FANDOM

פרסי וויזלי

פרסי וויזלי בהארי פוטר ואבן החכמים

"בטח, הוא מאוד שאפתן, פרסי, הוא כבר תיכנן הכול... הוא רוצה להיות שר הקסמים..."
רון וויזלי להארי והרמיוני.[src]
פרסי אינגנציוס וויזלי
מידע ביוגרפי
נולד/ה

1975

נפטר/ה

לא ידוע

סטטוס-דם

טהור/בוגד

מצב משפחתי

נשוי, אב ל-2.

כינויים
  • וות'רבי (על-ידי ברטי קראוץ', הבוס שלו)
  • פרס (על-ידי פרד)
  • פוץ (על-ידי אחיו)
תארים
  • סגנו של קראוץ'
  • מדריך
  • מדריך ראשי
  • עובד משרד הקסמים
מידע ביולוגי
סוג

אנושי

מין

זכר

גובה

1.80

צבע שיער

ג'ינג'י, כמובן

צבע עיניים

אפורות-כחולות בולטות

צבע עור

בהיר

מידע משפחתי
בני משפחה
  • מולי וויזלי (אימא)
  • ארתור וויזלי (אבא)
  • צ'ארלי וויזלי (אח)
  • ביל וויזלי (אח)
  • פרד וגו'רג' וויזלי (אחים)
  • ג'יני וויזלי (אחות)
  • רון וויזלי (אח)
  • הארי פוטר (גיס)
  • הרמיוני גריינג'ר (גיסה)
  • פלר דלאקור (גיסה)
  • אודרי וויזלי (אישה)
  • מולי וויזלי השניה(בת)
  • לוסי וויזלי (בת)
  • אינגנציוס וויזלי (סבא רבא)
מאפייני קסם
בוגארט

פיטור מהעבודה

שרביט

לא ידוע

נספחים
מקצוע

עובד במחלקת התחבורה הקסומה

בית

גריפינדור

נאמנות

משרד הקסמים

המחלקה לשיתוף פעולה בין לאומי בקסמים

פרסי איגנציוס וויזלי נולד ב-22 באוגוסט 1975. הוא היה בן למשפחת קוסמים טהורת-הדם; הוא היה בנם השלישי של ארתור ומולי וויזלי, אחיהם הצעיר של ביל וצ'ארלי וויזלי ואחיהם הגדול של ג'ורג', פרד, רון וג'יני וויזלי.
פרסי וויזלי למד בהוגוורטס בית הספר לכישוף ולקוסמות בין השנים 1987-1994, ואף היה המדריך הראשי של בית גריפינדור. פרסי נהג מטבעו להתייחס ברצינות לחוקים, והופתע כל פעם מחדש מהתנהגות אחיו, פרד וג'ורג' וויזלי, כלפי החוקים - הוא טען כי מעולם לא האמין שיגיעו רחוק עם בדיחותיהם. רון, אחיו הצעיר, תיאר אותו כאדם חסר חוש הומור בעליל, שלא יכול להבחין בבדיחה "אפילו אם היא קופצת לפניו בכיסוי הקומקום של דובי". למרות היעדר חוש-ההומור וההתעלמותו מבדיחות, הצליח פרסי וויזלי להגיע להישגים גבוהים ביותר, ואף הלך לעבוד במשרד הקסמים מיד בתום לימודיו בהוגוורטס. במשרד הקסמים, עבד פרסי בתחילה במחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בקסמים תחת חסותו של ברטי קראוץ' האב, ובהמשך הפך לעוזרו המתלמד של שר הקסמים.
למרות הישגיו הגבוהים ועלייתו בסולם הדרגות בעבודתו במשרד הקסמים, היה בינו לבין משפחתו קרע שהלך והתעצם בתקופת עלייתו של הלורד וולדמורט. ארתור וויזלי, אביו, האמין שקידומו לעוזרו האישי של שר הקסמים קורנליוס פאדג', הייתה מזימה של המשרד לעקוב אחר פעולותיו ופעולות משפחתו, וכך להגיע אל אלבוס דמבלדור. פרסי זעם, נפגע מדברי אביו, והכחיש זאת. הוא קיווה שמשפחתו תתגאה בו ותהיה מרוצה מהקידום, אך הם טענו שהמשרד מתכנן להשתמש בו כמרגל. לכן, התעמת פרסי עם בני משפחתו, המשיך לעבוד במשרד הקסמים ולהאמין שהלורד וולדמורט טרם חזר לכוחו – אמונה שבה דגל משרד הקסמים באותה תקופה. בעקבות זאת, הוא התרחק מבני משפחתו, ותמך במשרד הקסמים. בסופו של דבר, התברר כי משרד הקסמים שיקר, ואדון האופל אכן חזר, כפי שהוכח לפרסי וויזלי במאבק שהתרחש במחלקת המסתורין. אך למרות האמת והצדק שהיו בדברי הוריו, כבודו לא הניח לו ליישב את המחלוקות עם יתר בני משפחתו. כך, עד לשנת 1997, הוא היה מרוחק ממשפחתו.
בשנת 1997, נפל משרד הקסמים לידי אוכלי המוות ואדונם. פרסי, לראשונה, היה מוכן לקבל את האמת – אדון האופל אכן שב מהמתים, וכעת צובר את כוחו מחדש עם אוכלי המוות הנאמנים.

