FANDOM

En metamorf-magus er en person som kan endre utseende etter ønske istedenfor å måtte være avhengig av Polyksir eller en formel som resten av trollmannsverdenen. Nymfadora Dult og hennes sønn Theodor Lupus er metamorf-magiere.

Forskjell mellom Metamorf-magus og AnimagusRediger

Mens animaguser bare kan ta en spesiell form (bestemt etter personens personlighet),er det mulig for en metamorf-magus å forandre utseende ned til den minste detalj. Det er uvisst hvorvidt en metamorf-magus kan ta formen til et dyr, men det er lite trolig ettersom dette ikke fungerer med blant annet Polyksir.

Den viktigste forskjellen mellom en metamorf-magus og en animagus, er at metamorf-magusen blir født slik, mens en animagus må bruke lang tid på å lære seg å bli en animagus. Å være metamorf-magus, kan med andre ord ikke bli lært. Det virker som at metamorf-magi i noen grad er arvelig, ettersom både Nymfadora Dult og hennes sønn Theodor Lupus var metamorf-magikere. Evnen til å endre utseendet etter ønske, opptrer som oftest tidlig i livet, ettersom Teddy Lupus hår skiftet farge mens han var nyfødt.

OpptredenerRediger