Wikia

Erumpent
Wezen informatie
Kenmerken

Grote gloeiende hoorn

Status

Kleine aantallen

De Erumpent is een groot, grijs, Afrikaans beest met een enorme kracht. Hij weegt soms een ton en wordt vanuit de verte vaak voor een neushoorn aangezien.

EigenschappenEdit

De Erumpent heeft een dikke huid waarop de meeste bezweringen en vervloekingen afschampen, een grote, scherpe hoorn op zijn neus en een lange, touwachtige staart. De Erumpent is alleen agressief als hij getreiterd wordt, maar als hij de aanval inzet, is het resultaat meestal catastrofaal. De hoorn van de Erumpent doorboort elk materiaal, van huid tot metaal en bevat een dodelijke vloeistof. Alles wat met deze vloeistof wordt ingespoten ontploft. Het aantal Erumpenten is beperkt, omdat de mannetjes elkaar regelmatig laten exploderen gedurende de paartijd en ze maar één jong per keer krijgen . Afrikaanse tovenaars behandelen de Erumpent met de grootst mogelijke voorzichtigheid. Hoorn, staart en explosieve vloeistof worden allemaal gebruikt in toverdranken, hoewel ze gelden als Gevoelige Handelswaar, Klasse B.

GeschiedenisEdit

Een vrouwelijke Erumpent is een van de dieren die uit Newts koffer weet te ontsnappen. Wanneer Newt zich afvraagt waar een groot dier dat van savannen en waterpoelen houdt naartoe zou gaan in New York City, antwoordt Kowalski dat Central Park het meest waarschijnlijke is.

Ondertussen schaatst een groep kinderen op een grote, bevroren vijver in Central Park. Wanneer een van de jongens uitglijdt en weer overeind wil komen, ziet hij een grote gloeiende hoorn onder het ijs, die al snel weer verdwijnt.

Niet veel later ontdekken Newt en Kowalski de vrouwelijke Erumpent, die bronstig is, in de dierentuin van Central Park waar ze verschillende kooien heeft vernield en zo verschillende dieren heeft laten ontsnappen. Ze probeert een nijlpaard te verleiden, maar met behulp van een zogenoemde 'paardans' en een speciale stof leiden Newt en Kowalski haar af tot ze haar terug in de koffer weten te krijgen.

BronEdit