HarryPotter-wiki
Advertisement

A roxforti kviddicspálya mérkőzés közben

A kviddics (korábbi nevén: querditch-lápi játék vagy kwidditch)[1] egy seprűnyélen játszott varázslósport. A boszorkányok és varázslók körében legjobban ismert és legnagyobb rajongásra számot tartó sport, Rubeus Hagrid szerint hasonló szenvedély lengi körbe a játékot, mint a muglik esetében a labdarúgást.

A játék célja, hogy több pontot szerezzünk mint az ellenfél. Minden gól (a kvaff átdobása az ellenfél három karikájának egyikén) 10 pontot ér, míg az aranycikesz elfogása 150 pontot. A játék kétféleképpen érhet véget: ha az aranycikeszt valamelyik csapat fogója elkapta, vagy a két csapatkapitány közös megegyezéssel felfüggeszti a mérkőzést. Néhány mérkőzés a határozatlan időtartam miatt igen hosszúra nyúlt, A kviddics évszázadai című munka szerint a leghosszabb ismert mérkőzés hat hónapig tartott.[2]

A játék története[]

Bár a kviddics volt az első (és ezidáig egyetlen) seprűjáték, amely világszerte osztatlan népszerűségre tett szert a varázslótársadalom körében, semmiképpen sem az első seprűjáték a mágia történetében. A kviddics számos ősi, lokálisan népszerű seprűsport különböző elemeiből tevődött össze, így tett szert egyedülálló játékélményre és ismertségre.[3]

Régmúlt idők seprűjátékai[]

A játék fejlődése[]

Az aranycikesz[]

Szervezeti háttér[]

A kviddicspálya[]

Lásd még: Kviddicspálya

Szabályok[]

Posztok a csapatban[]

Szabálytalanságok[]

A felszerelés[]

A mérkőzés[]

Kviddicsligák és tornák[]

Ismert kviddicscsapatok[]

Lásd még: Kviddicscsapatok listája

A rajongók[]

A színfalak mögött[]

Hivatkozások[]

  1. A kviddics évszázadai, 3. fejezet (A querditch-lápi játék)
  2. Harry Potter és a bölcsek köve, 11. fejezet (Kviddics)
  3. A kviddics évszázadai, 2. fejezet (Régi korok seprűjátékai)

Advertisement