Wikia

Irmina Patricia
Biografische informatie
Geboren 17 April 1969
Gestorven 2 Mei 1998
Bloed status Halfbloed of Volbloed
Titel(s) Professor
Fysieke beschrijving
Geslacht Vrouw
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Professor
Trouw Zweinstein, Albus Perkamentus

Irmina Patricia (Engels: Irmina Patricia) is een personage uit de Harry Potter-boekenreeks. 

Vroegere LevenEdit

Irmina was vroeger de vrouw van Amycus Kragge ze was zo verliefd op hem dat ze hem geen moment met rust liet ze waren getrouwd en kregen samen een dochter Patricia veel is niet bekend over haar Vroegere Leven

Jaar 1969-1991Edit

Ze word geboren in 1969 in het dorpje Willshire ook krijgt ze een baan in 1991 tot professor Rekenkunde tijdens kerstmis vind ze professor Krinkel wel een rare man hij stottert altijd als hij tegen haar praat ook word Cho Chang haar lievelings-leerling tijdens Krinkel uitlegt dat een Trol in de kerkers zit loopt ze naar De Verboden Gang en tovert de toegangs-poort toe met de Slotspreuk ze is ook een machtige heks alleen is ze wat zwakker dan Albus Perkamentus, Minerva Anderling, Severus Sneep en Pomona Stronk omdat ze toen ze 4 was per ongeluk een Verzwakheids drankje binnendronk en inslikte.

Jaar 1994 - 1995Edit

In Harry Potter en de Vuurbeker komt ze niet veel voor ze is boos op Harry wanneer hij (zogezegt) zijn naam in de Vuurbeker gestopt geeft en praat daarom niet met hem en geeft hem lage cijfers onder andere 2 of 3. waneer ze ziet dat Carlo Kannewasser gedood Verschijnselt geeft met Harry door de bekers krijgt ze medelijden met Harry.In Harry Potter en de Orde van de Feniks is ze niet veel meer in haar lokaal omdat in haar kantoor een paar Vuurkrabben zitten die losgelaten zijn uit een kooi ze krijgt ook ruzie met Zwamdrift omdat in de toekomst bol stond dat Amycus Kragge een Dooddoener was geworden en daarom komt ze niet meer in Zwamdrift lokaal wanneer Dorothea Omber dringt haar ontslag te nemen komt er een duel waar in ze Omber wegkaatst op de grond door de Imperiusvloek wanneer Irma op de trappen loopt word ze bijna geraakt door de Bombarada Maxima terwijl ze een wandeling aan het maken is in de 7de Verdieping en geeft ze een genoeg van dat ze Harry dwars zit en ze geeft toestemming aan Fred en George Wemel om Drakenvuurwerk te lanceren in De Grote Zaal waar de slijmballen examen is.

Jaar 1996 - 1997Edit

Tijdens de toespraak van Albus Perkamentus vind ze zich zelf niet meer veilig op Zweinstein maar word gerust gesteld door Filius Banning Tijdens de vlucht van de Dooddoeners vecht ze tegen Fenrir Vaalhaar die aan het vluchten is maar dan word ze geraakt door de Imetimenta Curse door Alecto Kragge.

Harry Potter en de Relieken van de DoodEdit

in Harry Potter en de Relieken van de Dood geeft ze zoveel verdriet dat Perkamentus dood is dat ze het lokaal van Verweer Tegen de Zwarte Kunsten vervloekt ze het lokaal met Expulso. Ze maakt een foutje met een vloek maar komt in een Ontplofvloek daarom word ze verzorgt in De Ziekenzaal waar uit blijkt dat de ontplofspreuk door Karel Kwast is gestuurd zodat de Rekenkunde gestopt is en word Karel Kwast vervloekt door Filius Banning door de Bubbelspreuk zodat zijn spreuken of vloeken mislukken.

Slag om ZweinsteinEdit

Tijdens de Slag om Zweinstein is ze krachtig en weten alleen Jeegers en Fenrir Vaalhaar te verslaan om de trappenhal wanneer ze duelleert tegen Pius Dikkers Verschijnselt Jeegers een beetje verder van haar en ontploft met de Bombarda Maxima het trapstuk waar ze opstaat. Ze raakt in de ontploffing en rolt van de trap af door de Cruciatusvloek door Pius Dikkers daarom is ze gestorven.