בשנת 1998, הגיע פרסי במעבר שבפונדק "ראש החזיר" של אברפורת' אל הוגוורטס, שם הוא יישב את ההדורים עם הוריו, ואף נלחם לצידם בקרב על הוגוורטס. במהלך הקרב, נלחם פרסי וויזלי לצד אחיו פרד נגד אוכלי המוות, ואף נגד שר הקסמים (באותה תקופה) עצמו. למרות האיחוד עם משפחתו, יד המוות קטפה אחד מבני ביתו. פרסי וויזלי איבד במהלך הקרב על הוגוורטס את אחיו הצעיר - פרד וויזלי.

לאחר שאדון האופל הושמד ונהרג על ידי הארי פוטר, חזר פרסי לעבוד במשרד הקסמים כפקיד בכיר תחת שר הקסמים החדש – קינגסלי שאקלבולט. בהמשך חייו הוא נשא לאישה את אודרי, אשר ילדה לו שתי בנות העונות לשם מולי ולוסי.

ביוגרפיה עריכה

חיים מוקדמים ושנותיו בהוגוורטס עריכה

פרסי וויזלי גדל בבית משפחת וויזלי – במחילה. פרסי וויזלי החל את לימודיו בבית הספר הוגוורטס ב-1987, מוין לבית גריפינדור, וחלק את חדר השינה שלו עם אוליבר ווד. פרסי וויזלי היה תלמיד צייתן ומחונן במיוחד. בשנתו החמישית, הפך פרסי להיות מדריך בית גריפינדור. הישג מרשים זה זיכה את פרסי בינשוף העונה לשם הרמס ובגלימות טקס חדשות שנרכשו למענו על ידי הוריו. סקאברס העכברוש, החיה שגידל פרסי לפני הרמס, עברה אל אחיו הצעיר – רון.

מתוקף תפקידו כמדריך בית גריפינדור, הוטל עליו להוביל את תלמידי גריפינדור החדשים למעונותיהם ביום הלימודים הראשון בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. בנוסף לכך, בשנת 1991, הוא היה האחראי על הוצאת התלמידים בבטחה מבית הספר הוגוורטס, בזמן שטרול שוטט בחופשיות ברחבי הטירה. הוא נשאר בתקופת חג המולד בהוגוורטס, ועבר את מבחני הבגרות שלו בהצלחה באותה שנה.

במהלך שנתו החמישית בהוגוורטס, התנהל רומן בינו לבית פנלופה קלירווטר - מדריכת בית רייבנקלו. רומן זה נשמר בסוד, ולא היה איש מבין בני משפחתו אשר ידע עליו - ייתכן שהוא רצה למנוע מאחיו, פרד וג'ורג' וויזלי, לצחוק עליו.

שנת הלימודים השישית בהוגוורטס עריכה

בקיץ 1992, היה פרסי רוב הזמן בחדרו כשהוא מתכתב עם פנלופה. משפחתו זכתה לראותו באותו קיץ פעמים ספורות בלבד, וגם הן היו רק בזמן הארוחות. פרסי השיג ציונים גבוהים במבחני הבגרות, שאותם סיים בהצטיינות יתרה, אך עם כל הצלחתו הרבה במבחני הבגרות, הוא לא השוויץ ברבים, ולא התגאה יתר על המידה.

פרד וג'ורג' האמינו כי הוא התנהג בקיץ 1992 מוזר יותר מבדרך כלל, אך הם טענו זאת מפני שלא ידעו על הרומן הסודי שלו יחד עם מדריכת בית רייבנקלו – פנלופה קלירווטר.

בתקופת הלימודים של אותה שנה, היה פרסי מדריך ראשי של בית גריפינדור. מתוקף תפקיד זה, היו בינו לבין אחיו עימותים רבים, כדוגמת העימות שהיה בינו לבין אחיו רון, כשזה נתפס בשירותים יחד עם מירטל המייללת. אם לא די בכך, היו גם עימותים עם התאומים אשר הצהירו בצחוק שהארי פוטר הוא יורשו של סלזאר סלית'רין. עם זאת, הוא דאג שאחותו הקטנה, ג'יני, תשתה את שיקוי השיקומון של מדאם פומפרי, כי היא נראתה בעיניו חולה. בנוסף לכך, הוא איים על אחיו הצעיר רון שאם לא יחדל ממעשיו ולא ישנה את התנהגותו, הוא יעניש אותו.

כשנפתח חדר הסודות, והתרחשו תקיפות רבות על תלמידי הוגוורטס, התבקש פרסי וויזלי, כיתר המדריכים, לסייר ברחבי הטירה ולשמור על הסדר. אם הופיע במקרה דבר מה חשוד, היה עליו לדווח מיד. יחד עם הסיורים המאוחרים שלו והשמירה על הסדר ברחבי הטירה, הוא נהג להיפגש יחד עם פנלופה קלירווטר בכיתות נטושות הרחק מעיני הציבור החטטניות, ובמיוחד מעיני אחיו התאומים – פרד וג'ורג'. באחת מפגישותיהם הסודיות של פרסי ופנלופה הם נתפסו על ידי ג'יני, אחותו הקטנה של פרסי, אשר הושבעה לשמור על כך בסוד מכולם.

שנת הלימודים השביעית בהוגוורטס עריכה

בקיץ 1993, זכה ארתור וויזלי בפרס של 700 אוניות בתחרות של הנביא היומי. בפרס בו זכה, נסע עם יתר בני משפחתו לבקר את בנו הבכור, ביל וויזלי, במצרים. באותה התקופה, התמנה פרסי וויזלי למדריך הראשי על בית גריפינדור - דבר שהעניק לו כבוד רב.

באותה שנה, היה חשש שסיריוס בלק יפרוץ אל הוגוורטס, ויפגע בתלמידים השוכנים בו. פרסי וויזלי האמין בכך שבית הספר הוגוורטס מוגן ובאלבוס דמבלדור, אשר נשבע לשמור על התלמידים בטוחים מכל רבב.

כאשר סיריוס בלק היה קרוב לכותלי הטירה, וניסה לפרוץ אל בית גריפינדור, היה פרסי אחראי על התלמידים שהיו באולם הגדול, בשעה שיתר המורים תרו בנרות אחר הרוצח.

בסוף שנת הלימודים, הצליח פרסי לעבור בהצלחה את מבחני הכשפומטרי שלו, וסיים בהצלחה ובהצטיינות יתרה את לימודיו בבית הספר הוגוורטס. שאיפותיו לעתיד היו גבוהות ביותר.

עבודתו במשרד הקסמים עריכה

לאחר שסיים פרסי את לימודיו בהוגוורטס, הוא התחיל לעבוד במשרד הקסמים במחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי בין קוסמים, תחת חסותו של ברטמיוס קראוץ' האב. פרסי כיבד והעריץ את דרך פעולתו ואת היחס שהעניק ברטמיוס קראוץ' לעבודתו.

