Wikia

Diagon Alley North Side
Wegisweg Noordzijde
Locatie informatie
Locatie

Wegisweg, Londen, Engeland

Affiliatie
Wegisweg Noordzijde (Engels: Diagon Alley North Side) was het noordelijke deel van de Wegisweg, bestaande uit het gebied dat het dichtst bij de Lekke Ketel is gelegen en dus het dichtst bij Charing Cross Road en Dreuzel Londen.

Commerciële gebouwen staan langs de twee zijden van de geplaveide straat, en tussen hen in bevind zich een boog naar de nabijgelegen Verdonkeremaansteeg. Verschillende tentoongestelde voorwerpen staan voor de winkelpuien, zoals ketels, bezemstelen en tonnen, en erboven hangen bordjes met de namen van de winkels.

Wegisweg Noord leidt naar het hoge witte hoofdkwartier van Goudgrijps Tovenaarsbank en linksaf leidt naar Wegisweg Zuid.

Locaties Edit

Trivia Edit

  • Sinds Pottermore op 31 juli 2013 zijn opknapbeurt kreeg, werden de aanduidingen "Diagon Alley North Side" en "Diagon Alley South Side" verwijderd en vervangen door respecievelijk "More shops" en "Back to Shops". Deze wijziging was echter alleen van toepassing op de Brits-Engelse versie van de site, terwijl de Amerikaans-Engelse versie nog steeds de aanduidingen North Side en South Side gebruikte.

Verschijning Edit

Bron Edit

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia