Wikia

Bieb

De bieb

De bibliotheek is enorm: tienduizenden boeken, duizenden planken, honderden smalle gangetjes. Er zijn hier boeken over van alles. Bijvoorbeeld boeken over vervloekingen en bezweringen, boeken over watermonsters en meermensen, boeken over befaamde heksen en tovenaars, over magische uitvindingen. Helemaal achterin de bibliotheek is er ook en Verboden Afdeling. Deze afdeling is gescheiden van de rest van de bibliotheek door een touw. Om een boek hier uit te krijgen heb je een getekende nota van één van de leerkrachten nodig. Hier vind je boeken die vol staan met krachtige Duistere Magie die nooit werden gegeven op Zweinstein, en die alleen gelezen worden door de oudere studenten die gevorderde Verweer Tegen de Zwarte Kunsten volgen. Hermelien wordt vaak geassocieerd met de bibliotheek, omdat ze vaak leest en altijd bij een probleem een boek raadpleegt.

De boeken hebben bladderende, vale gouden letters op de ruggen. Sommige boeken hebben helemaal geen titel en op 1 boek zit een donkere vlek die akelig veel op bloed lijkt. Op de onderste plank staat een groot, zwartzilveren boek dat loodzwaar is en begint te gillen als je het open doet.

Madame Rommella is de bibliothecaresse.

De bieb sluit om acht uur. Dan doet madame Rommela de lichten uit en stuurt je weg.

Boeken die in de Verboden Afdeling staan:

BronEdit