במהלך אותה שנה, הוא היה הממונה על כתיבת הדו"ח בעניין התקן האחיד של עוברי הקדרות. הוא למד והכיר את כל התוכניות אשר נועדו להיות בטורניר הקוסמים המשולש, ונהנה מאוד מהעובדה שהוא ידע על כך לפני אחיו הקטנים.

כשבועיים לפני אליפות העולם בקווידיץ', עבר פרסי את מבחני ההתעתקות שלו בהצלחה, והחל להתעתק כל פעם אל חדר האוכל בארוחת הבוקר כדי להוכיח שהוא מסוגל. בחופשת הקיץ, הלך פרסי וויזלי יחד עם יתר בני משפחתו לצפות במשחק גביע הקווידיץ' הבינלאומי. בזמן המשחק, פגשו בני משפחתו במקרה את ברטמיוס קראוץ' האב, שכינה את פרסי וויזלי "וותר'בי". כינוי זה הביך את פרסי.

במהלך אליפות העולם בקווידיץ', הופיעו אוכלי המוות, יצרו טרור, וגרמו לסיום האירוע. פרסי וויזלי, אביו, אחיו ומשרד הקסמים נלחמו באוכלי המוות בזמן הטורניר.

בתקופה שלאחר אותו אירוע, פרסי נאלץ לעבוד יותר מבדרך כלל, בשל מספרם הרב של המכתבים שנשלחו אל המחלקה שלו מקרב הציבור הרחב והמבוהל מאירועי גביע הקווידיץ' הבינלאומי.

לקראת חג המולד של שנת 1994, הפך פרסי וויזלי להיות עוזרו האישי של ברטמיוס קראוץ' האב, ועבד בקביעות על פי הוראות האדון, אותן קיבל דרך ינשופים. קראוץ' החל להופיע פחות בעבודתו; הוא טען שהוא זקוק להפסקה זמנית כדי לנוח מעבודתו, להתאושש מהאירועים ולהתמודד עם רגשות האשם שחש לאחר האכזבה העולמית מאירועי משחק הקווידיץ' הבינלאומי. פרסי וויזלי החל לקבל יותר תפקידים שהיו בעבר תפקידיו של האדון קראוץ'. במסגרת תפקידיו, נכח פרסי וויזלי בנשף חג המולד שהתרחש בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ואף היה שופט במשימה השנייה בטורניר הקוסמים המשולש, ממלא את מקומו של האדון קראוץ'.

למרות כל ההשקעה של פרסי בתפקידיו, הוא לא השתתף כשופט במהלך המשימה השלישית (אלא קורנליוס פאדג', שר הקסמים). הוא אף נלקח לחקירה בעקבות הפרשה שבה התגלה ברטמיוס קראוץ' האב המבולבל בלב היער האסור. החשד היה שהוטל לחש אימפריוס על ברטמיוס, ופרסי היה זה שמילא אחר הוראותיו של אדם אחר במשך כל אותו הזמן.

הקרע המשפחתי עריכה

כאשר קורנליוס פאדג' הטיל ספק, והכחיש את טענותיו החוזרות והנשנות של הארי אודות שובו של וולדמורט, הוא האמין שמדובר בתכניתו של הישיש אלבוס דמבלדור, אשר ניסה לגזול ממנו את תפקידו כשר הקסמים, ולכן הוא ביטל את השמועות והכחיש אותן בכל תוקף.

פרסי וויזלי התקבל להיות עוזרו המתלמד של קורנליוס פאדג', למרות החקירה עליו לפני כן. פרסי, ששמח מהכבוד ומעבודתו החדשה, ציפה לכך שמשפחתו תתגאה בו, ותקבל אותו בהצדעה, אך להפך - משפחתו הפנתה לו עורף, וכעסה על תפקידו החדש. אביו טען שפרסי קיבל את התפקיד רק מפני שמשרד הקסמים רוצה לעקוב אחר פעולות משפחתו, וכך להגיע אל אלבוס דמבלדור. פרסי, אשר נפגע מאוד מדברים אלו, הטיח באביו מילים קשות חסרות רגש, בהן הוא האשים את אביו בכך שהוא אדם חסר שאיפות, ושרק בגללו משפחתם ענייה. הוא אף אמר, שהוא לא אידיוט דיו כדי להאמין לדבריו של שוטה זקן כמו דמבלדור, וציין שנאמנותו היא נאמנות טהורה למשרד הקסמים.

