Wikia

Horace Slughorn (HBP promo) 1-1
Slakhoorn familie
Biologische informatie
Bloed status

Volbloed

Familie leden

Hildebrand Slakhoorn

Status

Bestaand

Relaties
Affiliatie
Afdeling

Zwadderich

Trouw

Slakhoorn (Engels: Slughorn) was de achternaam van een volbloed tovenaarsfamilie.

De Slakhoorns werden opgenomen in het Volbloed Register (anoniem in Groot-Brittannië gepubliceerd, hoewel men verondersteld dat deze door Cantankerus Noot is geschreven), die hen beschouwde als één van de achtentwintig pure volbloed families (de zogenaamde 'Reine Achtentwintig').[1] Hoewel het enige waarde had voor hun bloedzuiverheid, waren de Slakhoorns niet overdreven bevooroordeeld tegenover Dreuzelgeborenen of halfbloeden. Ze werden tevens beschouwd als zeer rijk.[2]

Eén van de familieleden was Hildebrand Slakhoorn, toverdrankmeester en afdelingshoofd van Zwadderich in de jaren 1940 en na een periode van pensionering, opnieuw in de late jaren 1990. Zijn vader was een hooggeplaatste ambtenaar van het Ministerie op het Departement van Internationale Magische Samenwerking. Hij en zijn vrouw waren beiden overleden tegen de tijd dat Hildebrand eind 1981 met pensioen ging.[2]

Hoewel Hildebrand geen eigen kinderen had, ging de Slakhoorn familie via een andere gerelateerde lijn verder.[2]

Verschijning Edit

Referenties Edit

  1. Writing by J.K. Rowling: "Pure-Blood" op Pottermore
  2. 2,0 2,1 2,2 Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies, Hoofdstuk 3 (Hildebrand Slakhoorn)

Bron Edit

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia