Wikia

Toverexamenraad
Organisatie informatie
Leider(s)

Griselda Koudstaal

Bekende Leden

Professor Knufje

Hoofdkwartier

Ministerie van Toverkunst, Whitehall, Londen, Engeland, Groot-Brittannië

Bedoelingen

Examineren van studenten op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Affiliatie
"Ieder jaar denkt wel weer één leerling dat hij de Toverexamenraad te slim af kan zijn."
—Pogingen tot spieken bij de S.L.I.J.M.B.A.L.-examens[src]
De Toverexamenraad (Engels: Wizarding Examinations Authority) was een groep heksen en tovenaars die voor studenten van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus dienden als examinatoren tijdens hun S.L.I.J.M.B.A.L.- en P.U.I.S.T.-examens.

Geschiedenis Edit

Het hoofd van de Toverexamenraad was Griselda Koudstaal. Elk jaar zou een grote groep naar Zweinstein afreizen en worden ontvangen door het schoolhoofd. Afgezien van Griselda Koudstaal was professor Knufje het enige andere bekende lid van de examinatoren, waarvan bekend is dat hij aanwezig was op Zweinstein tijdens de S.L.I.J.M.B.A.L.-examens in het schooljaar van 1988-1989[1] en 1995-1996.[2]

Het theoriegedeelte van de S.L.I.J.M.B.A.L.-examens werden gesurveilleerd door personeelsleden van Zweinstein (Banning nam in de jaren zeventig het Verweer tegen de Zwarte Kunsten-examen af, terwijl Anderling toezicht hield op de S.L.I.J.M.B.A.L. Bezweringen van Harry Potter zijn klas).

Draco Malfidus beweerde dat als het ging om de Tovenaarsexamenraad, het "natuurlijk gaat om wat je kent, niet wie je kent". Het is onbekend of Draco zijn S.L.I.J.M.B.A.L.-examens heeft gehaald omdat hij de autoriteiten kende.

Ze staan ook bekend om papieren te bezweren met de Anti-Spiekspreuk en om Anti-Spiekveren te overhandigen aan studenten die examens afleggen.

Verschijning Edit

Referenties Edit

  1. Harry Potter: Hogwarts Mystery, Jaar 5, "Ordinary Wizarding Levels" prestatie - Deel 1, Side Quest "Take the O.W.L.s!"
  2. Harry Potter en de Orde van de Feniks, Hoofdstuk 31 (SLIJMBALLEN)

Bron Edit

Deze pagina is een (gedeeltelijke) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wiki