Wikia

Lucian Bakzijl
Biografische informatie
Geboren 1977
Bloed status Halfbloed of Volbloed
Titel(s) Drijver
Fysieke beschrijving
Geslacht man
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw Zwadderich

Lucian Bakzijl was een Zwadderich student op Zweinstein van 1988-1995. Hij was een Drijver voor het Zwerkbalteam van Zwadderich in het schooljaar 1993-1994.

BiografieEdit

Lucian Bakzijl startte op Zweinstein in 1988, hij werd gesorteerd bij Zwadderich en werd Drijver bij het Zwerkbalteam van Zwadderich.

Tijdens de laatste Zwerkbalwedstrijd van het seizoen (Griffoendor tegen Zwadderich) in zijn zesde jaar. Bole sloeg express tegen Alicia Spinet aan met zijn knuppel hij zei echter dat het een ongeluk was en dat hij eigenlijk een Beuker wou raken. In wraak sloeg George Wemel hem met zijn elleboog in zijn gezicht, Madame Hooch gaf daarvoor twee penalties een voor Griffoendor en een voor Zwadderich.

In Bakzijl's zevende en laatste jaar was het Toverschool Toernooi wat ervoor zorgde dat de Zwerkbalwedstrijden werden afgelast. Hij en de andere Drijver Peregrine Derrick werden vervangen door Vincent Korzel en Karel Kwast. Angelique Jansen (de nieuwe aanvoerder van het Zwerkbalteam van Griffoendor) maakte een grapje over Bole en Derrick.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit