Wikia

Christian45

Heer Voldemort

Een non-verbale spreuk (Engels: Nonverbal Spell) is een spreuk die wordt uitgevoerd zonder de bezweringsformule hardop te zeggen. Uitvoeren van nonverbale spreuken is zeer moeilijk en vergt veel oefening in de praktijk, omdat het alleen concentratie en geestelijke discipline eist. Leerlingen Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus krijgen non-verbale spreuken pas in hun zesde jaar tijdens de lessen Verweer tegen de Zwarte Kunsten en Transfiguratie voor hun P.U.I.S.T.examen . Harry Potter had opgemerkt dat vele leerlingen tijdens het oefenen van deze spreuken een hoofd krijgen alsof ze een overdosis Poe-Pie-Nee hadden ingenomen.

EffectiviteitEdit

Sommige spreuken, zoals Levicorpus, zijn eenvoudiger nonverbaal uit te voeren dan anderen. Meeste spreuken, lijken echter minder effectief dan normaal wanneer de bezweringsformule niet wordt gezegd. Bijvoorbeeld, zou de onbekende vloek die Hermelien Griffel ernstig verwond heeft tijdens de slag om het Departement van Mystificatie fataal zijn geweest als Antonin Dolohov niet tot zwijgen werd gebracht toen hij het, volgens Poppy Plijster gebruikte.

Bekende GebruikenEdit

Hier is een lijst met personen die zeker al eens een non-verbale spreuk hebben gebruikt: