Wikia

AstoriaPortrait
Goedleers familie
Biologische informatie
Bloed status

Volbloed

Familie leden
Status

Bestaand; tenminste in vrouwelijke lijn

Relaties
Verwante Families
Affiliatie
Afdeling

Zwadderich

Trouw

Goedleers (Engels: Greengrass) was de achternaam van een volbloed[1][2] tovenaarsfamilie en één van de Reine Achtentwintig.[3] Ze zijn verwant door middel van huwelijk aan de Malfidus familie en ver verwant aan de families Zwarts en van Detta.

Familiegeschiedenis Edit

Van de Goedleers familie is bekend dat ze de filosofie van volbloed overheersingsdrang hebben overgenomen,[2] hoewel, na de verschrikkingen van de Tweede Tovenaarsoorlog, Astoria Goedleers die overtuigingen heeft opgegeven ten gunste van een toleranter wereldbeeld en zelfs weigerde om haar zoon op te voeden met de overtuiging dat "Dreuzels uitschot zijn", ondanks dat dit zorgde voor spanning tussen haar en haar schoonouders, Lucius en Narcissa Malfidus.[2]

FamilieledenEdit

Tovenaar(s) Notities
Astoria Malfidus (née Goedleers) Vrouw van Draco Malfidus en de moeder van Scorpius Malfidus.
Daphne Goedleers Astoria's oudere zus, ze zat op Zweinstein in Harry Potter's jaar, maar was gesorteerd in Zwadderich en was één van Patty Park's bendeleden.
Draco Malfidus Man van Astoria Malfidus.
Scorpius Malfidus Zoon van Astoria Malfidus en Draco Malfidus.

EtymologieEdit

  • De achternaam Greengrass, lijkt te komen van de woorden "green" en "grass" dat de afdelingskleuren van Zwadderich benadrukt. Deze gedachte zou geschikt zijn als de Goedleers familie traditioneel in Zwadderich werd gesorteerd.

Trivia Edit

  • Hoewel de achternaam Goedleers zou kunnen verwijzen naar iemand die "goed leert", was Daphne niet één van de selecte studenten die Toverdranken op P.U.I.S.T.-niveau volgde. Dit kan betekenen dat ze niet de vereiste score behaalde of het niet de moeite waard vond om de lessen op P.U.I.S.T.-niveau te volgen.[4]

VerschijningEdit

Referenties Edit

  1. Astoria Goedleers' zoon werd door Ron Wemel in de epiloog van Harry Potter en de Relieken van de Dood beschreven als een volbloed, wat betekent dat Astoria zelf ook een volbloed zou zijn geweest.
  2. 2,0 2,1 2,2 Writing by J.K. Rowling: "Draco Malfoy" op Pottermore
  3. Writing by J.K. Rowling: "Pure-Blood" op Pottermore
  4. Harry Potter en de Orde van de Feniks

BronEdit

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia