Wikia

MBulstrode
Bullemans familie
Biologische informatie
Bloed status

Volbloed of halfbloed

Familie leden
Status

Waarschijnlijk bestaand

Relaties
Verwante Families

Zwarts familie

Affiliatie
Afdeling

Zwadderich

Bullemans (Engels: Bulstrode) was de achternaam van een tovenaarsfamilie. Ze waren een fanatieke volbloed familie[1] en één van de Reine Achtentwintig.[2] De meer recentere leden, zoals Margriet Bullemans, zijn halfbloed, wat suggereert dat één of meerdere leden van de Bullemans familie Dreuzel of Dreuzelgeboren echtgenoten, ouders of grootouders hadden.[3] Ze zijn ver verwant aan de families Zwarts, Hork, Korzel en Potter.[4]

Familieleden Edit

Etymologie Edit

  • Bullemans is een verouderd woord, dat in betekenis ongeveer gelijkstaat aan "bullebak".
  • Bulstrode is een uiterst zeldzame achternaam in het Verenigd Koninkrijk. De oorsprong ervan is onzeker, maar het kan worden afgeleid van een plaatsnaam die "fort op het moeras" betekent (Oud-Engels burh, "fort" en strod, "moeras") of "Bur's moeras" (Bur, de naam van een familie en strod). Bulstrode Park is een groot park in het noordwesten van de stad Gerrard's Cross in Buckinghamshire, Engeland.

Referenties Edit

  1. Violetta Bullemans trouwde met Cygnus Zwarts II, die leefde in de late negentiende en vroege twintigste eeuw. Gezien de overtuigingen van het gezin en omdat haar nakomelingen volbloed waren, betekend dit dat Violetta ook een volbloed was.
  2. Writing by J.K. Rowling: "Pure-Blood" op Pottermore
  3. Harry Potter and Me
  4. Zwarts stamboom

Bron Edit

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia