Wikia

Harry and Ginny 3
Liefde is een diepe en krachtige emotie van gehechtheid aan een ander wezen. Liefde kan bij iemand bovennatuurlijke krachten oproepen of iemand een blij gevoel geven. Iemand vol haat zoals Marten Vilijn, die geen of heel weinig liefde heeft gehad, snapt niet echt veel van deze magie. Ook zijn deze tovenaars bijna altijd duister. Echterlijk is Liefde wel de aller krachtigste magie in de wereld en ook de meest mysterieuze manier van magie, wat uiterst moeilijk te begrijpen is. Liefde komt ook voor in de Dreuzel-wereld, alleen hierbij wordt geen magie opgeroepen.

Verkeringen in de Harry Potter SerieEdit

Ron Wemel - Hermelien Griffel

Ronhermyhbp

Ron Wemel - Belinda Broom

Ron-weasley-lavender-brown

Lily Potter - James Potter

734px-James&LilyDancing

Lily Potter - Severus Sneep

Severus en Lily

Remus Lupos - Nymphadora Tops

615px-01 Lupin Nymphadora Dh

Harry Potter - Ginny Wemel

Harry en Ginny in 1996

Molly Wemel - Arthur Wemel

402px-Arthur and Molly Weasley

Geschiedenis Edit

1890 -1900Edit

In 1899 keerde Albus Perkamentus zich tegen zijn vriend Gellert Grindelwald vanwege zijn liefde voor zijn broer en zus. Hij versloeg Gellert Grindelwald uiteindelijk in 1945.

1920 - 1930Edit

In 1925 raakte Merope Mergel zo verliefd op Marten Vilijn Sr., dat ze haar familie verraadde met het zuiver bloed. Ook gebruikte ze een Liefdesdrank om Marten Vilijn op haar verliefd te laten raken. Toen Marten Vilijn dit hoorde werd hij woedend, daarom is dit ook één van de redenen waarom Marten Vilijn liefde niet snapt en zo duister is geworden.

1970 - 1980 Edit

Rond 1977 veranderde het karakter van James Potter voor zijn liefde voor Lilly Potter. Hierdoor stopte hij met pesten van mensen met de Levicorpus spreuk.

1980 - 1990 Edit