Arthur Weasley wand.png
Arthur Wemel's toverstok
Geschiedenis informatie
Bezitter beschrijving
Meester(s) Arthur Wemel
Bezitter(s) Arthur Wemel
Toverstok informatie

Arthur Wemel's toverstok was gemaakt van een onbekend houtsoort, met een onbekende kern en lengte.

Geschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]

In 1992 gebruikte Arthur zijn toverstok om Harry Potter's bril te repareren na een ongeluk met het Haardrooster tijdens een reis naar de Wegisweg om schoolbenodigdheden te kopen.[1]

In 1994 gebruikte hij het om de geblokkeerde openhaard op Ligusterlaan 4 te openen terwijl Harry Potter uit het huis van de Duffelingen werd opgehaald, zodat de openhaard kon worden gebruikt voor transport naar het Nest via het Haardrooster. Arthur beloofde Herman Duffeling dat hij, voordat hij vertrok, alles zou repareren.

Tijdens hetzelfde bezoek moest Arthur Dirk Duffeling's tong verkleinen, nadat de jongen een Ton-Tong-Toffee had gegeten die Fred Wemel opzettelijk had laten vallen. Hiervan moest meneer Wemel de Duffelingen goed overtuigen, aangezien ze begrijpelijk van streek waren.[2]

Na te zijn aangevallen en bijna te zijn gedood door Nagini, bezochten Arthur's familie en vrienden hem in 1995 in St. Holisto's. Arthur gebruikte zijn toverstok om wat extra stoelen tevoorschijn te toveren zodat iedereen zich comfortabel kon voelen.[3]

In 1997 gebruikte Arthur het tijdens de Strijd van de Zeven Potters en in 1998 tijdens de Slag om Zweinstein.

Trivia[bewerken | brontekst bewerken]

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Referenties[bewerken | brontekst bewerken]

  1. Harry Potter en de Geheime Kamer, Hoofdstuk 4 (Bij Klieder & Vlek)
  2. Harry Potter en de Vuurbeker, Hoofdstuk 4 (Terug naar Het Nest)
  3. Harry Potter en de Orde van de Feniks, Hoofdstuk 22 (St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes)

Bron[bewerken | brontekst bewerken]

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia