FANDOM

Olivia Horn var navnet på en heks som var student i Ravnklo ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom på samme tid som Tom Dredolo Venster og Stina var studenter ved skolen. Olivia mobbet Stina for brillene hennes, og en dag gikk mobbingen så langt at Stina låste seg inn på jentedoen i andre etasje i Galtvort borgen, og ble drept av basilisken til Salazar Smygard. Det var Olivia Horn som fant liket til Stina etter å ha fått beskjed av den daværende rektoren ved Galtvort, Armando Duppel, om å finne Stina, etter at det ble kjent at Olivia hadde mobbet henne. Olivia kom seg aldri over sjokket av å finne Stina's døde kropp, dels på grunn av selve sjokket, dels på grunn av at Stina i flere år etter dødsfallet hennes, hjemsøkte Olivia, selv lenge etter at Olivia var ferdig uteksaminert fra Galtvort. Det hele kulminerte i at Stina avbrøt bryllupet til Olivia's bror, noe som endte med at Olivia tok kontakt med Magidepartementet som tvang Stina tilbake til Galtvort.

Nøyaktig når Olivia døde er ikke kjent, men hun var død lenge før 1994 når Tretrollmannsturneringen fant sted, med utgangspunkt i Stønne Stina's egne ord.

OpptredenerRediger