Wikia

Rankunus Karp
Biografische informatie
Geboren Vóór 1876
Nationaliteit Brits of Iers[1]
Titel(s) Conciërge
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Conciërge op Zweinstein
Trouw Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus
Rankunus Karp (Engels: Rancorous Carpe) was een conciërge op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus.

Biografie Edit

Hij ontwierp een uitgebreide val in een poging Foppe de klopgeest te vangen en van Zweinstein te verwijderen; de val bevatte een assortiment wapens waarvan de conciërge dacht dat ze onweerstaanbaar zouden zijn voor Foppe, evenals een enorme betoverde stolp, versterkt met verschillende Insluitingsbezweringen. Hij dacht dat het zou werken, maar in plaats daarvan brak Foppe door de glazen stolp, waardoor hij de gang vol strooide met gebroken glas en willekeurige wapens afvuurde die hij uit de val had verkregen. Het kasteel werd geëvacueerd en pas toen het Schoolhoofd, Eupraxia Mol, ermee instemde Foppe eens per week in het jongenstoilet te laten zwemmen, eerste keus op oudbakken brood uit de keukens om er mee te gooien, en hem een nieuwe hoed gaf die was gemaakt door Madame Bonhabille uit Parijs, stemde de klopgeest in met een staakt het vuren.[2]

Etymologie Edit

Rankunus is mogelijk afgeleid van "rancuneus", wat "haatdragend" of "wrokkig" betekend, een beschrijving die bij vele conciërges van Zweinstein past.

Verschijning Edit

Referenties Edit

  1. Interview met South West News Service op 8 juli 2000
  2. Writing by J.K. Rowling: "Peeves" op Wizarding World

Bron Edit

Deze pagina is een (gedeeltelijke) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wiki