Wikia

Albus_potter.png
Albus Severus Potter
Biografische informatie
Geboren Tussen 1 september 2005 en 31 augustus 2006, Groot-Brittannië
Bloed status Halfbloed
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Haar kleur Zwart
Oog Kleur Groen
Huid Kleur Bleek
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Affiliatie
Afdeling
Trouw

Albus Severus Potter (Engels: Albus Severus Potter) is het tweede kind van Harry en Ginny . Hij is rond 2006 geboren, en is vernoemd naar Albus Perkamentus en Severus Sneep, volgens Harry de twee beste schoolhoofden die Zweinstein ooit gekend heeft.

In 2017 gaat hij voor het eerst naar Zweinstein. Door de grappen van zijn oudere broer James Sirius Potter is hij bang dat hij in Zwadderich ingedeeld wordt, in plaats van Griffoendor, waar bijna zijn hele familie heeft gezeten. Harry stelt hem gerust dat het niet uitmaakt waar hij komt, en vertelt dat Severus Sneep uit Zwadderich kwam en dat hij een van de moedigste mensen was die hij kende. Hij vertelt ook dat de Sorteerhoed bij het sorteren van Harry twijfelde tussen Zwadderich en Griffoendor, maar Harry werd in Griffoendor plaatste, omdat hij dat vroeg. Het maakt Harry helemaal niet uit in welke afdeling Albus geplaatst wordt. Als hij maar gelukkig is. Uiteindelijk wordt hij in Zwadderich gesorteerd, waar hij het, ondanks de steun van iedereen, best moeilijk mee heeft.

734px-AlbusSeverusPotter
Albus Severus Potter is de enige van de drie kinderen van Harry Potter die de ogen van Harry Potter en zijn Oma Lily Potter heeft geërfd. 
Potters

Familie Potter

VerschijningenEdit

BronEdit