Wikia

SnapeMcGonagall duel
Verdringing van Severus Sneep
Gebeurtenis informatie
Locatie

Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Data

1 mei, 1998

Deelnemer(s)
Beschrijving

Severus Sneep gaat in een gevecht met de Afdelingshoofden en verliest. Hij verlaat de school en zo begint de Slag om Zweinstein

"Nee! Je zult niet meer moorden op Zweinstein!!"
Filius Banning arriveert op het duel

De Verdringing van Severus Sneep was een duel tussen Severus Sneep, toen het Schoolhoofd van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, en Minerva Anderling en later ook ander Hoofden van de Afdelingen . Hiervoor waren Amycus en Alecto Kragge al verslagen door Harry Potter en Loena Leeflang op de Ravenklauw Toren die zich verstopte onder de Ontzichtbaarheidsmantel. Ze gingen samen met Minerva Anderling naar alle afdelingshoofden toe om hen te waarschuwen voor de Dooddoeners (en Voldemort zelf) die het kasteel gingen belegeren in een poging om Harry Potter te pakken te krijgen. Anderling kreeg hulp van de Afdelingshoofden Hildebrand Slakhoorn, Pomona Stronk en Filius Banning. Severus Sneep werd uiteindelijk ook verslagen en vluchtte weg door uit het raam te vliegen. Na deze gebeurtenis ontstond uiteindelijk de Slag om Zweinstein. Het duel vond plaats op 1 mei 1998.

Het duelEdit

Toen Minerva Anderling naar de deur liep, hief ze haar toverstok en vuurde 3 Patronusbezweringen af die naar de 3 Afdelingshoofden gingen. Toen ze twee verdiepingen op de Ravenklauw Toren was afgedaald, kwam ze Loena en Harry tegen. Anderling gaf hen de opdracht om aan anderen te vertellen dat ze er waren. Harry en Loena deden de Onzichtbaarheidsmantel weer om toen Severus aankwam. Severus vroeg wat er met Alecto en Amycus gebeurd was en zei dat Alecto een indringer had aangehouden.