HarryPotter-wiki
Advertisement

„A fiamat és a menyemet Tudjukki csatlósai juttatták ide. Mindketten aurorok voltak, a varázslótársadalom köztiszteletben álló tagjai. Kimagaslóan tehetségesek, mind a ketten...”

Augusta Longbottom a család sorsáról mesél[3]

A Longbottom család egy aranyvérű brit varázslófamília, Szent Huszonnyolcak egyike.[4] A család rokonságban állt a Black-házzal, az Abbott, a Flint, a Yaxley, a Weasley, a Kupor és a Potter családokkal.

A Longbottomok nem voltak ismeretesek, hogy az aranyvérű felsőbbrendűség eszméit támogatnák. Bizonyos információk arra utalnak, a Weasley családnál is prominensebb pozícióval rendelkeztek a brit varázslótársadalomban. Például Callidora Blacket családja nem tagadta ki, miután hozzáment Harfang Longbottomhoz. Presztízsüket minden bizonnyal növelte, hogy Frank és Alice Longbottom kiváló képességű varázslókként és aurorokként voltak számontartva.

A család legutóbbi generációi nagy erővel támogatták Dumbeldore Seregét és A Főnix Rendjét, mely feketemágiaellenes szervezetek ellenezték a vértisztaság eszméit és a mugliivadékok, illetve a muglik jogainak védelmében is harcoltak.

Családtörténet[]

Az első varázslóháborúban[]

„A vád maguk ellen nem más, mint hogy foglyul ejtették és a Cruciatus-átokkal megkínozták Frank Longbottom aurort, abban a hiszemben, hogy az ismeri bukott vezérük, a Sötét Nagyúr jelenlegi tartózkodási helyét. Vádoljuk magukat továbbá azzal, hogy Cruciatus-átoknak vetették alá Frank Longbottom feleségét, így próbálván vallomásra bírni az aurort. Tervük az volt, hogy megkeresik és újra hatalomra segítik vezérüket, akinek a nevében feltehetőleg már korábban is gaztetteket követtek el.”

Id. Bartemius Kupor felolvassa a Longbottomék megkínzásával vádolt Halálfalók ellen szóló vádakat.[5]

Frank és Alice Longbottom, Neville szülei, mindketten aurorok és A Főnix Rendjének tagjai voltak. 1981. október 31-én a halálos átok visszahullott a Harry Pottert megölni próbáló Voldemortra, akinek így teste meghalt. A Sötét Nagyúr néhány hűséges Halálfalója (Bellatrix, Rodolphus és Rabastan Lestrange; valamint az ifj. Bartemius Kupor) azonban ebbe nem nyugodott bele és a minisztériumnak dolgozó, fontos pózíciót betöltő Longbottomék kivallatásával akarták megtudni Voldemort tartózkodási helyét.[5] A Sötét Nagyúr hívei olyan kegyetlenséggel (a Cruciatus-átokkal) kínozták meg a két aurort, hogy memóriájuk és kognitív képességeik legjava visszafordíthatatlanul károsodott. Neville szülei állandó lakóként a Szent Mungo Varázsnyavalya- és Ragálykúráló Ispotályba kerültek.

A két varázslóháború között[]

A történtek után Neville Longbottom zsémbes nagyanyjához került, aki előszeretettel hangoztatta, a fiúból sosem lesz akkora varázsló mint szülei voltak. Neville és nagymamája gyakran látogatták meg a fiú szüleit a Szent Mungoban. Neville később csatlakozott Dumbledore Serehégez, a Harry Potter által vezetett feketemágiaellenes önképzőkörhöz.[6]

A második varázslóháborúban[]

Neville levágja Nagini, Voldemort óriáskígyójának fejét.

„Akkor leszek én halálfaló, amikor befagy a pokol. Éljen Dumbledore Serege!”

Neville Longbottom válasza Voldemortnak a roxforti csata utolsó perceiben.[7]

Neville a második varázslóháború eseményeinek aktív résztvevője és alakítója volt. Dumbledore Seregének tagjaként és Harry Potter barátjaként részt vett a Rejtély- és Misztériumügyi Főosztályon és a csillagvizsgáló toronynál vívott csatában.

1998-ban Neville és nagymamája, Augusta Longbottom részt vettek a varázslóháborút lezáró roxforti csatában, és mindketten túl is élték a harcokat. A csata egy szakaszában Voldemort felajánlotta Neville-nek a csatlakozást Halálfalói közé, amit a fiú mereven elutasított. Griffendél kardjával Neville lefejezte Naginit, Voldemort óriáskígyóját és hetedik horcruxát, ezzel lehetővé tette Harry számára, hogy végérvényesen legyőzze a Sötét Nagyurat.[8]

A család közelmúltbeli története[]

A varázlsóháború után Neville rövid ideig aurorként dolgozott a Brit Mágiaügyi Minisztériumnál, majd a gyógynövénytan professzora lett a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolában.

Ismert családtagok[]

Személy Jegyzetek
Harfang Longbottom A család egy aranyvérű tagja, aki Callidora Blacket vette el feleségül.[9]
Callidora Longbottom (szül. Callidora Black) Előbbi felesége, Cedrella Weasley (szül. Cedrella Black) és Charis Kupor (szül. Charis Black) testvére.[9]
Algie Longbottom Frank Longbottom nagybátyja.[10]
Enid Longbottom Előbbi felesége.[10]
Mr. Longbottom Algie testvére, Frank Longbottom édesapja.[10]
Augusta Longbottom Előbbi felesége és Frank Longbottom édesanyja.[10]
Frank Longbottom Auror, A Főnix Rendjének tagja, Neville Longbottom édesapja.
Alice Longbottom Előbbi felesége, auror, A Főnix Rendjének tagja, Neville Longbottom édesanyja.
Neville Longbottom Frank és Alice fia, Dumbledore Seregének tagja, a gyógynövénytan professzora a Roxfortban.
Hannah Longbottom (szül. Hannah Abbott) Előbbi felesége és a Foltozott Üst varázslókocsma tulajdonosnője.

Családfa[]

Black-ház

Longbottom család

Bizonytalan rokonság
 
Mr. Longbottom
 
Augusta Longbottom
 
Algie Longbottom
 
Enid Longbottom

Callidora Black
 
Harfang Longbottom

Frank Longbottom
 
Alice Longbottom

Abbott család

1 fiú
 
1 lány

Neville Longbottom
 
Hannah Abbott

Hivatkozások[]

  1. Harry Potter és a bölcsek köve, 7. fejezet (A Teszlek Süveg)
  2. Horatius Lumpsluck kijelentése szerint a Black család minden tagja Mardekáros volt a Longbottom családban pedig sok a Black-házból származó.
  3. Harry Potter és a Főnix Rendje, 23. fejezet (Karácsony a zárt osztályon)
  4. Writing by J.K. Rowling: "Pure-Blood" at Pottermore
  5. 5,0 5,1 Harry Potter és a Tűz Serlege, 30. fejezet (A merengő)
  6. Harry Potter és a Főnix Rendje
  7. Harry Potter és a Halál Ereklyéi, 36. fejezet (Hiba a tervben)
  8. Harry Potter és a Halál Ereklyéi
  9. 9,0 9,1 A Black-ház családfája
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 Lásd a Longbottom családfát.

Advertisement