FANDOM

Norge er et land som ligger nord i Europa, hvor hovedstaden er Oslo. Norge har også sitt eget Magidepartement, Det Norske Magidepartementet. Landet er best kjent for å ha deponert brevet Goodwin Kneen skrev til fetteren sin, Olaf. Norge har kun et rumpeldunklag som er Karasjok Kråkene.

Mange tror at Durmstrang ligger i Norge, men det er mest sannsynlig ikke sant. Durmstrang ligger mest sannsynlig i Sibir, noe vi vet pga. at de har den dialekten og den type klær.

En gang etter å ha startet å arbeide i Magidepartementet for Internasjonalt magisk samarbeid i 1994, fikk Perry Wiltersen litt dragemøkk i skuffen sin, som han unnskylde seg for under enn middag ved Hiet, som å ha vært en "dash av gjødsel fra Norge" og "ingenting personlig". Fred Wiltersen har i sin hemmelighet gitt råd til Harry Potter at det var personlig, som han og tvillingbroren var de som hadde sendt det.

I filmen Harry Potter og Halvblodsprinsen sitter Horatsion SnilehornDen lekke heksekjel, hvor han her snakker i vei om at hans familie, når Snilehorn ennå var ung hadde en lang, hjemelaget kjelke av norsk type.

Kjent fra NorgeRediger

OpptredenerRediger

Referanser og notaterRediger

Eksterne lenkerRediger