Wikia

Dark Mark Over London
Aanval op Londen
Gebeurtenis informatie
Locatie

Londen, Engeland

Deelnemer(s)

De aanval op Londen was een conflict wat plaats vond in de zomer van 1996 tijdens de Tweede Tovenaarsoorlog. De aanval werd georganiseerd door Fenrir Vaalhaar en een klein groepje Dooddoeners. Ze vlogen in de Wegisweg en vernietigde een paar vestigingen. Ook zorgde ze ervoor dat de Millennium Bridge inzakte en vermoordden ze Florian Fanielje. In opdracht van Heer Voldemort, ontvoerdden ze ook Meneer Olivander (de toverstokkkenmaker).

De AanvalEdit

WegiswegEdit

Charing Cross Road (HP6)

Dooddoeners vliegen naar de Wegisweg

Op de dag van de Aanval verscheen als allereerst het Duistere Teken boven de stad en een moment later kwamen de Dooddoeners al. Ze vlogen in een groepje door de Lekke Ketel heen en gingen gelijk de Wegisweg in waar tot nu toe nog steeds de reden niet bekend is. Ze doden Florian Fanieltje in hun woede en vernielden zijn winkel. Ook namen ze Olivander mee naar Villa Malfidus om hem vervolgens te kunnen martelen voor informatie. Kort na de moord en de ontvoering Verdwijnselde ze uit de Wegisweg.

Millenium BridgeEdit

Ook Verschijnselde later op een van de bruggen van London. Ze vlogen op en neer naast de brug en lieten met
Death Eaters destroyed the Millennium Bridge

Aanval op de brug

spreuken de kabels van de brug kappen. Hierdoor werd eerst de brug naar boven gelanceerd en later tot zinken gebracht. Hierbij werden er een paar Dreuzels vermoord die op de brug liepen. Er is maar een Dreuzel die weet van de afkomst van de aanslag en dat is de Dreuzelminister.

VerschijningEdit