FANDOM

Showme
„მიჩვენე!“
ამ სტატიის თემაა ჰოგვორტსის დირექტორი იქ ჰარი პოტერის სწავლის წლებში. შესაძლოა, ეძებთ სტატიას, რომელშიც აღწერილია ჰარი პოტერის ვაჟი ალბუს პოტერი, პროფესორ დამბლდორის ოჯახი ან შოკოლადის ბაყაყის ბარათი.
"ალბუს დამბლდორი არც პატივმოყვარე გახლდათ და არც თვითკმაყოფილი; შეეძლო, ნებისმიერ ადამიანში ეპოვა თუნდაც უმნიშვნელო, მაგრამ დასაფასებელი თვისება. ჩემი აზრით, ადრეულ ასაკში ახლობლების დაკარგვამ დიდი ჰუმანურობა და თანაგრძნობის უნარი შესძინა. ვერც კი გამოვთქვამ, ისე დამაკლდება შისი მეგობრობა, მაგრამ ჩემი დანაკარგი არაფერია ჯადოქართა სამყაროს დანაკარგთან შედარებით. იგი, უდავოდ, ჰოგვორტსის ყველაზე გამორჩეული და საყვარელი დირექტორი იყო, კეთილი, მამაცი და ყოველთვის მზადმყოფი, სელი დაუფიქრებლად გაენოდებინა დრაკონის ყვავილით სახედაკენკილი ბიჭუნასათვისაც კი ეს თვისება გააჩნდა ჯერ კიდევ მაშინ, როცა პირველად შევხვდი მას."
—ალბუდ დამბლდორის გახსენება[წყარო]

პროფესორი ალბუს პერსივალ ვულფრიკ ბრაიან დამბლდორი, მ.ო. (პირველი კლასი), მაგთა შორის უზენაესი, ჯადოქრობის დოქტორი, ჯადოქრობის მაგისტრი, მაგიის ბაკალავრი[19] (დაახლ.1881 წლის ზაფხული[1] [3]30 ივნისი, 1997[3]) იყო ინგლისელი შერეულსისხლიანი ჯადოქარი, ბნელი ძალებისგან თავდაცვის ხელოვნების პროფესორი, მოგვიანებით ტრანსფიგურაციის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი და ჯადოქართა საერთაშორისო კონფედერაციის წევრი (?–1995) და ვიზენგამოტის უმაღლესი მსაჯული (?–1995; 1996–1997). ითვლებოდა თავისი, შესაძლოა — ყველა დროის უდიდეს ჯადოქრად. მისი მშობლები იყვნენ პერსივალ და კენდრა დამბლდორები. აგრეთვე ჰყავდა უმცროსი და-ძმა, აბერფორთი და არიანა. მამა აზკაბანში პატიმრობისას დაიღუპა, როდესაც ალბუსი ჯერ პატარა იყო, ხოლო დედა და და შემთხვევით მოკლეს. ასეთ ადრეულ ასაკში დანაკარგებმა მასზე დიდი გავლენა იქონიეს და უკეთეს პიროვნებად აქციეს.

მართალია, თავდაპირველად, გელერტ გრინდელვალდს წარსულში მეგობრობის გამო ვერ ებრძოდა, მან ნიუ-იორკში გააგზავნა ნიუტ სკამანდერი, რომელსაც დაავალა ქარიშხალა ფრენკის გათავისუფლება. ნიუტი მისი მითითებით აგრეთვე პარიზში გაემგზავრა, სადაც კრიდენს ბერბონი უნდა გადაერჩინა. პარიზში ლეტა ლესტრეინჯის ტრაგიკული დაღუპვის შემდეგ ალბუსმა გადაწყვიტა, უფრო მეტი წვლილი შეეტანა გრინდელვალდთან ბრძოლაში, რომელშიც აგრეთვე ჩაერთვნენ ნიუტი, თესეუსი, ტინა, იაკობი, იუსუფი და ნაგინი. თუმცა, დამბლდორისგან ფარულად, გელერტმა უკანასკნელის იდუმალი ნათესავი, აურელიუს დამბლდორი მის წინააღმდეგ გამოიყენა.

გლობალური ჯადოქრული ომის შემდეგ დამბლდორმა სახელი გაითქვა, როგორც ადამიანმა, რომელმაც გრინდელვალდი დაამარცხა, აღმოაჩინა დრაკონის სისხლის გამოყენების თორმეტი მეთოდი და ჩაატარა კვლევები ალქიმიაში ნიკოლას ფლამელთან ერთად.

სწორედ დამბლდორის ინიციატივით ჩამოყალიბდა ლორდ ვოლდემორის საწინააღმდეგო მოძრაობა, ვინაიდან მან პირველი ჯადოქრული ომის დროს დააარსა ფენიქსის ორდენი. ვოლდემორის მოულოდნელი დაბრუნების, მეორე ჯადოქრული ომის დაწყების და კორნელიუს ფაჯის თანამდებობიდან წასვლის შემდგომ დამბლდორმა სწრაფად შეკრიბა მეორე ფენიქსის ორდენი. იგი ეხმარებოდა ჯეიკობის დედმამიშვილს ამ უკანასკნელი მიერ დაწყევლილი საცავის ძიებაში, ისევე, როგორც ჰარის, რონს და ჰერმიონს — ჰოგვორტსში სწავლის პირველი ექვსი წლის განმავლობაში. მოგვიანებით მათ მის პატივსაგებად საკუთარ რაზმს დამბლდორის არმია უწოდეს.

ვინაიდან ბრძენი იყო და ლეგენდარულ ძალას ფლობდა, იქცა ერთადერთ ჯადოქრად, რომელსაც ვოლდემორი უფრთხოდა. 19451997 წლებში უძლეველი ჯოხის ბატონი იყო და ბევრი მას ჰოგვორტსის უდიდეს დირექტორად თვლიდა. როდესაც იგრძნო, რომ დაწყევლილი ბეჭედი მას შეიწირავდა, საკუთარი სიკვდილი სევერუს სნეიპთან ერთად დაგეგმა. ამ ჩანაფიქრით, სნეიპმა იგი ასტრონომიის კოშკში მოკლა.

მართალია, დაიღუპა, მის მიერ განხორციელებული გეგმით ვოლდემორი საბოლოოდ დამარცხდა და განადგურდა და ჯადოქრულ სამყაროში მშვიდობამ დაისადგურა. დამბლდორი იყო ერთადერთი დირექტორი, რომელიც ჰოგვორტსში პატივით დამარხეს. მისი პორტრეტი სკოლაში ეკიდა. ჰარიმ თავის მეორე ვაჟს მოგვიანებით მის და სნეიპის პატივსაცემად ალბუს სევერუსი დაარქვა.

გამოჩენები

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.0 1.1 „ჰარი პოტერი და სიკვდილის საჩუქრები“, თავი 18 („ალბუს დამბლდორის ცხოვრება და სიცრუე“) - როდესაც დამბლდორმა ჰოგვორტსი დატოვა, 18 წლის იყო. ვინაიდან მისი დაბადების დღე არ დაემთხვა პერიოდს 1 სექტემბრიდან ივნისის შუა რიცხვებამდე, აშკარაა, რომ იგი ზაფხულში დაიბადა, შესაძლოა — ივლისში ან აგვისტოში, ვინაიდან ჯერ კიდევ 17-ს იყო, როდესაც გელერტ გრინდელვალდს დაუმეგობრდა.
  2. „ჯადოსნური ცხოველები: გრინდელვალდის დანაშაულებები — ორიგინალური სცენარი“, სცენა 27 - ფილმი აღწერს გელერტ გრინდელვალდის გაქცევიდან სამი თვის შემდეგ მიმდინარე მოვლენებს. 1927 წლის 30 მაისს ალბუსი ჯერ კიდევ 45 წლის არის, რაც ნიშნავს, რომ მისი დაბადების დღე აგვისტოს ბოლოს იყო.
  3. 3.0 3.1 3.2 3.3 Pottermore-ზე - (იხ. ეს სურათი)
  4. 4.0 4.1 „ჰარი პოტერი: შეზღუდული გამოცემა“ - „გრაფიკული ხელოვნების განყოფილების ცნობარი“ (იხ. ეს სურათი)
  5. „ჰარი პოტერი და სიკვდილის საჩუქრები“, თავი 7 („ალბუს დამბლდორის ანდერძი“) - რუფუს სკრიმჯერის და ჰერმიონ გრეინჯერის თანახმად სამინისტროს დამბლდორის საკუთრების მხოლოდ 31 დღის განმავლობაში საკუთარ მფლობელობაში დატოვების უფლება ჰქონდა, როგორც ამას ნებადართული კონფისკაციის დეკრეტი ითვალისწინებდა. რონალდ უისლი, ჰერმიონ გრეინჯერი და ჰარი პოტერი დამბლდორის პირად მფლობელობაში არსებული ნივთების მფლობელები გახდნენ 1997 წლის 31 ივლისს, ჰარის მეჩვიდმეტე დაბადების დღეს. ვინაიდან ამ თავში ნახსენებია, რომ „ოცდათერთმეტი დღე გავიდა“, რაც ნიშნავს, რომ ალბუსი დაიღუპა ამდენივე დღით ადრე, 30 ივნისის საღამოს.
  6. ორივე მშობელი ჯადოქრები ჰყავდა, თუმცა დედა, კენდრა დამბლდორი, იყო მაგლური წარმოშობის, რაც ნიშნავს, რომ იგი შერეულსისხლიანიც იყო.
  7. „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“
  8. „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“, თავი 1 („ბიჭი, რომელიც ცოცხალი გადარჩა“) - „მისი შევერცხლილი თმა-წვერის მიხედვით თუ ვიმსჯელებდით, ძალზე ხანდაზმული კაცი ჩანდა. თმაც და წვერიც იმსიგრძე ჰქონდა, თავისუფლად ჩაიტანდა ქამარში“.
  9. „ჰარი პოტერი და ფილოსოფიური ქვა“, თავი 1 („ბიჭი, რომელიც ცოცხალი გადარჩა“) - „ნახევარმთვარისებრი სათვალის მიღმა ნათელი, ცოცხალი, ლურჯი თვალები უციმციმებდა.“
  10. 13 ივლისი, 2007 Bloomsbury-ს ჩატი ჯ.კ. როულინგთან
  11. ალბუს დამბლდორის ფაქტების დოკუმენტი, Pottermore-ზე (Internet Archive-იდან) (იხ. ეს სურათი)
  12. „ჰარი პოტერი და ცეცხლოვანი თასი“, თავი 28 („ბატონ კრაუჩის გაგიჟება“) - „ჯადოსნური ჯოხი ჰაერში აღმართა და ჰაგრიდის ქოხის მიმართულებით დაუმიზნა. ჯოხის წვერიდან რაღაც ვერცხლისფერი გამოიჭრა და ხეებს შორის ჩიტი-მოჩვენებასავით ჩაიქროლა.“
  13. ჯ.კ. როულინგი ედინბურგის წიგნების ფესტივალზე, კვირა, 15 აგვისტო, 2004- "[შ:] რა ფორმა აქვს დამბლდორის პატრონუსს? [ჯკრ]: კარგი კითხვაა. ვინმემ იცის? მინიშნება არის. იქ ოდნავ ახსენებენ. ფენიქსია, რომელიც დამბლდორთანაა გაიგივებული, მიხვდებით, რატომ.“
  14. „ჰარი პოტერი და სიკვდილის საჩუქრები“, თავი 20 („ქსენოფილიუს ლავგუდი“) - „დამბლდორი მკვდარია, ვნახე, როგორც მოკლეს, მკვდარიც ვნახე. ნამდვილად მკვდარია. თანაც, მისი პატრონუსი ფენიქსი იყო და არა — ფურირემი“
  15. ჯუდ ლოუ საუბრობს ახალგაზრდა დამბლდორის როლის შესრულებაზე, EW.com
  16. „ჯადოსნური ცხოველები და სად ვიპოვოთ ისინი (ფილმი)“ (იხ. ეს სურათი)
  17. „ჰარი პოტერი და აზკაბანის ტყვე“, თავი 18 („მთვარეულა, გრძელკუდა, მაწანწალა და ქორბუდა“), რემუს ლუპინი ამბობს: „მაშინ პატარა ვიყავი, როცა დამკბინეს...მერე დირექტორდ დამბლდორი დანიშნეს, მას ძალიან შევეცოდე“. როგორც უთითებს ჯ.კ. როულინგის პუბლიკაცია: „რემუს ლუპინი“ საიტ Wizarding World-ზე, რემუს ლუპინი მაქციად იქცა, სანამ 5 წლის გახებოდა, 1965 წლის მარტში, ხოლო დამბლდორი მას უკვე დირექტორის სახით ეწვია მეთერთმეტე დაბადების დღემდე. ამრიგად, დამბლდორი დირექტორი გახდა 1965 წლის მარტის და 1971 წლის მარტის შუალედში.
  18. Pottermore-ზე - შესავალი გრიფინდორელებისთვის (გაშიფრული ვარიანტი იხ. აქ)
  19. „ჰარი პოტერის ფილმების ჯადოქრობა“