Wikia

Slytherin common room
Zwadderich Kerker
Locatie informatie
Locatie

Kerkers, Kasteel Zweinstein, Hooglanden van Schotland, Groot-Brittannië

Bewoner(s)

Huidige studenten van Zwadderich

"Ons symbool is de slang, de wijsste van alle wezens; onze afdelingskleuren zijn smaragdgroen en zilver, en onze leerlingenkamer bevindt zich achter een verborgen muur in de kerkers. Zoals je kunt zien, kijken de ramen uit op de diepten van het Zwarte Meer. We zien vaak de reusachtige inktvis voorbij zwemmen — en soms meer interessante wezens. De leerlingenkamer geeft meestal het gevoel van een mysterieus, onderwater scheepswrak."
—Beschrijving van de kerker[src]

De Zwadderich Kerker, ook bekend als de Leerlingenkamer van Zwadderich,[1] dient als de leerlingenkamer voor de studenten van Zwadderich op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Over het algemeen bevat het verschillende tinten groen en de haardmantel is versierd met een portret van een serpent (allemaal geassocieerd met de afdeling).

GeschiedenisEdit

Harry Ron polyjuice2

Draco Malfidus wordt ondervraagd door een vermomde Harry Potter en Ron Wemel

In Harry Potter's tweede jaar betraden hij en Ron Wemel de leerlingenkamer van Zwadderich, vermomd als Vincent Korzel en Karel Kwast met behulp van Wisseldrank, om de identiteit van de Erfgenaam van Zwadderich te achterhalen. Het wachtwoord was "Bloedzuiver" toen Draco Malfidus hen naar binnen leidde. Doordat de Wisseldrank na bijna een uur was uitgewerkt, werden Harry en Ron gedwongen de leerlingenkamer te verlaten, zonder dat zij wisten wie de Erfgenaam van Zwadderich was. Ze hadden echter wel ontdekt dat Malfidus niet de Erfgenaam was, zoals zij oorspronkelijk dachten.[2]

In 1998 probeerde Harry, onder de schuilnaam "Herman Liguster", zijn valse bewering dat hij lid was van Zwadderich te verdedigen door de locatie van de kerker aan de de Bloedhonden te beschrijven.

In 2020, na Albus Potter's catastrofale avonturen met de "echte" Tijdverdrijver, kwam zijn vader naar de slaapzaal om met hem te praten over de gebeurtenissen.[3]

IngangEdit

Er is een deur aan de rechterkant van de Binnenkomsthal (als je de marmeren trap naar de voordeuren van het kasteel afdaalt)[4] die het meest door de studenten van Zwadderich wordt gebruikt om hun leerlingenkamer te bereiken. Achter de deur bevinden zich een reeks stenen treden die diep in de kerkers afdalen.

Merk op dat deze deur anders is dan de ingang van de smalle trap die naar het kantoor van Sneep leidt.

De ingang van de leerlingenkamer bevindt zich achter een kale stenen muur in de kerkers van het kasteel van Zweinstein. Er is een wachtwoord vereist om binnen te treden; waarna een passage wordt onthuld die naar de leerlingenkamer leidt.

LeerlingenkamerEdit

"De Zwadderich leerlingenkamer is een lange, lage, ondergrondse kamer met ruwe stenen muren en ronde, groenachtige lampen die met kettigen aan het plafond hangen. Het haardvuur knetterd onder een uitbundig versierde haard waardoor er schaduwen van leerlingen en sierlijk meubilair langs de muren dansen."
—Beschrijving van de leerlingenkamer[src]
SlytherinCommonRoom

De leerlingenkamer is een kerker-achtige ruimte met groenige lampen en stoelen. Deze kerker strekt zich gedeeltelijk uit onder het meer, waardoor het licht in de kamer een groene tint krijgt. De leerlingenkamer heeft veel lage gesteunde zwarte en donkergroene, lederen banken; schedels; en donkerhouten kasten. Het is versierd met wandtapijten van beroemde middeleeuwse Zwadderaars. Het heeft een vrij grote, maar vooral ook koude, atmosfeer.

Het wachtwoord voor de leerlingenkamer verandert elke veertien dagen en wordt op het prikbord geplaatst. Studenten van Zwadderich worden gewaarschuwd om studenten uit andere afdelingen nooit naar de leerlingenkamer te brengen, of om het wachtwoord te onthullen. Vermoedelijk heeft er in meer dan zeven eeuwen geen buitenstaander de leerlingenkamer betreden, tot Harry en Ron de leerlingenkamer van Zwadderich betraden.[5]

Vanaf 2016 kreeg een portret van Hildebrand Slakhoorn een plek in de leerlingenkamer vanwege zijn dapperheid tijdens de Slag om Zweinstein.[6]

WachtwoordenEdit

TriviaEdit

9b16a549c734a9f425ae5bfe726a7f43 full
  • In de video game-versie van Harry Potter en de Geheime Kamer, is er een andere manier om bij de leerlingenkamer te komen, met verschillende vijanden zoals kabouters en keltische aardmannetjes. Er is tevens een brug tussen de kerkers en de leerlingenkamer die omhoog wordt gehouden door Ectoplasma. Doordat een Zwadderaar dit Ectoplasma laat verdwijnen, moet je een andere manier vinden om de brug te herstellen.
  • Op Pottermore werd onthuld dat de reuzeninktvis vaak voor de ramen verschijnt, en soms meer interessante wezens, en dat het geluid van het zwiepende water 's ontspannend is.
  • Als er geen buitenstaanders sinds 1991 voor zeven eeuwen de leerlingenkamer betraden, betekent dit dat de laatste keer dat een buitenstaander het betrad in de late 13de eeuw was.

Verschijning Edit

Zie ookEdit

Referenties Edit

  1. Harry Potter en de Geheime Kamer (game)
  2. Harry Potter en de Geheime Kamer, Hoofdstuk 12 (De Wisseldrank)
  3. Harry Potter en het Vervloekte Kind
  4. Harry Potter en de Orde van de Feniks, Hoofdstuk 38 (De Tweede Oorlog Begint)
  5. Pottermore introducties van de afdelingen#Zwadderich (gearchiveerd)
  6. Korte Verhalen van Zweinstein: Macht, Politiek en Kakelende Klopgeesten, Hoofdstuk 3 (Hildebrand Slakhoorn)
  7. De deur van de leerlingenkamer verschijnt en verdwijnt op magische wijze wanneer we hem tegenkomen.

BronEdit

Deze pagina is een (gedeeltelijke) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wiki