביט מאוליבנדרס יצרני שרביטים. 

חזרתו של אדון האופלעריכה

"החלונות הצבעוניים, הנוצצים שהציגו ספרי כישוף, מצרכי שיקויים, וקדרות, לא נראו עוד, מוחבאים מאחורי הכרזות הגדולות של משרד הקסמים שהודבקו עליהם. רוב הכרזות בצבע סגול קודר נשאו את הטיפים הבטחוניים של עלוני המשרד שנשלחו בקיץ, והאחרות נשאו תצלומים נעים בשחור לבן של אוכלי המוות המסתובבים חופשי. [...] כמה חלונות נחסמו בקרשים, כולל אלו של הגלידרייה של פלוריאן פורטסקיו. בצד השני, עמדו להם דוכנים עלובים למראה לאורך הרחוב."
—תיאור.[src]
640px-Snatchers in diagon alley1

חטפנים בסמטת דיאגון

ב-1996, חזרתו של וולדמורט השפיעה על המראה של סימטת דיאגון באופן דרמטי. קוסמים ומכשפות כבר לא הרגישו בטוחים לשוטט בציבור. הרחובות שפעם היו צפופים עמדו כמעט ריקים, כשהקונים מקפידים להשיאר בקבוצות קטנות. על חלונות החנויות הודבקו כרזות "מבוקשים" עם פניהם של אוכלי המוות החופשיים וקמו כמה דוכנים עלובים, עם רוכלים שהציעו קמעות הגנה.

אוליבנדרס יצרני שרביטים והגלידרייה של פלוריאן פורטסקיו נסגרו בעקבות פיגועי אוכלי המוות, שכן גאריק אוליבנדר נחטף ופלוריאן פורטסקיו נרצח. 

לעומת זאת, חלון הראווה של חנות הבדיחות של התאומים לבית וויזלי, חנות ההוקוס מוקוס של האחים וויזלי, בלט כמו זיקוקי דינור. החלונות הציגו מבחר ססגוני של מוצרים שהסתובבו, קיפצו, הבהבו וצווחו. העוברים והשבים היו מרותקים למראה החנות.

כשאוכלי המוות השתלטו על המשרד, חטפנים פיטרלו בסמטה.

מיקוםעריכה

ניתן להיכנס לסימטת דיאגון מעולם המוגלגים דרך הקלחת הרותחת, אשר נמצאת בצ'רינג קרוס רואד, בין חנות ספרים וחנות תקליטים. נראה כי מוגלגים שעברו על פני החנות "די לא מודעים לקיומה". סמטת נוקטורן נמצאת במרחק הליכה מסמטת דיאגון.

כניסהעריכה

Tumblr lzgr9tz0u41qili3vo2 250

הכניסה לסמטת דיאגון.

"ברוך הבא, הארי, לסמטת דיאגון."
רובאוס האגריד להארי פוטר ב-1991.[src]

הכניסה היא מאחורי הקלחת הרותחת בחצר קטנה, מוקפת חומה עם פח אשפה. על מנת להיכנס לסמטת דיאגון יש להקיש על הלבנה הנכונה בקיר שמאחורי הקלחת הרותחת (מפח האשפה, שלוש הקשות לאורך, שתיים לרוחב).  בקיר נוצרת גומחה קטנה שלאחר מכן הופכת לקשת כניסה. ניתן להיכנס לסמטה גם באמצעות אבקת פלו והתעתקות

חנויותעריכה

640px-Diagon Alley South Side1

הצד הדרומי של סמטת דיאגון.

"יש רק מקום אחד בו ניתן להשיג את כל זה. סמטת דיאגון."
מולי וויזלי ב-1992.[src]

אטימולוגיהעריכה

כשמבטאים מהר יחד את המילים "סימטת" "דיאגון", נהגה בעצם "סימטת היגון". זו הסיבה שכשהארי אמר "סימטת דיאגון" כשפיו היה מלא אפר באח של משפחת וויזלי, הוא הגיע לסמטת נוקטורן, סימטה אפלה ומדכאת.

הופעותעריכה