בעקבות מאורע זה, ניתק פרסי וויזלי את קשריו עם משפחתו, ודאג שכולם ידעו שאין לו יותר כל קשר עם בוגדי הדם אשר היו משפחתו. לאחר מכן, הוא ארז את חפציו, עבר לגור בלונדון, והמשיך לעבוד לצד קורנליוס פאדג' במשרד הקסמים. אימו, אשר אהבה אותו מאוד, נסעה עד ללונדון כדי לנסות להשיב אותו אל חיק משפחתו, אך הוא טרק את הדלת בפניה. פרסי היה בן משפחת וויזלי היחיד אשר לא הצטרף אל מסדר עוף החול.

עוזר זוטר לשר הקסמים עריכה

בקיץ 1995, השתתף פרסי בשימוע של הארי פוטר, בו הואשם בשימוש בקסם בפני מוגלגים. תפקידו של פרסי וויזלי היה לתעד את השימוע ולכתוב את כל המתרחש בו. במהלך השימוע של הארי פוטר פרסי לא הביע בו כל תמיכה, ואף נמנע מליצור עימו קשר עין או לדבר עם אביו,שהמתין להארי מחוץ למשרדי השימוע. כשהארי שמע על אי תמיכתו היתה לו הרגשה שהוא רוצה לבעוט בו,

הריחוק שלו מבני משפחתו הלך והתעצם, ועל אף שהוא לא יצר קשר או התרועע איתם, זכר פרסי לברך את אחיו רון על מינויו למדריך בית גריפנדור, אך עם הברכה הנהדרת באה גם הבקשה המוגזמת, שדרשה מרון לנטוש את חברו הארי פוטר, שלדבריו של פרסי וויזלי משפיע עליו לרעה. בנוסף לכך, פרסי וויזלי טען שיום יבוא ובני משפחתו יצטערו על כך שהם האמינו לאלבוס דמבלדור. רון נפגע מאוד מהמכתב, קרע אותו לגזרים, ושרף אותו בלהבות האח של חדר המועדון. מכתב זה פגע גם ברגשותיו של הארי פוטר, אך היום טרם נגמר ופרסי וויזלי לא חדל ממעשיו - הוא התראיין לנביא היומי, וסיפר על מינויה של דולורס אמברידג' למפקחת העליונה של הוגוורטס.

בחג המולד של שנת 1995, לא ביקר פרסי את בני משפחתו, ולא קיבל בהערצה את הסוודר שסרגה למענו אימו, להיפך - הוא השיב לה את השי ארוז. הוא אף לא ביקר את אביו בבית החולים על שם הקדוש מנגו, ולא דאג כלל לברר על סיבות הימצאותו של האב בבית החולים.

בתחילת שנת 1996, היה פרסי בין האנשים אשר נשלחו לבית הספר הוגוורטס בעקבות חשיפת צבא דמבלדור על-ידי פלוגת הפיקוח של דולורס אמברידג'. תפקידו של פרסי היה שוב להנציח את המאורע על הדף. כאשר קורנליוס פאדג' האשים את דמבלדור בכך שהוא בונה צבא נאמנים כדי להילחם ולהפיל את הממשלה, התרגש פרסי בליבו. פרסי התבקש לשלוח העתק של הדו"ח אל הנביא היומי, ולכן התעתק מהמקום זמן קצר לפני הימלטות המנהל.

בעקבות המאבק שהתרחש במחלקת המיסתורין, גילה פרסי שהארי צדק, ולא שיקר אודות שובו של אדון האופל. למרות האמת המרה שגילה, לא היה בליבו האומץ לשוב ולהתנצל בפני משפחתו, והוא המשיך לעבוד למען משרד הקסמים בתור עוזרו האישי של רופוס סקרימג'ר.

