Wikia

ProfFiliusFlitwickWandNN8262
Filius Banning's toverstok
Geschiedenis informatie
Bezitter beschrijving
Meester(s)
Bezitter(s)
Toverstok informatie
Filius Banning's toverstok was gemaakt van een onbekend houtsoort, met een onbekende kern en lengte.

Geschiedenis Edit

In 1991 gebruikte Banning zijn toverstok om de kerstbomen in de Grote Zaal te versieren met gouden bellen.[1]

In maart 1996 gebruikte Banning zijn toverstok om een zweefspreuk over Sybilla Zwamdrift haar koffers uit te spreken en haar op die manier terug in het kasteel te helpen, nadat Dorothea Omber haar had ontslagen.[2]

Hij was in staat om indrukwekkende magie met deze toverstok te gebruiken, zoals het uitvoeren van geavanceerde spreuken en het duelleren met vele tovenaars in zijn tijd.

Het heeft een hoekig, kruisvormig handvat en is gemaakt van een licht hout met een diepbruine tint richting het einde.

Trivia Edit

  • Het is mogelijk dat de toverstok ook als dirigeerstok voor het koor werd gebruikt.

VerschijningEdit

Referenties Edit

  1. Harry Potter en de Steen der Wijzen, Hoofdstuk 12 (De Spiegel van Neregeb) - ""Je hebt gelijk," zei Ron. Hij scheurde zijn blik los van professor Banning, die gouden bellen uit zijn toverstok liet borrelen en die over de takken van de laatste boom drapeerde."
  2. Harry Potter en de Orde van de Feniks, Hoofdstuk 26 (Voorzien en Onvoorzien) - "Professor Banning kwam ook vlug aanlopen. Hij hief zijn toverstok op en piepte: "Locomotor hutkoffers!" De koffers van professor Zwamdrift rezen omhoog en zweefden de trap op, gevolgd door professor Banning.

Bron Edit

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia