HarryPotter-wiki
Advertisement

Perselus Piton (1960. január 9.1998. május 2.) egy angol félvér varázsló volt, aki a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola bájitaltantanáraként (1981-1996), a Mardekár-ház házvezetőjeként (1981-1997), a Sötét Varázslatok Kivédése tárgy tanáraként (1996-1997), majd az iskola igazgatójaként dolgozott (1996-1997). A két varázslóháború alatt kettős ügynökként működött, tagja volt A Főnix Rendjének, de közben a Sötét Nagyúr is egyik legmegbízhatóbb Halálfalójának gondolta.

Édesapja Tobias Piton egy mugli volt, míg édesanyja Eileen Prince egy boszorkány. Piton Cokeworth iparvárosában nőtt fel, szülei Fonó soron található házában. Kilencéves korában találkozott Lily és Petunia Evans-szel. Lilybe első látásra beleszeretett és élete végéig erős érzelmeket táplált iránta, amely meghatározta sorsának alakulását.[1]

Piton 1971-ben kezdte meg roxforti tanulmányait, ahol a Mardekár-házba osztották be, míg Lily a Griffendélbe került. Piton a rivális ház tagjaként állandó célpontja lett James Potter és Sirius Black bántalmazásainak. Az iskolában való megvetett helyzete fokozta a feketemágia iránti érdeklődését és növelte bosszúvágyát az őt terrorizáló Tekergők ellenében. Későbbi iskolai éveiben egy, az aranyvérű felsőbbrendűségben hívő mardekáros társaságba keveredett, ami kellemetlenül érintette a mugli származású Lilyvel való barátságát, olyannyira, hogy a lány ötödéves korában, egy komoly inzultus után végül minden kapcsolatot megszakított Pitonnal.[2]

Bár tanulmányaiban sikereket ért el (bájitaltanból olyan kiváló képességekkel bírt, hogy a Lump Klub tagja lett), az évek során felgyűlt sérelmei és Lilyvel elromlott kapcsolata miatt rendkívül boldogtalan és elégedetlen volt, ezek kompenzálására csatlakozott Voldemort Halálfalóihoz és az első varázslóháború javarészét a Sötét Nagyúr hűségén szolgálta végig. Miután tevékenysége révén Lily és családja veszélybe került, igyekezett jóvátenni korábbi tévedését és információkat szolgáltatott ki Albus Dumbledore-nak a Sötét Nagyúr terveiről, e kettős ügynöki játszmát pedig a második varázslóháború alatt is folytatta. Pitont a roxforti csata alatt Voldemort ölte meg, abból a téves megfontolásból, hogy ezzel ő lesz a Pálcák Urának gazdája.

Csak halála után derült ki az igazság lojalitásáról: Miután közvetve hozzájárult Lily Potter halálához, egész hátralévő életében azon dolgozott, hogy megvédje a szeretett nő fiát a Sötét Nagyúrtól.

Életrajz[]

Korai évek (1960–1971)[]

Roxforti évek (1971–1978)[]

Az első varázslóháború idején (1970–1981)[]

A háborúk között (1981–1995)[]

A második varázslóháború idején (1995–1997)[]

Fizikai jellemzők[]

Személyiség és képességek[]

Etimológia[]

A színfalak mögött[]

Megjelenések[]

Források és jegyzetek[]

  1. Harry Potter és a Halál Ereklyéi, 33. fejezet (A Herceg meséje)
  2. Harry Potter és a Főnix Rendje, 28. fejezet (Piton legrosszabb emléke)
Advertisement