במהלך חג המולד של שנת 1996, רופוס סקרימג'ר הכריח את פרסי וויזלי לבוא עימו אל בית משפחת וויזלי, אל המחילה. רופוס סקרימג'ר ניצל את פרסי וויזלי כדי להתקרב אל הארי פוטר. פרסי לא הרגיש בנוח בשל העובדה שהוא נמצא יחד עם בני משפחתו, ושהוא לא תכנן לראותם בחג המולד. אימו, שראתה אותו, רצה אליו וחיבקה אותו בחום, בעוד יתר המשפחה בהתה בו ולא עשתה דבר. הביקור של הבן אצל הוריו ואחיו היה ביקור קצר, והסתיים בסערה כאשר פרסי עזב את הבית כשמחית של גזר לבן מתבוסס עליו, פרי מעלליהם של פרד, ג'ורג' וג'יני וויזלי.

ביוני 1997, השתתף פרסי וויזלי כמו יתר חברי משרד הקסמים, ביניהם גם דולורס אמברידג', בהלוויתו של אלבוס דמבלדור.

כיפור ואיחוד עריכה

ב-1 באוגוסט 1997, נערכה בבית משפחת וויזלי החתונה של ביל וויזלי ופלר דלאקור. פרסי וויזלי היה בן המשפחה היחיד שלא נכח במאורע המשמח, למרות תקוותה של מולי וויזלי שהוא יבוא. באותו היום, משרד הקסמים נפל לידי אוכלי המוות, ורופוס סקרימג'ר נרצח על ידי הלורד וולדמורט. את מקומו תפס פאיוס ת'יקנס - ראש המטה לאכיפת חוקי הקסם, אשר היה תחת לחש האימפריוס. עם כל השינויים, המשיך פרסי וויזלי לעבוד למען משרד הקסמים, אך עדיין יצר קשר עם אברפורת' דמבלדור – אחיו הצעיר של אלבוס דמבלדור, שהיו לו קשרים עם מסדר עוף החול.

במאי 1998, שמע פרסי וויזלי מפיו של אברפורת' שהוגוורטס הולך להילחם מול אוכלי המוות והלורד וולדמורט. בעקבות כך, הגיע פרסי אל "ראש החזיר", ומשם עבר דרך המנהרה אל חדר הנחיצות, בתקווה להגיע לפני שהקרב יגמר. להפתעתו הרבה, הוא מצא בסוף המערה את מרבית בני משפחתו, מנסים לעצור את אחותו הקטנה ג'יני מלהצטרף למלחמה. הוא התנצל בפני משפחתו ואחיו פרד היה הראשון שסלח לו. פרסי התאחד שוב עם בני משפחתו, ונלחם עימם נגד אוכלי המוות.

הקרב על הוגוורטס עריכה

במהלך הקרב על הוגוורטס, נלחם פרסי וויזלי לצד אחיו פרד. פרסי נלחם מול שר הקסמים, אדונו פאיוס ת'יקנס. הוא לעג לו, ואף הגיש את התפטרותו בעל פה. פרד, אחיו, היה מופתע מהלצותיו של אחיו הבוגר, וקרן מרוב אושר. האושר התפוגג במהרה כשקירות הטירה לקחו עימן קורבן – פרד וויזלי. פרסי הוכה בהלם וביגון, ולא היה מוכן לעזוב את גופת אחיו עד שהונחה במקום מבטחים בעזרתם של הארי ורון. פרסי היה שבור בגלל אובדן אחיו, והסתער חזרה אל הקרב כשבליבו בוערת להבת הנקמה. בעזרתה הוא נלחם באוגוסט רוקווד, הרוצח שגזל ממנו את אחיו. בסיומו של הקרב, רוקווד שותק על ידי אברפורת' דמבלדור. בזמן שרוקווד שותק, פרסי וויזלי ואביו שיתקו את פאיוס ת'יקנס.

