Credence Barebone.jpg
Koenraad Barbot
Biografische informatie
Geboren Ca. 1901
Bloedstatus Halfbloed of volbloed
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Familie informatie
Familie Mary Lou Barbot (pleegmoeder)
Chastity Barbot (pleegzus)
Madelief Barbot (pleegzus)
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw Tweede Salemers (voormalig)
Gellert Grindelwald

Koenraad Barbot (Engels: Credence Barebone) was Amerikaanse tovenaar die in de 20ste eeuw leefde. Hij werd geadopteerd door Mary Lou Barbot die zijn magie onderdrukte waardoor Koenraad een Obscurus ontwikkelde en daarmee een gewillig wapen werd voor Gellert Grindelwald.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

Omstreeks 1905 werd Koenraad Barbot geadopteerd door Mary Lou Barbot.

In 1926 maakte hij kennis met Porpentina Goldstein die hem redde van een woede aanval van zijn pleegmoeder. Niet lang daarna verloor hij de controle over zijn Obscurus en wist hij voor de nodige onrust in New York te zorgen. Koenraad werd benadert door de schouwer Percival de Graaf, in werkelijkheid een vermomming van Gellert Grindelwald, om de Obscurus te lokaliseren, want volgens De Graaf had hij deze in de omgeving van Koenraad gezien.

Na een poging om de pers in te schakelen werd Koenraad beledigd door Henry Shaw jr.. In reactie hierop liet hij vervolgens zijn Obscurus los op Shaw jr. en doodde hem. Kort daarop vond hij thuis onder het bed van Madelief Barbot een toverstok. Toen zijn moeder hem met de stok betrapte wilde zij hem met Koenraads riem slaan. Koenraad vertelde haar dat de stok van Madelief was en toen wilde Mary Lou haar slaan, waarop Koenraad zijn magie aansprak en vervolgens met zijn Obscurus haar doodde.

Koenraad nam toen contact op met Perceval de Graaf in de hoop dat die hem kon helpen, maar De Graaf tartte hem waarop Koenraad opnieuw de Obscurus losliet. De Graaf zag zijn fout in en was vastbesloten om hem te vangen. In het metrostation werd hij gestopt door Newt Scamander, maar deze was niet instaat om Koenraad te redden toen deze weer in een Obscurus veranderde. De Obscurus werd grotendeels vernietigd door de Amerikaanse tovenaars, maar een gedeelte van de Obscurus wist te ontkomen.

Verschijningen[bewerken | brontekst bewerken]