Wikia

Dpt van Mystificatie
"...en daar komen Pais en Vreedeling... twee Verbloemisten... Van het Departement van Mystificatie. Allemaal strikt geheim. Ik heb geen idee wat ze uitvoeren..."
Arthur Wemel[src]
Een Verbloemist (Engels: Unspeakable) is een heks of tovenaar die werkzaam is op het Departement van Mystificatie bij Ministerie van Toverkunst. Er is weinig bekend over hun werkplek en nog minder over hun werkzaamheden. Het is werknemers van het Departement van Mystificatie verboden hun baan te bespreken of informatie over hun departement bekend te maken, vandaar de naam "Verbloemist".

Baan en verantwoordelijkheden Edit

Er is heel weinig bekend over wat een Verbloemist eigenlijk doet, vanwege het hoge niveau van geheimhouding rondom het Departement van Mystificatie. Sommigen bestuderen liefde in de Liefdeskamer, die volgens Albus Perkamentus te allen tijde vergrendeld is, of tijd in de Tijdkamer, waar de voorraad Tijdverdrijvers werd vernietigd tijdens het Gevecht op het Departement van Mystificatie; anderen zouden de aard van het denken bestuderen in de Hersenkamer, of de dood in de Kamer des Doods, waar Sirius Zwarts werd vermoord door zijn eigen nicht.[1] Er is een sluier in de Kamer des Doods die fungeert als een eenzijdige doorgang, die het land van de levenden en het land van de doden scheidt. Elk leven wezen dat er dichtbij komt, zal stemmen horen van zijn/haar overleden dierbaren. Elk leven wezen dat probeert er doorheen te lopen, zal onmiddellijk sterven.

Het autonome karakter van het Departement van Mystificatie verleend de Verbloemisten minder aansprakelijkheid, omdat zij de enige divisie zijn die zich niet hoeft te verantwoorden aan het Departement van Magische Wetshandhaving. Ze kunnen zelfs de interventies van de Minister van Toverkunst negeren, zoals ze deden toen Minister Rudolfus van Detta probeerde het departement te sluiten.

Beperkingen Edit

Zoals hun titels suggereren, is de belangrijkste beperking van Verbloemisten dat ze niet over hun werk mogen praten. Het is bekend dat, vanwege het gevaar van knoeien met de wetten van tijd, een reeks strikte wetten en straffen zijn opgelegd aan degenen die tijdgebonden magie bestuderen. Als zodanig kan worden aangenomen dat er ook wetten en sancties zijn voor Verbloemisten die andere aspecten op dit departement bestuderen.

Verbloemisten zijn ook niet in staat om profetieën uit de Hal der Profetieën te verwijderen of zelfs van de planken te pakken, omdat profetieën alleen kunnen worden verwijderd door degenen over wie ze zijn gemaakt. Iemand anders die dit probeert te doen, zal worden getroffen door de verdedigende spreuken die over de profetieën worden geplaatst, wat resulteert in aanzienlijke mentale schade. De schade lijkt na verloopt van tijd omkeerbaar, te oordelen aan Placidus Pais, een Verbloemist die in 1995 probeerde de profetie over Harry Potter en Heer Voldemort te verkrijgen. Lucius Malfidus merkte op dat Pais ongewoon goed weerstand bood tegen zijn Imperiusvloek, waarvan Augustus Ravenwoud suggereerde dat Verbloemisten mogelijk wisten wat er zou gebeuren als zij één van de profetieën zouden aanraken.[2]

Hoewel hij ooit zelf een Verbloemist was, werd Ravenwoud veroordeeld voor het doorgeven van geheime informatie aan Heer Voldemort tot levenslange opsluiting in Azkaban, waar hij één van de best beveiligde gevangenen was.

Ondanks de hoge mate van onafhankelijkheid die het Departement van Mystificatie ontvangt, brachten de Verbloemisten, nadat Voldemort het hele Ministerie had veroverd, valse onderzoeksresultaten naar buiten over hoe Dreuzelgeborenen magie stalen van echte tovenaars, hoogstwaarschijnlijk onder dreiging of door corruptie door de Dooddoeners.

Bekende Verbloemisten Edit

Verschijning Edit

Referenties Edit

  1. Harry Potter en de Orde van de Feniks, Hoofdstuk 35 (Achter het Donkere Gordijn)
  2. Harry Potter en de Orde van de Feniks

Bron Edit

Deze pagina is een (gedeeltelijke) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wiki