לאחר הקרב עריכה

לאחר סוף מלחמת הקוסמים השנייה, חזר פרסי לעבוד תחת משרד הקסמים בתור עובד בכיר תחת שר הקסמים החדש, קינגסלי שאקלבולט. בהמשך חייו, התחתן פרסי וויזלי עם אישה בשם אודרי, ונולדו לו שתי בנות – מולי ולוסי וויזלי. ב-1 בספטמבר 2017, היה פרסי וויזלי ברציף ¾9. ככל הנראה, הוא ליווה את אחת מבנותיו או את שתיהן בדרכן אל בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. ברציף, שוחח פרסי וויזלי עם ברום על תקנות הקשורות לתחבורה. מכך, אנו יכולים להסיק שהוא, כפי הנראה, עובד במחלקת התחבורה הקסומה במשרד הקסמים.

מראה חיצוני עריכה

פרסי וויזלי מתואר כאדם גבוהה ורזה הדומה לאביו, לאחיו הבכור, ביל ולאחיו הצעיר, רון. כמו כל בני משפחת וויזלי, שיערו ג'ינג'י ופניו עוטות נמשים. הוא מרכיב משקפי קרן. לרוב, פרסי נהג להתייחס ולהציג את עצמו בצורה רהוטה ומכובדת, אך הוא נראה בדרך כלל יומרני וטיפשי.

אישיות ותכונות עריכה

פרסי היה נער שאפתן מאוד, שהקדיש את רוב שנותיו למשרד הקסמים בניסיון להיות באחד הימים שר הקסמים של בריטניה. פרסי הקפיד מאוד לשמור על חוקים ועל צייתנות. הוא כיבד את משרד הקסמים, וכשהצטרף אליו, קיווה שמשרד הקסמים יכבד אותו בחזרה. פרסי לרוב נראה כאדם מתנשא ויהיר שמנסה להישמע מכובד. הוא נהג לקרוא להוריו בכינויי תואר רשמיים, בעוד יתר אחיו קראו להוריהם בשמות חיבה.

פרסי נחשב לאדם שמציג את דעותיו בקול רם. הוא הציע לא מעט הצעות בנוגע לשחרורו של סיריוס בלק, בהן, לפי דעתו, על המשרד לנקוט לשם עצירת הפושע. יתרה מכך, פרסי וויזלי זלזל בלודו בגמן, אך עדיין ניסה להרשימו לטובה כשפגש אותו בגביע העולם בקווידיץ'.

פרסי נראה גם כאדם נפוח, עקשן ומתייחס לדברים ברצינות יתרה. דבר זה הוביל לכך שלרוב אחיו התבדחו על חשבונו, אך פרסי היה גם בעל חוש הומור כמו יתר בני משפחתו, ואנו עדים לכך בהתבדחויות יחד עם פנלופה קלירווטר ובהלצותיו כלפי שר הקסמים פאיוס ת'יקנס בעת הקרב על הוגוורטס.

פרסי קידם את עצמו מאוד במהלך הספרים בסולם הדרגות במשרד הקסמים. הוא ניסה להשיג במשרד הקסמים תפקידים מכובדים, ולא פסק לנסות גם אחרי שכל משפחתו בחרה בדרך אחרת. הוא פעל בעיוורון על מנת להשיג את רצונותיו, וגמע בשקיקה את דברי המשרד, שהיו בעיניו האמת האחת והיחידה. האמונה המלאה שלו במשרד הקסמים גרמה לכך שהוא הפסיד שלושה אירועים משפחתיים חשובים, והם: צירוף בני משפחתו אל מסדר עוף החול, פגישת אביו הפצוע בקדוש מנגו והחתונה של אחיו הבכור. פרסי קיבל על עצמו את האמת וחזר אל חיק משפחתו רק כאשר משרד הקסמים נפל לידי אוכלי המוות ואדונם, הלורד וולדמורט.

יכולות קסם ומיומנויות עריכה

פרסי היה קוסם מצטיין ומחונן ביותר. הוא עבר בהצטיינות יתרה את כל מבחני הבגרות והכשפומטרי בהם הוא נבחן.

  • התעתקות: פרסי וויזלי עבר את מבחן ההתעתקות, וקיבל את הרישיון להתעתק באופן חופשי.
  • יכולות קרב: במהלך הקרב על הוגוורטס, נלחם פרסי בשר הקסמים פיוס ת'יקנס והביס אותו.
  • שינוי צורה: במהלך הקרב שלו עם ת'יקנס, שינה פרסי את צורתו של אדונו לקיפוד-ים. שינוי צורה מסוג זה נחשב למורכב במיוחד.

אטימולוגיה עריכה

השם פרסי הינו קיצור השם פרסיבל, הנגזר מהשפה הצרפתית. פירוש השם פרסיבל הוא "להביט מבעד למסך". השם פרסיבל היה שמו של אחד מאבירי השולחן העגול שפעלו למען המלך ארתור האגדי. ייתכן שהשם פרסיבל ניתן בכוונה לפרסי, כחלק מדפוס, כפי שאביו עונה לשם ארתור ואילו אחותו לשם ג'נברה (גרסה נוספת לשם ג'וונבר). בספרים, השם פרסיבל הוא שמו האמצעי של אלבוס דמבלדור וכפי שאנו יודעים, גם אלבוס היה בעבר בעל שיער ג'ינג'י. דבר זה מרמז שייתכן שיש בין משפחת וויזלי לבין משפחת דמבלדור קשר משפחתי עתיק. ייתכן גם שהשם פרסי נלקח מהמיתולוגיה היוונית, כשהוא קיצור של השם פרסאוס, שפירושו: "המשחית". דבר זה יכול לרמז על כך שפרסי הרס את הקשר עם משפחתו.

שמו האמצעי של פרסי הוא איגנציוס, שם שנשא גם דוד אימו איגנציוס פרווט. השם איגנציוס הוא וריאציה של שם רומי עתיק, ופירושו "אש". השם איגנציוס היה שמם של מספר קדושים ובהם מייסד מסדר הישועים.

מאחורי הקלעים עריכה

  • את דמותו של פרסי וויזלי מגלם השחקן הניו-זילנדי כריס רנקין, בסרטים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר וחדר הסודות", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", "הארי פוטר ומסדר עוף החול", "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלקים 1+2".
  • בסרטים, פרסי וויזלי מוצג ללא משקפיים.
  • השם האמצעי של פרסי, איגנציוס, ניתן לו ככל הנראה על-שם דוד אימו.
  • פרסי ואשתו אודרי קראו לביתם הבכורה מולי, על-שם אימו של פרסי.
  • לפרסי ולשני מנהליו הראשונים, ברטמיוס קראוץ' האב וקורנליוס פאדג', הייתה תכונת אופי משותפת – מוכנות לשים את שאיפות הקריירה שלהם מעל לכל דבר אחר - כולל מערכת היחסים עם בני המשפחה והחברים. אך לעומת שני מנהליו, הוא היה מוכן להודות בטעותו ולהשיב את הסדר על כנו. בנוסף לכך, מעמדו מעולם לא נפגע במשרד הקסמים, בשונה מהשניים האחרים, אשר סולקו מהמשרד בבושת פנים.
  • בעוד שבסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול" פרסי תואר כאחד מבין תומכיו של קורנליוס פאדג', הושמטו הפרטים על מינויו של פרסי לעוזרו הזוטר של שר הקסמים, וכן כל פרט אשר עשוי לרמוז על כך שפרסי ערק ממשפחתו, כשהוא החליט להישאר צייתן למשרד ולקבל את גרסתו על שוולדמורט לא חזר.
  • היות שבסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2" פרסי היה לא יותר מדמות רקע, מעולם לא הוצג בסרטים הניכור של פרסי ממשפחתו או התנצלותו והאיחוד המשפחתי שהגיע בעקבותיה.
  • מתוך ששת הסרטים בהם הוצג, דמותו של פרסי נשאה טקסט רק בשלושת הסרטים הראשונים. בשלושת הסרטים האחרונים פרסי לא השתתף באף דיאלוג.